Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Erla’s natmad - køleskabe og kummefrysere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hæhæ, så er spisebordet da for alvor okkuperet til andre gøremål, hva'?

Er det HELE cd-samlingen, du er ved at rippe?

Mvh

Brok

Spisebord ? Det er længe siden jeg har haft plads til sådan noget tøsepjat!

Og ja, det er HELE CD-samlingen der bliver rippet nu - i .flac-format... så kan de lære det!

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

erla det er altså en Squeezebox 2

Den har samme indmad som en SB3.

Må se om jeg kommer forbi med min Transporter en dag, så vil din Rega cd komme til at lyde som en lirekasse i forhold

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
brok og witzel:

Ja, nu kan jeg spille alle de ældste MF'er.

METALFABRIKKEN: Det hårdeste fjernsyn du ka' ta'!

Vi satser på - med tiden - at få lagt det hele ud på nettet, men det ligger ikke lige om hjørnet. Første forudsætning er dog, at kunne afspille de gamle bånd og nu har jeg endelig afspillere til alle formater vi har produceret i.

/erla

Ja, det kan kun gå for langsomt med at få MF ud til den store brede befolkning. Vi har abstinenser af mangel på "kvalitetsfjernsyn". Det er hårdt at blive spist af med X-factor, Vild med dans, Varm på is (er Bubber på Prozac?) og alt muligt andet crap der sendes ud til os stakkels forbrugere.

Næ, MF var the real deal. (og i har sikkert haft det ret sjovt dengang)

"Før Metal Fabrikken var der intet"

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Februar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

erla det er altså en Squeezebox 2

Den har samme indmad som en SB3.

Ups - sorry... indlæg rettet!

Torben skrev:

Må se om jeg kommer forbi med min Transporter en dag, så vil din Rega cd komme til at lyde som en lirekasse i forhold

Mvh
Torben

Hehe - du kommer bare an

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Ladies and gentlemen - Casa erla proudly presents:

KITCHEN-FI !

Æhm... eller noget...

Men efter jeg er blevet digitaliseret med klemmeboxen, så er det jo visse mulighederder har åbenbaret sig for mit åsyn...

Jeg mener... med mindre man erså priviligeret at ha' et hjem med indbygget samtalekøkken integreret i lytterumsafdelingen (af lægmand ofte benævnt "stuen"), hvad mangler vi så alle ?

Musik til Pågens!

Man kan da ikke varme sine Pågens uden musik! Det er jo næsten helligbrøde, men alligevel er jeg sikker på, at mangen en hifi-broder har måttet lide den tort - undertegnede inklusiv.

MEN NU SKAL DET VÆRE SLUT!

Ergo har jeg sat et sæt af de højtalere der bare stod og fyldte op - man kan jo aldrig få højtalere nok, så man har vel altid lidt på lager - op i køkkenet, og tilsluttet dem til en af mine 3020'ere - som man naturligvis også altid bør ha' en ekstra af, just in case!

Jeg mangler så bare en ekstra klemmeboks jeg kan tilslutte til ovenstående, så er der altid musik når jeg skal varme Pågens til besøgende hifi-bodies (alternativt trække en god flaske op) - jeg er sikker på den kærlighed det vil tilføre rummet, vil kunne smages når følgeprodukterne efterfølgende indtages!

P.t. har jeg trukket et langt lakriskabel fra tape-out på mit PC / Head-fi setup og ud i køkkenet - det er absolut kun midlertidigt, but it gets the job done...

Den ekstra klemmebox forventes indkøbt inden ugens udgang, og så er spørgsmålet, om Ridder Torben mon kan overtales / bestikkes, til at komme forbi og hjælpe med etablering af trådløst netværk, så der ikke skal trækkes kabler ud i køkkenet overhovedet ... hint hint, Torben ;-)

Nå - til de obligatoriske og i vanlig stil latterligt dårlige hjemmeproducerede lavkvalitetsfotografier:

Ja - sådan ser det ud når man kigger ind i mit køkken.. man er vel ungkarl! Og hvor skal man ellers gøre af alle de VHS-bånd, der bare venter på at blive overspillet til DVD, før de skal drønes ud ?

Moving closer! Hvad har vi der i hjørnet ?

Jo - naturligvis en Tannoy :-) 631 hedder de, og trods den lidet størrelse, så spiller de nu pænt...

Og lige den anden side - over døren - for en god ordens skyld... det er jo stereo. Bemærk den utroligt ringe kvalitet lakridskabel der p.t. gør det ud for signalbærer fra stuen...

