Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Erla’s natmad - køleskabe og kummefrysere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Rotel dyr skrev:

jeg mener godt det kunne blive mere flot selv med små penge

nu kan jeg ikke så godt lide NAD forstærker lidt kedligt men det er jo en smag sag...

og hvis man holder det i samme stil kunne det bliv mere flot jeg ved osse at alle ikke kan få alt

men lækkert med masser watt men til små højtaler ?

hilsen Rotel p.s der var så ikke meget ros

Hej Rotel dyr :-)

Konstruktiv kritik er meget velkommen !

Jeg forstår vist bare ikke helt hvad der er du foreslår?

Apparater er generelt ikke kønne, synes jeg... og synes også min opstilling er rimelig massiv at se på. Det er bestemt ikke tilsigtet, men sådan ser de komponenter jeg nu engang har valgt ud...

Jeg har overvejet nogle skabe istedet for de racks tingene nu står i, men Click er for dyrt og HFK's "kopi" er ikke dybe nok - så nu blev det bare lige noget at sætte tingene ind i. De er iøvrigt købt på tilbud - 295,- for de små - hvilket også spillede ind... Men jeg har tænkt på at købe en stor massiv køkkenbordplade og smide over, så det ikke virker som individuelle tårne, men mere som en lang lav skænk... evt. med noget stof ned foran...

Ved ikke om det er indpakningen eller selve gearets udseende du opponerer imod, men vil meget gerne høre forslag til forbedringer... skal iøvrigt også ha rokeret rundt på plakater - det virker også rodet, hvis det er dem du tænker på...

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at du ikke (efter min mening) ikke helt har ramt blancen. Så mange effektkasser i den klasse - og så _så_ lidt billede og Højtaler... Det er ikke super balanceret. MEN der er jo lagt op til udvikling :).

Mht. en mere sammenhængende reol-løsning - så tror jeg der er en rigtig god ide - det andet er noget rod at se på - og det er lidt synd når det nu noget ok grej. 

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Jeg kan kun sige at du ikke (efter min mening) ikke helt har ramt blancen. Så mange effektkasser i den klasse - og så _så_ lidt billede og Højtaler... Det er ikke super balanceret. MEN der er jo lagt op til udvikling :).

Mht. en mere sammenhængende reol-løsning - så tror jeg der er en rigtig god ide - det andet er noget rod at se på - og det er lidt synd når det nu noget ok grej. 

Så lidt billede ??? Hehe - du har nok ikke læst hele mit oprindelige indlæg - jeg har som sagt glemt billed af lærredet rullet ned. Jeg har et motorstyret mikroperforeret Lissau lærred, som højtalere kan spille igennem, der er 2.4 meter bredt. Det  går fra gulv til loft (eller rettere fra loft til gulv), og fra front til front. Som projektor har jeg en Panasonic PT-AX100E, der snildt kan fylde hele lærredet ud horisontalt... sååhhh... det skal vist ikke være større. Skal nok ta' et par billeder af det snart.

Mht. højtalere, så spiller de små kasser fremragende i mit rum, og jeg tror simpelthen ikke jeg vil kunne placere gulvhøjtalere fornuftigt, så det vil efter min mening - ud over det æstetiske - være synd, at prøve og få masset større højtalere ind. Mht. lyd er det jo, til forskel fra billedet, gørelsen og ikke størrelsen det kommer an på. Og kombineret med sub'en mangler jeg absolut ikke noget i lydbilledet - så jeg kan fint leve med deres beskedne størrelse ;-)

Hvorfor mener så mange af jer det er "synd" / "forkert" med de små højtalere, bare fordi de får effekt nok ? ... eller, det virker som om flere af dem der har kommenteret anlægget, synes det bør være nogle større højtalere der spændes foran så kraftige effekter - hvorfor det ? Små højtalere har vel lige så meget krav på, og brug for, god og rigelig effekt som større højtalere ?

Nå, men mht. rack / reol / "indpakning" - ja, jeg må nok finde på noget bedre med tiden og modtager meget gerne gode ideer :-)

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Hvorfor mener så mange af jer det er "synd" / "forkert" med de små højtalere, bare fordi de får effekt nok ? ... eller, det virker som om flere af dem der har kommenteret anlægget, synes det bør være nogle større højtalere der spændes foran så kraftige effekter - hvorfor det ? Små højtalere har vel lige så meget krav på, og brug for, god og rigelig effekt som større højtalere ?

