Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
*** UPDATE ***
Siden min første post vedr. mit anlæg, så er der i mellemtiden sket det, at jeg har skiftet mit gamle IKEA-TV møbel ud med et rack fra HIFI-klubben. Købt en Blu Ray-afspiller og ny reciever.
Jeg (og kæresten, heldigvis) synes det har pyntet en del med det nye rack.
Oversigt over "herlighederne":
Højttalere front: Mission 702e
Højttalere bag: Dali Blue R1000
Center højttaler: Dali Blue C1000
Subwoofer: Dali SWA12
Reciever: Sony STR-DG820 (Mangler pt. billede af den - så I må lige nøjes med min gamle reciever - en Denon AVR 1602)
TV: Sony KDL 40 3000
Blu Ray-afspiller: Samsung BD-P1500
Andet: Playstation 3
Og så billeder af set-up'et(mangler liiiige at få styr på det sidste kabelrod bag racket):

|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligner da et fornuftigt setup til sådan en stue. 
Den Denon er da ved at være en ældre sag, er den ikke? Dén bør måske nok være det næste som står til udskiftning (hvis du da overvejer at poste flere penge i din bio). Så vil du også kunne få noget HDlyd fra din PS3 
/Stefan
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Den Denon er da ved at være en ældre sag, er den ikke? Dén bør måske nok være det næste som står til udskiftning (hvis du da overvejer at poste flere penge i din bio). Så vil du også kunne få noget HDlyd fra din PS3 
/Stefan
|
|
|
Hej med Jer to og tak for jeres kommentar
Men du har sikkert nok ret Stefan! Kunne måske være en god ide med at udskifte min forstærker - men hvad ville du så forslå? Det er ret sikkert at jeg kommer til at skulle ud og købe noget brugt, hvis jeg skal have noget for pengene!
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 3805 - den er ved at være nede i pris og er en deeeeejlig sag :)
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er for at få HD lyd, skal du nok ikke købe brugt, da det jo stadig er rimligt nyt.
Men Denon, NAD, måske Arcam. De laver alle gode recivere (Personligt mener jeg Arcam lige gør det lidt bedre).
Onkyo eller Yamaha kan også være et godt bud til en alt-i-en reciever.
Hvis du vil købe nyt, så kan du jo kigge på en Harman Kardon AVR 255. Det er en god sag med gode features, som ikke bør have problemer med at trække dine højttalere.
/Stefan
|
Til top |
|
|
infinity Ren90 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 08 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm skrev:
Denon 3805 - den er ved at være nede i pris og er en deeeeejlig sag :) |
|
|
så heller 3806 den har en bedre Fjernbetjening (min mening og ja jeg har haft dem begge to)
mvh. Infinity
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhh...
Så har man bestilt en Blu Ray-afspiller, nærmere betegnet en Samsung BD-P1500.
Glæder mig til at få den hjem, og få afprøvet den 
|
Til top |
|
|
CasperTo Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ikke værst ud (:
Dog kunne jeg forestille mig der er en klangforskel på front og baghøjttalere, nu hvor det hverken er samme mærke - men heller ikke samme model ?
Hvad går du og overvejer at skifte dine fronter ud med ? Dali Blue serien - så du får komplet blue hele vejen rundt? __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
Til top |
|
|
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rart at se noget mission (noget nyt !)
hvis du synes dine mission lyder dårligt, så tror jeg kun du vil blive skuffet hvis du lytter til dalis concept, for de når da slet ikke ligeså dybt, det er ihvertfald min erfaring med mission/dali. Men omvendt kan man jo sige de supplerer hindenden meget godt, for det de hver især mangler.
nå, men held og lykke med det.
J __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE=flex195]Det ser da ganske fornuftig ud, havde næsten helt glemt Mission højttalere hehe, mange år siden jeg har hørt sådan nogen, men de spiller da vældig godt hvad jeg lige kan huske! skal det så være dali højttalere du skifter dem ud med?[/QUOTE]
Tak for de pæne ord. Ja, jeg regner helt sikkert med at det bliver Dali som skal overtage efter mine Mission, som efterhånden har 10-11 år på bagen. De har kæmpet godt, men de kan snart helt fortjent trække sig tilbage
StefanR skrev:
/Stefan
|
|
|
Jo, du har skam helt ret mht. Denon'ens alder! Jeg vil rigtig gerne have en ny forstærker som kan afspille HD-lyd. Men kan sådan en fåes for max 5K??
CasperTo skrev:
Det ser ikke værst ud (:
Dog kunne jeg forestille mig der er en klangforskel på front og baghøjttalere, nu hvor det hverken er samme mærke - men heller ikke samme model ?
Hvad går du og overvejer at skifte dine fronter ud med ? Dali Blue serien - så du får komplet blue hele vejen rundt?
|
|
|
Hej Casper. Jeg må nok være helt ærlig og indrømme at mine ører ikke er helt så Hifi-trænet som så mange andres herinde. Og det jeg mener med det - er at jeg ikke (tror jeg) vil kunne høre den helt store forskel på klangforskellen, som du skriver Men det kan være at den store forskel kan høres når jeg engang får købt både nye fronter, samt forstærker.
Som skrevet lidt højre oppe, så har jeg i sinde at køre Dali-serien fuldt ud, mht. højttalere.
jackson stuart skrev:
rart at se noget mission (noget nyt !)
hvis du synes dine mission lyder dårligt, så tror jeg kun du vil blive skuffet hvis du lytter til dalis concept, for de når da slet ikke ligeså dybt, det er ihvertfald min erfaring med mission/dali. Men omvendt kan man jo sige de supplerer hindenden meget godt, for det de hver især mangler.
nå, men held og lykke med det.
J
|
|
|
Hej du.
Nu har vi alle (heldigvis?) ikke ens hørelse, eller smag, om man vil Men jeg synes desværre at der mangler utrolig meget dybde i de her Mission. Så det bliver dejligt at få nogle nye (eller brugte) som liiige kan give det sidste
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser fint ud, men hænger bag ht ikke ret højt?, hvordan virker det mht effekterne
regner med de hænger så højt pga WAF og at det er nemmere at skjule ledningerne der  __________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
ser fint ud, men hænger bag ht ikke ret højt?, hvordan virker det mht effekterne
regner med de hænger så højt pga WAF og at det er nemmere at skjule ledningerne der 
|
|
|
WAF?? Og det er??
Men jeg synes de fungere helt fint ved at sidde der. Men jeg har nu heller ikke haft prøvet at sætte dem længere ned
|
Til top |
|
|
CasperTo Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woman Acceptance Factor (WAF)
Du kunne prøve at sætte dem længere ned og se om det var bedre ? (: __________________ Min bio DIY stander DIY Rack
- Casper T.
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige smidt tre nye billeder ind
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mikkel
Det ser nice ud det der!!! Jeg har selv haft sådan en SWA-12 sub - happy times Er de der Mission virklig så forfærdelige? Jeg syntes da at kunne huske at de havde nogle helt ok modeller, men kan ikke lige komme på hvilke numre det var....
Keep up the good work!!
Tøffe
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tøffe skrev:
Hey Mikkel
Det ser nice ud det der!!! Jeg har selv haft sådan en SWA-12 sub - happy times Er de der Mission virklig så forfærdelige? Jeg syntes da at kunne huske at de havde nogle helt ok modeller, men kan ikke lige komme på hvilke numre det var....
Keep up the good work!!
Tøffe
|
|
|
Hej Tøffe og tak for dit indspark!
Nej, de er ikke så forfædelige som jeg nok får dem til at lyde som, men nu har jeg hørt andre højttalere - så jeg ved der findes bedre
Og den der SWA-12...det er fars baby Grrrrr
Happy Weekend
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige smidt et par opdateringer på indlæget...!
|
Til top |
|
|
Wæver Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående forstårker så skal det da være Denon 2808´serien og op af hvis han skal have HD lyd, var lige forbi Hihi klubben i Næstved der stod en Denon 2808 til 5k demo i sort.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 15 December 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|