Ooog.. hvad står der der over skabet og bare venter på en klemmebox ?

Jamen, er det ikke ? Jo - en NAD 3020 ! Som sagt altid god at have i baghånden! :-)

Nå... og så gik den dag... over and out - more to come...

/erla

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Wow!

Cayennepeber og tandbørste, strategisk placeret lige over komfuret:

Se, DET er ægte Ridder-spirit. Ligesom Chivas'en ved siden af 3020'eren. Fungerer super til affedtning af rca-bøsninger.

Selv er man jo så desværre begavet med køkken/stue/lytterum/kontor i samme rum, hvorfor det indlysende behov for yderligere højttalere i selve køkkenregionen synes nytteløst, men... Det er så fedt at se, at du går hele vejen, erla

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hmmmm!!!!!

Erla og......digitalisering!!! Helligbrødeeeee.

Ok. i det mindste har du da kvalitetslakridskabler og en NAD3020 til at modstå alt den 0 og 1 teknologi som åbenbart også er ved at indtage dit fort!!

Og man kan jo ikke undvære musik når man skal varme giflerne fra Pågens

Og for at du ikke skulle have glemt det helt, Voila:

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Ser man det erla, et køkken setup? ;)

Og sådan trådløst setup med SB vil virke fint, og det ville jeg i første omgang gerne hjælpe dig med. Men så kommer jeg jo til at se at de højttaler du har i køkkenet ligner de Tannoy som du ville sælge til mig forleden dag til en god pris. Kan det virkelig passe at de nu skal have deres plads blandt Pågen og andet godt fra køkkenet? Så ved jeg ikke rigtigt om jeg vil hjælpe med det setup? ;)

Vi må se på det, måske i næste uge? :)

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Og du har moddet din emhætte! Niice, den ser noget mere rå ud uden filter på :)

Havde selvsamme model i lejligheden i Odense :)

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert.

Og fedt som du har tilpasset tapetet / fineren i køkkenet til NAdéns alder - cool

Det er næsten ved at være for meget af det gode med alt den digitalisering af hjemmet.
Først de semi- og hel-digitale bånd(salat)afspillere i abolut nørd-klasse.. og nu noget så moderne som noget med harddisk indbygget. WOW.

Hvad bliver det næste.. retningsbestemte WIFI-antenneforstærkere, som samtidig og i et snuptag kan varme de eftertragtede Pågen-snacks.. på vej ud i køkkenet.. "live in the air"
(Du kunne jo prøve med en retningbestemt wifi-antenne...

Mon ikke den kan lune lidt..

Mvh. Og endnu engang tak for en god griner (tænker særligt på halvpis...)

Herudover inspiration og gode ideer etc.

..Offcourse

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Nice køkken projekt du har gang i  , jeg står også for at skulle lave huller i køkket loftet, så det giver nok et lidt mere moderne look.

Kan godt forstå du er hoppet med på en klemmeboks, dejligt koncept (jeg er dog på sonos) men er også igang med "ripppe helvedet" , men mangler efterhånden kun en 50-60 stykker

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Så er det sgu' da godt nok gået helt galt!

Scattemis - jeg beklager, men 3020'eren er blevet forvist fra køkkenet - med blødende hjerte godt nok, men alligevel

Har købt to TinyAmp - de er godt nok smarte!

Den ene residerer i køkkenet og har altså erstattet 3020'eren. Den anden holder indtil videre til i soveværelset og driver mine gamle redigeringsmonitorer, Yamaha NS10 - sleep-fi skal der til, når man har spist for mange Pågens og må ligge ned og restituere!

Prøvede lige kort at smide den ene TinyAmp på Tannoy'erne i stuen, og de lyder faktisk ikke for alvor specielt dårligt... okay, med fuld skrue på klemmeboksen, så knækkede den da lige i spidserne, og toppen er ikke helt så velopløst som på mine Welborne monoblokke - men der er jo også næsten 20 kilokroner til forskel, så det tror fanden... og selvom bunden er forholdsvis fast og dejlig tør, så er det jo ikke det samme som når Lectron'en masserer de nedre regioner, slet ikke ved mere end almindelig moderat lydstyrke - men igen er det jo en også en urimelig sammenligning.

Iøvrigt har køleskabene jo også ret høj følsomhed, så det var faktisk ret højt, og under normale omstændigheder tror jeg ikke jeg vil få brug for at fyre helt op... måske til festbrug, men så er man jo også selv ude om det, hvis man vil spille op til dans med 2x30 watt...