Tror det skyldes en generel misforståelse der går på, at hvis man har små højttalere kan man nøjes med små forstærkere. I virkeligheden er det jo ofte modsat, små højttalere har brug for kraftige  forstærkere, i det mindste hvis man skal spille  højt, og det skal man jo når man ser film , da små højttalere ikke er så effektive som store højttalere.

Personligt er jeg en stor tilhænger af rigelig effekt, så jeg kan godt lide din løsning - selvom det selvfølgelig havde været bedre med Parasound forstærkere

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Så lidt billede ??? Hehe - du har nok ikke læst hele mit oprindelige indlæg - jeg har som sagt glemt billed af lærredet rullet ned. Jeg har et motorstyret mikroperforeret Lissau lærred, som højtalere kan spille igennem, der er 2.4 meter bredt. Det  går fra gulv til loft (eller rettere fra loft til gulv), og fra front til front. Som projektor har jeg en Panasonic PT-AX100E, der snildt kan fylde hele lærredet ud horisontalt... sååhhh... det skal vist ikke være større. Skal nok ta' et par billeder af det snart. - Aaahhh - man skal altså også læse det med sort

Mht. højtalere, så spiller de små kasser fremragende i mit rum, og jeg tror simpelthen ikke jeg vil kunne placere gulvhøjtalere fornuftigt, så det vil efter min mening - ud over det æstetiske - være synd, at prøve og få masset større højtalere ind. Mht. lyd er det jo, til forskel fra billedet, gørelsen og ikke størrelsen det kommer an på. Og kombineret med sub'en mangler jeg absolut ikke noget i lydbilledet - så jeg kan fint leve med deres beskedne størrelse ;-). - Det er jo nok noget med at de fleste der har plads til så mange kasser også vil sætte pris på relativt store HT'er (herunder mig)

Hvorfor mener så mange af jer det er "synd" / "forkert" med de små højtalere, bare fordi de får effekt nok ? ... eller, det virker som om flere af dem der har kommenteret anlægget, synes det bør være nogle større højtalere der spændes foran så kraftige effekter - hvorfor det ? Små højtalere har vel lige så meget krav på, og brug for, god og rigelig effekt som større højtalere ? - alle har ret til nok effekt - og her er der vist ikke nogen der mangler noget. (og så er jeg naturligvis missundelig - jeg mangler selv noge på effektsiden.

Nå, men mht. rack / reol / "indpakning" - ja, jeg må nok finde på noget bedre med tiden og modtager meget gerne gode ideer :-) - reol eller skabe + kabelkanaler - det lader ikke til at du har et W til at holde dig i ørene...

MVH.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

hyksi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok ud det der
Til top Vis hyksi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyksi

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Halløj erla!

Hvor er det bare fedt at se dyrene live

Og de nye racks er da ikke så grimme endda

Ift. (uhyggeligt) meget effekt til relativt små højttalere, kan jeg kun sige, at det ikke nødvendigvis er overkill. De aller fleste højttalere, uanset størrelse og antal af enheder, profiterer i den grad af at have gode boller bag sig. jeg tror, at mange som har afskrevet to-vejs standerhøjttalere, aldrig har hørt sådan nogle fyre med rigelige muskler bag. De fleste højttalere, og det gælder så absolut osse for gulvfiduser, kan mere end man tror når de holdes i et stramt greb.

Tillykke med pladespilleren, erla. Den ligner jo til forveksling min egen.

Fedt at se det endelig lykkedes.  Meen, knap så fedt at skulle slås med en mere om de gode brugttilbud

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

Hvad var det for noget , med det AMC du havde købt ?

Og hvor er billederne af det

mvh Hans ( evox )

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

flot anlæg ...jeg er også enig i at man ikke kan få for meget effekt uanset ht størrelse

men hvad er det løbet op i  

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

evox skrev:

Hej Erla

Hvad var det for noget , med det AMC du havde købt ?

Og hvor er billederne af det

mvh Hans ( evox )

Ro på nu ! Skal lige ha' det hjem først...

Men de var en AMC 3030 integreret rør-ting og 2030 rør effekt... aner intet om det, men det bliver sjovt at prøve.

Nu er spørgsmålet bare hvordan pokker jeg sætter højtalere til - har jo nærmest ikke plads til et ekstra sæt... så nu er jagten gået ind på noget omskifter noget, der kan skifte mellem to forstærkere til et sæt højtalere... Men til at starte med gaver jeg nok mine gamle Yamaha NS10ére frem og smider dem på rør-bamserne.

Damn... havde forsvoret jeg skulle ha' dobbelt anlæg - et til surround og et til stereo - men det ender jo nok nærmest sådan - I'll keep you posted.

MVH.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

flot anlæg ...jeg er også enig i at man ikke kan få for meget effekt uanset ht størrelse

men hvad er det løbet op i  

ca. halvanden meter hvis det hele stables ovenpå hinanden...

Nej, pjat... jeg er holdt op med at føre regnskab... det meste er jo købt brugt... men med projektor og det hele er jeg vel snart et stykke over 50K... og det hele startede med et par brugte højtalere til 1200,-

MVH.

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej erla

Hvis du ikke har plads, så har jeg.... 

evox

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

mon det kan tilpasses min campingvogn ggg
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

Har du fået monteret en K1'er

ps. Ang AMC.....www.amchome.com     se under produkter  findes åbenbart flere modeller af 3030'eren

FEDE TING.   blir helt misundelig

evox

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Så blev K1'eren monteret :-)

Jeg har kun lige spillet et par skiver, men det er en klar forbedring... Miles Davis - Decoy, damn
så er der bas, og luft i hornet :-)

MVH

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

...............Sådan...håber, at der er lige så meget energi i den musik den levere, som her hos mig.

evox

ps. hvornår får du amc'erne hjem ? Kan huske, at der var en test af 3030'eren i et HIFI & Elektronik engang. Jeg ser lige i gemmerne, om ikke jeg kan finde det blad.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

evox skrev:
ps. hvornår får du amc'erne hjem ? Kan huske, at der var en test af 3030'eren i et HIFI & Elektronik engang. Jeg ser lige i gemmerne, om ikke jeg kan finde det blad.

De skulle blive sendt idag... kunne være sjovt at se den test

MVH.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt... ikke på surround-siden, men jeg vælger at holde det i samme tråd, håber det er iorden...

Altså... jeg faldt jo over en brugt AMC 3030 rørfætter, som jeg ikke kunne stå for:

Den yder efter sigende 2 x 30 watt, og det er jo ikke vanvittigt meget. Ifølge en test af dyret, begynder forvrængning i bassen også at sætte ind allerede ved 4 watt, så den funkede ikke rigtigt med mine små Tannoy'er... desuden var der jo problemet med at bruge de samme højtalere til surround-forstærkeren og stereo-forstærkeren. Fandt aldrig en omskifter der kunne skifte mellem to forstærkere til et sæt højtalere, men satte istedet jagten ind efter et par højtalere til stereo'en... havde faktisk besluttet mig for at købe et sæt ældre brugte JBL 4412, men da sælger var længe om at finde ud af at pakke dem, nåede jeg i sidste øjeblik at aflyse handlen, da jeg faldt over et par virkelige perler.

Well... altså ikke perler i den forstand, at det er nogle små fikse tingester - brok var faktisk meget hurtigt til at døbe dem "køleskabene" - de næste billeder viser hvorfor :-)

Tannoy DC6000 ! 15" dual concentric enheder - de er bare for rå :-)

De små satteliter syner jo ikke af meget i  forhold :-)

Størrelse i forhold til en LP og en CD

Fandt også et billigt brugt pro-ject rack - jaja, ved godt det roder og jeg skal nok få kablerne på plads... en dag ;-)

Her det andet hjørne - og hvad er det over AMC'en ?

En Thorhauge Phonostage.
Kan ikke helt finde ud af, om den passer til resten af setup'et... synes den sammen med AMC'en giver en meget mørk klang - måske bliver det for meget med rør hele vejen, måske passer den bare ikke til min PU ... still testing :-)

Den nye front ... ja, det fylder jo lidt og jeg har da også måttet ofre spisebordet for at "de nye små" kan få bare lidt plads at lege på ... det gælder jo om at ha' sine prioriteter i orden, ikk' ? ;-)

Nå - det var alt for nu... Next step ? Clean up!

MVH.

EDIT: Køleskabene lyder bare himmelsk og med en drifteffekt på 94db kan AMC'en trække dem uden problemer - så det er en ren fest at høre musik igen - alle skiver har snart været ude af reolen i løbet af den sidste uge, og er blevet genhørt med stor glæde - og det er jo det det hele drejer sig om :-)

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Interessant

Hvor meget effekt har du med dine NAD tårne?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Interessant

Hvor meget effekt har du med dine NAD tårne?

De har vist 2 x 125 watt stykket, og der er 6 ialt - æhm... kan vist uden at overdrive godt sige, at de rykker pænt :-)

MVH.

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes