Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
mathias 2 skrev:
kan du fortælle noget om lyden, erla? |
|
|
Lyden... ja, hvordan skal jeg forklare det... rør lyder generelt meget "bløde" i toppen - diskanten bliver aldrig skarp og skærende som på transistorer... hvis det altså er ordentlige rør...
På Lectronen klinger toppen desuden helt fantastisk - overtoner i f.eks. bækkener klinger virkelig ud - og så er den ekstremt dynamisk og ultrahurtig. Et slag på en lilletromme kan smælde sindsygt hårdt, noget der er meget svært at gengive troværdigt. Her er det knaldhårdt, og fuldstændig rent, uanset hvor højt jeg spiller.
Bassen er simpelthen den tørreste jeg har hørt... enhederne er holdt i et jerngreb, så de ikke selv producerer lyd fordi de står og danser efter et anslag. Og stadigvæk er det så dybt at hele opgangen synger med - faktisk er jeg begyndt at eksperimentere med at proppe noget i basportene, fordi der muligvis ikke er brug for den ekstra bund der kommer ud af porten.
Og så er det luftigt! Luftigt så du fuldstændigt kan pege enhver solist ud i lydbilledet, og luftigt så du kan mærke luften fra blæsere og kontrabas - nogle gang er det så jeg er liuge ved at tro håret flagrer når jeg lytter, fordi jeg kan høre luften der pustes i et horn 
Konklussion - det lyder himmelsk, efter min beskedne mening 
/erla
|
|
|
uhh.. det var da virkelig godt men hvad blev prisen? jeg bryder mig desværre ikke så meget om den tørre lyd som du beskriver den, så er jeg mere til en fyldig, afslappende, varm og meget detaljeret lyd... men hvis man er til den lyd som du beskriver kan det jo nok ikke blive meget bedre  __________________
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af hensyn til naboer, over- og underboer, har jeg idag bestilt 2 gummimåtter på 50x50x5 cm til at stille køleskabene på - håber det kan afkoble dem fornuftigt fra gulvet, så bassen ikke går lige igennem hele ejendommen... nu må vi se...
/erla
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3133
|
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers må du købe dem ud
Så laver vi sq hifi-kollektiv i Valby
Hvornår slæber du din Lectron med til Rozkill?
Mvh
Brok - nu med nye bærearme og styrekugler __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afkobling for viderekomne... Da jeg jo synes det er træls hele tiden at ha' overboen rendende, og desværre måtte erkende ved selvlyt, at bassen fik deres stue til at vibrere, besluttede jeg at forsøge og afkoble køleskabene fra gulvet. Hos Aalborg gummivarefabrik bestilte jeg derfor i sidste uge to gummimåtter på 50x50x5 cm. De kom så idag - en lille pakke på 35 kg ialt!  Sådan ser det nu ud under det ene køleskab.  - og lidt tættere på under det andet. Umiddelbart er det mit indtryk at det virker - rummet synger ikke længere med, og jeg kan ikke selv mærke bassen i gulvet, som jeg kunne før. Var lige på vej op til overboen for at høre om det har hjulpet for dem, men blev stoppet af lyden af barnegråd på trappen... nok ikke det bedste tidspunkt - så endelig rapport følger senere. /erla
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke må du jo hænge køleskabene op i loftet i gummibånd.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha - tror ikke gipsloftet kan bære dem :-) Men - nu har jeg været oppe og snakke med dem ovenpå, og de har intet hørt idag, selvom jeg lige inden trykkede den rimelig meget af... Hehe, fedt - det virker!  Så er der dømt Led Zeppelin på Blankavej  /erla
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Det er ellers en seriøs afkobling du har fået dig der!  Men hvordan synes du at det påvirker lyden?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm den ene ht har da lidt slagside erla, eller har de begge det ??  Små audiofile gummi dutter ikk meget værd over for de Tannoy Mastodonter, kan hører det virker efter hensigten...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Hehe... Det er ellers en seriøs afkobling du har fået dig der! Men hvordan synes du at det påvirker lyden?  |
|
|
Ja, de er lidt voldsomme - hehe  Men hvordan påvirker det lyden for mig selv, og ikke bare for overboen? Faktisk kun positivt. Bassen er renere - nu hører man kun lyden der kommer ud af højtalerne, og ikke en masse resonanser fra gulvet og væggene der stod og sang med... /erla
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Hmm den ene ht har da lidt slagside erla, eller har de begge det ??
|
|
|
Njah... de er vinklet en smule - den ene nok lige lidt for meget da jeg tog billedet... og så snyder perspektivet nok
Imbalance skrev:
Små audiofile gummi dutter ikk meget værd over for de Tannoy Mastodonter, kan hører det virker efter hensigten... |
|
|
Nej - der skal helt anderledes drastiske midler i brug!  /erla
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster sådan et par store sorte gummidrenge egentlig?
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - nej, det er ikke den slags gummidrenge man får udleveret ved at trille en femmer på disken på apoteket, Sjoenne - notch notch, say no MORE! 
Det er udskåret på bestilling af gummimåtter på vistnok 1x2 meter - og det synes jeg alligevel ville være for voldsomt... jeg har ikke fået regningen endnu, så den helt præcise pris kendes ikke... men:
Måtten koster kr. 1450,- per kvm - her bruges ½ kvm.
Dertiil udskæring for kr. 170,-
Plus fragt af 35 kg.
Så min hovedregning giver omkring en plovmand per styk., alt i alt...
/erla
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne vel være værre, ihvertfald set i lyset af hvad du (og naboerne :) ) har fået for de penge.
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre, de virker efter hensigten
Du slipper jo nok ikke for at høre bemærkninger som Gummi-Ridder, Rubber-Duck mm.
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Fedt at høre, de virker efter hensigten
Du slipper jo nok ikke for at høre bemærkninger som Gummi-Ridder, Rubber-Duck mm.
Mvh
Brok
|
|
|
Ja, nu skal i bare høre..............................Og dog! Du bliver forskånet i denne omgang __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er meget mærkelig, vi har aldrig fået set din natmad ?
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh ak oh ve oh klage!Katastrofen er indtruffet  En af diskanterne i mine elskede køleskabe er stået af... I think... den lyder ihvertfald ikke godt... det er dog kun ved visse høje frekvenser og kun ved forholdsvis høj lydstyrke - but still... det er jo ikke til at leve med  Jeg har forsøgt at kontakte importøren mhb. på reperation/udskifting af enheden, uden held - de svarer ikke ... det er også en 20 år gammel enhed... æv... Nå... indtil en løsning er fundet, har jeg lavet et intermistisk setup, som virker forbløffende godt efter hensigten.  Her er synderen - den ene diskant, bygget ind i en 15" basenhed...  Heldigvis har Tannoy lavet en diskant-regulator på køleskabene - helt i bund virker det som om den lukker helt af for dem... Så skal der bare noget andet til at spille toppen...  Det er i situationer som denne, det er godt at ha' en masse gammelt l**t... f.eks. et sæt Tannoy Sensys DC1, som det ikke er lykkedes at sælge på trods af, at de er funklende nye og spiller formiddabelt! HE! Så bruger jeg dem da bare selv som diskanter!  De fylder jo heller ikke noget ovenpå køleskabene... billederne her yder dem ikke helt retfærdighed - de ser nærmest latterligt små ud :-) Men de spiller en fin top :-)  Et par gamle NAD312 - som jeg heltdigvis heller ikke har fået solgt - trækker nu bunden, og Lectronen trækker toppen. Det er som en midlertidig løsning ganske udemærket... men det holder jo ikke i længden... og ender nok med nogle rigtige l**tehorn ovenpå køleskabene... stay tuned for next episode of "how to ruin erla"  /Erla
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weee, det er dælme god stil, erla!
Ehm, ved et hurtigt kig, og uden at vide hvad et læbehorn er, kunne du jo nok godt bilde folk ind, at netop denne Tannoy-konstruktion består af et sådant, og så en lille sub nedenunder
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, tak brok - ja, man skal ikke undervurdere værdien af gammelt l**t når lokummet brænder :-) Læbehorn - det er sådan nogen her:    Ovenstående skulle være på vej til Casa Erla - specifikationerne er:
Spécifications:
dispers. : 140° x 40° Fréqu.:500 hz - 18khz Crossover Freq : 600 hz Construction :multiplis
bois : bouleau finition : vernis brillant Epaisseur :12 mm Condition : new
Dimensions:
Hauteur:15,5 cm Largeur: 44 cm Profondeur :25 cm Troath: 2" inch (50 mm)
Driver type:
all of 2" ( TAD 4001 RCF FOSTEX JBL 2440, 2441, 2482...)
Option adaptateur:
jbl 2327 ou autres 1" to 2"
Nej - jeg fatter ikke meget af ovenstående... men det skulle ifølge aldeles upålidelige kilder være fint fint... Så mangler der bare nogle "drivere" - og her taler vi ikke om dagdrivere fra bænken nede på torvet, men om nogle (forholdsvis) små trut-horn, der kan trutte ind i de (forholdsvis) store horn. Ifølge samme upålidige kilder som ovenfor, kan intet mindre end disse gøre mig bare nogenlunde tilfredse - for en stund. Og hvis jeg overhovedet vil gøre mig håb om at blive lykkelig på længere sigt (efter sigende muligvis helt op til flere uger), forlyder det, at der ikke er nogen vej uden om disse drivere... Altså - bare sådan til at starte på...
God damn... god damn the hifi-pusherman... /erla
|
Til top |
|
|