Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skægt du siger det - på min HD-satellit kan fx. på Discovery HD vise kæmpe store undertekster.. og nedenunder disse undertekster der der bitte små udnertekster, hvor jeg tror "pixel-forholdet" er som på de originale SD-kanaler - dvs undertekster med samme antal pixel i skrift-typen som der er å fx. DR1, TV2 etc.. men når de vises i 1080-opløsning, så er det ikke meget det fylder...faktisk alt for småt.. såden et sted midt imellem - nok som du også selv har oplevet - ville være super. Kunne være man skulle overveje den Philips.. lyder fedt - og min PS3 larmer altså lidt nu hvor sommervarmen nogle gange har presset blæseren i vejret - normalt kan jeg ikke høre den, men det kan jeg enkelte gange.. endog mere end min projektor..  Fortsat god vind i "biffen" Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips "subtitleshift" kan forresten også være fordel for de ikke-scope folk der hader tekster i selve billedet. Mange film har linie 1 i selve billedet og linie 2 i den sorte bjælke (på scopefilm). Med Philips kan du skubbe begge linier ned i den sorte bjælke.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså smart. Er sådanne undertekster rent overlay i videobilledet? - og hvorfor pokker er der ikke nogen der i de sidste 10 år.. eller hvor længe DVD-mediet har hersket - som har lavet den feature? Det er jo genailt.
Tror jeg vil google lidt på priser etc. Har du nogen idé om hvordan den klarer at afspille en alm. CD med lyd på? - enten som transporter (digitalt) eller analogt? Så er der basis for lidt "universal-opgradering" hvis den ikke falder totalt igennem emd musikken.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Det er altså smart. Er sådanne undertekster rent overlay i videobilledet? - og hvorfor pokker er der ikke nogen der i de sidste 10 år.. eller hvor længe DVD-mediet har hersket - som har lavet den feature? Det er jo genailt.
Tror jeg vil google lidt på priser etc. Har du nogen idé om hvordan den klarer at afspille en alm. CD med lyd på? - enten som transporter (digitalt) eller analogt? Så er der basis for lidt "universal-opgradering" hvis den ikke falder totalt igennem emd musikken.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Ja, teksterne er som sådan uafhængige af selve billedet. Jeg har set en form for subtitleshift på dvd-afspillere fra Samsung - funktionen kaldes EZ-view.
Jeg har (endnu) ikke afprøvet Philipsens dyder som ren CD-afspiller - og jeg regner heller ikke med at komme til at bruge den som sådan. Der hører noget til at slå min Denon på det punkt.
Jeg må tilstå at Philips ikke er det første mærke jeg tænker på når vi taler om BD-afspillere. Men subtitle funktionen er uimodståelig for mig. At maskinen så er glimrende m.h.t lyd, billlede, betjening, opstartstid m.v. er jo bare ekstra bonus. Måske burde folk få øjnene mere op for Philips afspillere i stedet for altid at gå efter Pioneer og Denon m.fl.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og efter denne opgradering tyder meget på at det næste bliver en firmware-update til DPLIIz - altså de to "højde-kanaler" som Onkyo var først med. Så kan jeg få et 9.2 set-up på mine 12,5 kvm
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin service fra Classé Audio:
Havde problemer med at downloade nyeste firmware. Henvender mig til customerservice via mail. Der kommer svar efter mindre end 10 min. der løser alle problemer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 August 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lille bas-equalizer SVS AS-EQ1:

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
...integrerer nemt to subber til perfekt basgengivelse.

|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Batman.
Det er sgu ikke kønt i dagslys men jeg er stensikker på at det er en stor fornøjelse når først filmen ruller .
Har du en forsatsatlinse monteret på din VW100 for at den kan gengive cinemascope? eller har jeg fået det galt i halsen??
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong,
Ja, du siger sgu noget - hvor fa´en kommer alt det støv fra?
Har planer om at optimere det æstetiske indtryk med tiden
Som det fremgår tidligere i tråden (rigt illustreret) så har jeg en Schneider forsatslinse på Sony'en
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 22 September 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh ja. Har lige bladret tilbage i din tråd og fundet "svinet". Hvad koster sådan en linse og ikke mindst lærredet??
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong,
Ja, nu havde jeg heldigvis næsten glemt hvor forbandet dyrt det var... . Men jeg må sige at jeg er særdeles glad for mit setup!
Linsen koster omkring 30K og til- og frakoblingsenheden omkring 20K.
Lærredets pris vil jeg helst ikke nævne. Det er et custommade tabtensioned motorlærred med afmaskning.
Hvis man har mulighed for fastrammelærred (med samme lærredeskvalitet) bliver investeringen langt mindre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh.. er altså bare flot.
Hvordan virker bas-eqén i lytte-praksis?
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 22 September 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
audyssey as-eq1 kan du beskrive lidt om den ? hvor god er den mellem 0-100
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
audyssey as-eq1 kan du beskrive lidt om den ? hvor god er den mellem 0-100 |
|
|
Først og fremmest sparer den jo én for en hulens masse arbejde med at flytte rundt på tunge subwoofere for at finde en placering der giver en nogenlunde ret frekvensgang. At få placeret to af slagsen kan være en næsten umulig opgave. Men med SVS'en går det legende nemt. Jeg har temmelig lidt plads at placere to subs på, så derfor placerede jeg dem på den umiddelbart mest enkle måde. Herefter lod jeg SVS'en gøre resten af arbejdet. Herved opnåede jeg en næsten ret frekvensgang - dog med et lille dyk omkring 100Hz. Og det var altså første forsøg! Jeg har endnu ikke gidet at "finpudse" resultatet. En god ting er at apparatet automatisk justerer fasen rigtigt.
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad så hvis man "kun" har 1 sub tro du dem er pengene vær ? er det ikke ca 5000 kr fra ny ?
ellers tillykke med billledet siden i dit sætop det kun noget vi andre drømmer om
ret smart med philps blu-ray afspiller med text kan flyttes op - ned
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo "værre" ens rum er m.h.t at få en jævn og ensartet basgengivelse (= flad frekvenskurve) jo mere gavn får man af AS-EQ1. Nogle subwoofere har indbygget en simpel form for equalizer, og dem kan man jo komme et stykke vej med. SVS er dog den hidtil mest avancerede basequalizer. Med den kan man få perfekt bas på en times tid (afhængigt af hvor grundigt man har læst manualen  ). Man bør også have en god subwooofer. Det giver ikke meget mening at investerer 5k i SVS-equalizeren hvis man har en sub til 2,5K. Efter min mening er equalizeren en stor bekvemmelighed.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra den første cinemascope film i Technicolor (1954) "The Black Shield of Falworth" med en meget ung Tony Curtis i hovedrollen.

|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|