Udover detaljeringen i toppen, og den manglende evne til at spille monsterhøjt, så må jeg alt i alt sige, at kombinationen klemmeboks og TinyAmp godt nok lyder kanon til prisen! StreamTech lancerer vist snart en bundle med disse, og den kombination er virkelig et hit som anlæg nummer to eller som high-end konfirmationsanlæg til knægten eller tøsen. Eller som primært anlæg til den knap så kræsne musikelsker der bare ønsker noget der spiller forholdsvist godt og som er nemt at bruge i dagligdagen og ikke koster alverden.

Men, men, men... ingen roser uden torne

Det medfølgende kabel til at strømforsyne klemmeboksen fra TinyAmp er af absolut tvivlsom kvalitet, og der skal ikke rykkes mange cm på enhederne, før strømmen ryger - har faktisk kablet mistænkt for at kortslutte internt... eller være knækket indeni... eller noget... jeg er ihvertfald gået tilbage til at bruge den medleverede PSU til klimmeboksene, indtil jeg får købt nogle stumper til at lave mine egne kabler... en mulighed er også, at TinyAmp er lige underdimensioneret nok, til at trække klemmeboks samtidigt, men så er det bare underligt, at det fejler når man rykker lidt i det ene eller det andet, og ikke når den står stille og spiller... nå - update om dette følger - intet ser heldigvis ud til at være brændt af endnu.

Og træerne vokser naturligvis ikke ind i himlen - men alligeve, hvad sker der lige for dem i pakkeafdelingen? ... så følger der et 80 cm digitalt kabel med, men strømkablet er kun på 40 cm - what's up with that ??? Strømkablet kan dårligt nå fra TinyAmp til klemmeboks, medmindre de står klinet op af hinanden - hvorfor ikke lave strømkablet på 80 cm som digi-kablet ?

Nå... men ellers spiller det sgu' cool nok, det sæt - specielt til prisen - og nu kan jeg høre radio når jeg går i seng (man sover så godt til P1) og sætte alarmen til at vække mig med blide toner efter eget valg, jeg kan høre musik til Pågen og behøver aldrig mere gå glip af Harddisken, Selvsving eller De sorte spejdere, som jeg nu henter som podcasts... og der er ikke en masse apperater der skal tændes, jeg trykker bare play på remoten, så tænder forstærkeren, og den slukker selv igen når den ikke længere får signal, fandme smart

Billeder følger nok en af dagene... måske...

/erla

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Vi venter stadig på billeder lille erla. Tråden er ved at blive gammel

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 07 August 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Tror da dine højttalere skal ha' noget mere effekt?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 August 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Så så - missetat!

Et billede af hvad der lyttes på nu :-)

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 August 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Huh ?

Tror overboerne er aldeles uenige med dig der... men du er velkommen til at overbevise dem om, at du har ret

Iøvrigt er der lige flyttet nye ind, og de gamle er flyttet ud - om det skyldes det ene eller det andet, skal jeg ikke kunne sige...

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 15 August 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Var de gamle blevet slidt op, siden du har skiftet dem ud med nye? altså, overboerne

Det er da vist akkurat på høje tid til at aflægge et visit i erla-hytten, der. Hvornår er der kaffe?

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hint hint

Industrifryser
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Update!

Hmmm.... der er vist sket en del siden sidst, må hellere lige opdatere med seneste bestykning...

Stereo:

Afspillere:

Denon DP 57 grammofonpladeafspiller m. Denon 103 PU

Squeezebox Duet og SB3 Classic

Forstærkere:

Pre: Yamaha CX-1

Effekt: Yamaha MX-2 (Reserve-effekt, som p.t. fungerer som stand-in for rørbamserne).

Rør-effekter (p.t. på vej på værksted):

Welborne DRD 300 - monoblokke (ny udgangstrafo bestilt til den ene der stod af)

Lectron JH-50 (Skal ha' nye lytter)

Højtalere:

Tannoy Little Gold monitor 12" - skal modificeres til bi-amping, så Lectron kan trække bunden og Welborne toppen.

Surround:

BD-afspiller: Panasonic BD-50

Højtalere: M&K 750 THX

Reciever: Marantz SR-7002

Skærm: Panasonic PX37TH

Projector: Panasonic PT AX-100E

- plus det løse...

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Hint hint

Industrifryser

Tror desværre ikke engang de kan komme ind i min stue

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes