Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY RIAA preamp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

UPDATE 02/01-2010:
Billede af færdigbygget RIAA del på side 2.

UPDATE 13/12-2009:
Ny konstruktion med diagrammer / printlayout længere nede i tråden. Se indlæg oprettet 13/12.

Første udgave af DIY RIAA preamp. (For MM pickup). Det er den normale standard konstruktion som bliver brugt rigtig mange steder, men jeg har dog selv beregnet alle komponentværdier og udvalgt de komponenter jeg ønskede at bruge.
Diagram og print er designet i Eagle CAD. Mekanik (stelskrue m.m.), er tegnet i Corel Draw.

Kasse med monteret stik. Bemærk at kassen er af plast, men har en sort ledende belægning på indersiden, hvorfor den er afskærmet.

Indgangsstik. Hjemmelavet stelskrue.

Dobbelt strømforsyning +/- 12 V.  Regulatorer LM7812 / LM7912. Den får strøm fra en 15V AC adapter.
Hjemmelavet print  - Størrelse 30 x 62 mm.  De 2 store huller er ikke til at spænde printet fast med, men til at føre ledninger igennem.

Selve RIAA forstærkeren.  OpAmp: OPA2604. Kondensatorer: Bennic audio. Hjemmelavet print. 30 x 62mm. Da printet skulle være lille grundet monteringsmåden i kassen, blev modstandene nød til at stå op.

Print monteret i kassen og ledninger er blevet forbundet.

Den færdige RIAA forstærker.

Og hvordan lyder den så ?.
Faktisk forbavsende godt i forhold til hvor simpel konstruktionen er. Den arbejder rigtig godt sammen med min Grado Gold pick-up. Lyden er meget åben, detaljerig og dynamisk. Jeg er meget tilfreds med resultatet, men har blod på tanden og vil eksperimentere.

Ting jeg overvejer at ændre:

Ændringer i strømforsyning:
Bruge  LM317 / LM337 - da de støjer mindre. Tilføje gyratorer i strømforsyningen, for at dæmpe forsyningsstøj endnu mere.
Måske flytte forsyningen ud i en ekstern boks, med intern transformator og større elektrolytter.

Ændringer i RIAA forstærkeren:
Dele forstærkertrinnet op i flere trin med bedre OpAmp´s, som hver især forstærker mindre for at forbedre signal/støj forholdet.

Ja - det var jo ikke noget stort projekt

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 25 August 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Va kåster'n?

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Va kåster'n?

Den er lavet af stumper jeg havde liggende. Jeg vil tro der er stumper for ca 250 kr. Dertil kommer AC adapteren. De fåes i mange prisklasser.
Den skærmede plastkasse og OpAmpén er det dyreste.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 August 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

canielsen

Ser sgu godt ud,   måske du skulle overveje mit lille batterisetup :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76577&P N=1&TPN=1

MVH Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Simpelt kan nu også være godt. 

Jeg har også selv lavet min RIAA til MM pickup. Den sidder oppe under plinten og har (lige i tiden) en LM4562 og en AD812. Jeg kører også med 7812/7912 og det virker fint.

Hurra for at ikke alt skal være super high end. Vi er nogle som bare godt ka' li' at bygge
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

bdef

Jepp....næste project blir udskiftning af opamps i Cambridge dac´en og så måske batteriforsyning til min modificerede RIAA !   dejligt med lidt projecter !

MVH Frankie

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

canielsen

MVH Frankie

Jeg har kigget på dit batterisetup og derefter prøvet at lave noget ligende. Jeg kører dog med dual supply. Lyden blev da rigtig nok bedre.  Derefter prøvede jeg, at skifte 7812  / 7912 regulatorerne ud med LM317 / LM337 - da de jo støjer en del mindre. Det gav endnu en forbedring. Derefter prøvede jeg at bygge et par gyratorer som består af BC550 / BC560 - et par modstande og elektrolytter, ind i forsyningen hvilket gav en stor forbedring. Så du skulle prøve at ændre spændingsregulatoren i dit batterisetup til LM317 + et par modstande, og måske også bygge en gyrator på også. Du vil ikke fortryde  
Jeg er nu ved at designe en low noise RIAA del som er noget mere kompleks. Dertil er der også en ultra low noise strømforsyning med gyratorer osv, med mulighed for både net og batteridrift i støbeskeen. (Første udkast til denne strømforsyning er allerede lavet).
Når man designer en high end RIAA, bør man jo også gøre noget ud af strømforsyningen, da en stor del af støjen faktisk kommer fra denne.
Der skal nok komme billeder og evt. diagrammer - efterhånden som projektet skrider frem, og jeg har tid til det.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

canielsen

Lyder sgu godt, det vil jeg prøve !  jeg skal lige ha skilt min lader ad og se om det skulle være muligt at få den "omstillet" til 24 volt  HVIS det er det så blir der nok indkøbt et batteri mere, så jeg kan forsyne min riaa også !

Glæder mig til at følge dit project !  

MVH Frankie

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 September 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:
Simpelt kan nu også være godt. 

Jeg har også selv lavet min RIAA til MM pickup. Den sidder oppe under plinten og har (lige i tiden) en LM4562 og en AD812. Jeg kører også med 7812/7912 og det virker fint.

Hurra for at ikke alt skal være super high end. Vi er nogle som bare godt ka' li' at bygge

Hvis man åbner de meget dyre high-end RIAA'er bliver man ofte skuffet over komponenterne der ofte er standard "off the shelf" komponenter, blot med et dyrt navn og et pænt kabinet.

Kunne man evt. komme til at se et kredsløbsdiagram over RIAA'er folk har bygget? Forløbig blot til inspiration. Er nemlig blevet nysgerrig og vil derfor selv lave en RIAA =)

janpo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 September 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

canielsen skrev:
Frankie skrev:

canielsen

MVH Frankie

Jeg har kigget på dit batterisetup og derefter prøvet at lave noget ligende. Jeg kører dog med dual supply. Lyden blev da rigtig nok bedre.  Derefter prøvede jeg, at skifte 7812  / 7912 regulatorerne ud med LM317 / LM337 - da de jo støjer en del mindre. Det gav endnu en forbedring. Derefter prøvede jeg at bygge et par gyratorer som består af BC550 / BC560 - et par modstande og elektrolytter, ind i forsyningen hvilket gav en stor forbedring. Så du skulle prøve at ændre spændingsregulatoren i dit batterisetup til LM317 + et par modstande, og måske også bygge en gyrator på også. Du vil ikke fortryde  
Jeg er nu ved at designe en low noise RIAA del som er noget mere kompleks. Dertil er der også en ultra low noise strømforsyning med gyratorer osv, med mulighed for både net og batteridrift i støbeskeen. (Første udkast til denne strømforsyning er allerede lavet).
Når man designer en high end RIAA, bør man jo også gøre noget ud af strømforsyningen, da en stor del af støjen faktisk kommer fra denne.
Der skal nok komme billeder og evt. diagrammer - efterhånden som projektet skrider frem, og jeg har tid til det.

Walt Jung ( Tidligere Analog Devices ) har faktisk arbejdet en del med low-noise forsyninger. Se eventuelt hans hjemmeside http://waltjung.org/Regs.html
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Første udkast til Ultra Low Noise RIAA / strømforsyningen er lavet.

Diagram RIAA del:
http://bbi1846.homepage.dk/a.pdf

I diagrammet er der nævnt OPA2604 (dual) som operationsforstærkere. Der kan sagtens bruges andre, som f.eks. AD797 (single) som har en smule lavere støj. Men jeg har en del OPA 2604 liggende, og jeg kan godt lide deres lyd, så derfor bliver printene designet til disse.
Transistorerne i indgangen er low noise typer.
Transistorerne Q4 og Q5 kunne med fordel skiftes ud med 2SC2645, men de er ikke let at få fat i.
Generelt set er forstærkningen i RIAAén delt udover flere trin, for at få så lav støj som muligt.
Modstande bliver metalfilm ud fra et støjmæssigt synspunkt. Nogle mener at kul modstande lyder bedre (selvom de støjer mere).
Jeg overvejer om jeg skal bygge en DC servo i RIAA delen, for at undgå den store kondensator på 1000 uF, som jo på sin vis sidder i en signalvej. Jeg har dog før prøvet dette i andre forstærkere, uden at kunne måle eller høre nogen forskel. Men der er flere faktorer i denne konstruktion, som kan gøre, at det måske er en god ide. Så når prototyperne er bygget, vil jeg prøve at sammenligne lyden med og uden DC servo.

Det er kun den ene kanal der er vist. RIAA delen vil bestå af 2 ens RIAA mono moduler.

Diagram Strømforsyning:
http://bbi1846.homepage.dk/b.pdf

Der er brugt LM317T og LM337T, som støjmæssigt er bedre end 78XX / 79XX. De 2 transistorer i udgangen af strømforsyningen fungerer sammen med modstandende og elektrolytterne som gyratorer, der reducerer forsyningsstøj rigtig meget. Det er muligt at jeg ændrer værdier af modstande og elektrolytter, når jeg opdaterer / optimere konstruktionen.
Der er endnu ikke lavet mulighed for batteridrift. Jeg overvejer om der skal være indbygget batterioplader før jeg designer en strømforsyning, der kan skiftes om, mellem net / batteri drift.

Strømforsyningen tilsuttes en 2 X 18 V transformator, og den forventes af få sit eget kabinet.

Udkast til print til både RIAA del og strømforsyning er lavet. Men jeg er ikke tilfreds med dem. Så de skal opdateres, før jeg bygger proto typerne.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

vor er i heldige at i kan lave det hele fra bunden af , jeg må nåjes med at skifte komponender til  bedre og selv lave kabler men det er da heller ikke så ringe
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
vor er i heldige at i kan lave det hele fra bunden af , jeg må nåjes med at skifte komponender til  bedre og selv lave kabler men det er da heller ikke så ringe

Ja - det er fedt at kunne lave tingene selv.
Iøvrigt er der da ingen der siger du ikke selv må lære noget om elektronik, og prøve at lave noget selv.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 September 2009 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Applaus og stående ovation, meget inspirerende!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Så er der lavet diagram og printudlæg til prototypen.

Diagram til RIAA:
http://bbi1846.homepage.dk/a.pdf

Komponentplacering på print:
http://bbi1846.homepage.dk/c.pdf

Printudlæg RIAA
http://bbi1846.homepage.dk/d.pdf (udgave der kan printes ud og anvendes hvis man laver print efter strygeprincippet)
http://bbi1846.homepage.dk/dm.pdf print set fra kobberside

Printene er enkelt sidet, så de er let at lave for amatører, og har fået store stelplaner for at mindske støj.
Bemærk: Der skal bruges 2 RIAA print. Et til hver kanal. Printet er 61 X 77 mm, hvorfor begge kanaler kan være på et standard europa print (160 x 100 mm)

Diagram til powersupply
http://bbi1846.homepage.dk/b.pdf

Komponentplacering powersupply
http://bbi1846.homepage.dk/e.pdf

Printudlæg powersupply
http://bbi1846.homepage.dk/f.pdf (udgave der kan printes ud og anvendes hvis man laver print efter strygeprincippet)
http://bbi1846.homepage.dk/fm.pdf print set fra kobberside

Strømforsyningen forsyner begge RIAA print med strøm. Også dette print er lavet enkeltsidet, så det er let selv at lave printet. Dette print har størrelsen 130 x 47 mm

Nu skal der laves print, og prototyperne skal samles. Derefter skal konstruktionen afprøves, lyttetestes og optimeres. Derefter vil der blive designet et strømforsyning med batteridrift. Jeg forventer at denne batteriforsyning, bliver med fastmonterede opladelige NIMH batterier på forsyningsprintet, og der bliver nok indbygget en float oplader.

Hvis nogen ønsker at bygge en kopi, er de velkommen til at gøre det. Men man skal nok vente til jeg har fået konstruktionen optimeret.

RIAAén er til MM pickup. Den kan bruges til MC pickup - hvis man sætter en stepup transformator i indgangen, og  parallel med R5 sætter en 6,81 Kohms modstand i serie med en kondensator på 200pf. Som stepup transformator kan jeg anbefale en JT-44K-DX fra jensen. Den har jeg før brugt med succes. Er lidt i tvivl om, om denne transformator stadig kan fåes.

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så er der sket en smule mere i projektet.
Printene er blev lavet og opmonteret med komponenter.

Printene efter ætsning.

Printene boret og opmonteret med komponenter.

Det store print er strømforsyningen, de 2 mindre print, er RIAA forstærkerne.

Jeg har endnu ikke modtaget kasserne som konstruktionen skal monteres i. Men jeg vil afprøve konstruktionen, med printene monteret på et aluminiums plade, så jeg kan komme i gang med at optimere konstruktionen.

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Prøvelytningen og optimeringen er udført. Der er meget mere dynamik, end i den første konstruktion jeg lavede. Lyden er meget mere detaljeret og bedre defineret.  Støjmæssigt er der en stor forbedring. Det er tydeligt, at den støjsvage strømforsyning, og forstærkertrinnet med de støjsvage transistorer i forstærkeren, har forbedret lyden en hel del. Skal forstærkeren være mere støjsvag, skal man bruge 2 ultra low noise opamp som AD797, og et par transistorer skal ændres til anden type. så kan man nok forbedre støjniveauet med omkring 6 db. Umiddelbart er det nu ikke nødvendigt. Forstærkeren er meget støjsvag.

Der er ting som jeg har ændret i forhold til diagrammet. Eks. er der monteret lidt ekstra kondensatorer (ind og udgang) og der er nogle modstandsværdier som er blevet ændret en smule, for at minimere fejl grundet tolerancer i transistorerne. Kondensatorer og modstande i selve RIAA filteret, er blevet udmålt - så frekvensgangen er blevet justeret ind til at ligge meget tæt på den idelle RIAA kurve. (Beregningsmæssigt ligger den nu max 0.1db fra)

I strømforsyningen har jeg monteret multiturns trimmepotentiometre, så udgangsspændingerne kan justeres præcis, hvorved komponenttolerancernes indflydelse på udgangsspændingernes niveau er minimeret. Uden denne mulighed, var der en forskel på den positive og negative forsyningsspændig på 0.2 V, grundet tolerancer i modstande, regulatorer og især transistorerne i gyrator koblingen. De 0,2V i forskel, havde dog ikke den store betydning, men det er jo nemt at fjerne denne forskel, så det valgte jeg at gøre.
Jeg har prøvet at sætte en DC servo i forstærkeren, istedet for den store elektrolyt. Det gav en lille forbedring, som dog næsten ikke var hørbar. Elektrolyttens værdi er dog forøget.

Jeg er utrolig tilfreds med resultatet. Men jeg tror jeg vil prøve at lave en "MK2" udgave med et nyt printlayout, når og hvis jeg får tid. Denne udgave skulle så blive med transistorer i indgangen der er endnu mere støjsvage (hvis jeg kan skaffe dem), single opamps AD797, indbygget DC servo og justeringsmulighed for optimal funktion, samt kapacitetsjustering i indgangen af forstærkeren.
Men det bliver først når jeg har tid og lyst. Nu skal musikken nydes!

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 03:55 | IP-adresse registreret  

Update.

Der er flere der på forskellige måde, har kontaktet mig ang. dette projekt. Der bliver eks. spurgt efter status på MKII udgaven, som jeg har skrevet, at jeg påtænkede at udvikle. Der bliver også spurgt efter om jeg vil sælge byggesæt eller print til en evt. færdig konstruktion.

En enkelt har spurgt efter en MC udgave.

Status på projekt:

Jeg er faktisk igang med at udvikle 2 nye udgaver.
Den ene den udgave som jeg har skrevet i tråden, at jeg påtænkede at lave.
Den anden en konstruktion, som er helt uden opamps men bruger diskrete støjsvage transistorer. Denne konstruktion bruger singel supply.

Begge skulle gerne blive støjsvage og også have støjsvage strømforsyninger, som er optimeret til konstruktionen.

Jeg har faktisk lavet prototyper på begge konstruktioner, men er stadig igang med optimering af mine designs. Selv om de begge spiller rigtig god, så tror jeg at jeg kan hente mere ud af konstruktionerne, ved små ændringer.
Begge projekter står lidt stille pt. grundet manglende tid, men jeg forventer (eller håber) at få tid igen i løbet af en uges tid.

MC udgave:

Det er stadig en MM riaa forstærker jeg udvikler. Hvis nogen ønsker en MC kan der sættes en trafo foran den eksisterende konstruktion.
Jeg har pt. ingen planer om at lave en decideret MC forstærker, men kan ikke udelukke, at der kommer en i fremtiden.

Spørgsmålet om byggesæt osv.

Da jeg startede med projektet, havde jeg ikke forventet at få forespørgsler på, om det vl blive muligt at købe projektet. Det synes jeg faktisk er ret så forbavsende.
Hvis projektet skal sælges kommercielt, skal jeg have fundet en sammenarbejdsparteer (forretning), da jeg ikke selv ønsker at stå for salget. Men det burde vel heller ikke være umuligt. (Nogen forslag ?). Jeg har dog ingen planer pt. om at lave byggesæt osv.

Men under alle omstændigheder vil jeg da gerne stille informationer til rådighed, hvis nogen ønsker at bygge det jeg får konstrueret.

Mit mål:

At få konstrueret en støjsvag og vellydende RIAA, som er simpel og kan bygges for billige penge, med en lydkvalitet der kan konkurre med mange af de færdige "highend" forstærkere man kan købe til skyhøje priser.

Når man f.eks ser at der sidder komponenter for nogel få hundrede kr i en Grado RIAA, så er det sindsygt at den koster så mange penge i forretningerne. Sådan er det desværre i mange af de RIAA forstærkere, som producenterne kaldes highend.
( Læs f.eks. på :http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77379& PN=3 )

Wilhelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 December 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et RIAA projekt liggende i skuffen, som snart skal realiceret - men jeg har problemer med strømforsyningen. Der er tale om et NLE 17 print og min plan er at det skal have en batteri strømforsyning. Jeg har 4 blybtterier på 12 v. - Jeg skal lade riaa'en med 24 volt i hver kanal.

Jeg har dog brug for hjælp til at bygge en strømforsyning der kan lade batterierne uden at de lider overlast. Er der nogen der har diagrammer over en sådan, eller ved hvor jeg kan finde noget om det ( jeg skal lige sige, at jeg ikke ved ret meget om elektronik, men at jeg har erfaring med at lodde!!) 

Til top Vis Wilhelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelm

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Update:
Så fik jeg lidt tid til projektet igen.

Efter adskillige eksperimenter, re-designs og lyttetest, er jeg nu endt med et design på en RIAA forstærker, som jeg er ovenud tilfreds med. Den er meget støjsvag.
Jeg har nået mit mål, om at lave en støjsvag og vellydende RIAA.

Jeg har valgt at lave forstærkerne - helt uden opamps, men som en diskret opbygget differintial forstærker med støjsvage transistorer - endda med støjsvage FET transistorer i indgangen.
Grundet opbygningen med diskrete komponenter, er den lidt mere avanceret end standard konstruktionerne med opamps. (Som den første jeg lavede og nævnte i denne tråd).

Forstærker printene ser sådan ud:

Man kan ændre indgangsmodstanden og den kapacitive belastning så den passer til den pickup man har. Det sker ved at udskifte et par komponenter.
Jeg har nævnt i diagrammet, hvordan man gør.

Diagram kan ses på: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/RIAA/1.pdf
Printlayout: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/RIAA/4.pdf (Denne udgave kan bruges direkte hvis man laver print efter strygemetoden)
Printlayout: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/RIAA/3.pdf (Set fra kobberside)
Komponentplacering: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/RIAA/2.pdf

Strømforsyningen er overdimensioneret og forsynet med gyratorer som fjerner forsyningsstøj ret effektivt.
Diagram: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/SUPPLY/5.pdf
Printlayout: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/SUPPLY/7.pdf (Denne udgave kan bruges direkte hvis man laver print efter strygemetoden)
Printlayout: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/SUPPLY/8.pdf (Set fra kobberside)
Komponentplacering: http://bbi1846.homepage.dk/Polyphonia%20Riaa/SUPPLY/6.pdf

Strømforsyningen jeg har testet forstærkeren med, er pt kun opbygget på et eksperimentprint (derfor intet billede af den endnu), da jeg ikke havde mere rå print.
Der er dog lavet print layout til strømforsyningen og der er bestilt rå print.
Strømforsyningen og forstærkerdelen får iøvrigt hver sit kabinet.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes