| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går med overvejelser om at udskifte min Mac bærebare ud med en dedikeret streamer, Macén klare jobbet ganske fornuftigt men der er ofte andre i familien der vil bruge Macén og så er det pludseligt ikke muligt at se film i den lille hjemmebio og det dur bare ikke.
Jeg har aldrig fulgt med i hvad der var af streamere derude, derfor vil jeg høre Jer om hvilken streamer der er der ude som er bedst, det er KUN til film ingen musik.
Jeg har en windows server hvorpå materialet ligger jeg skal streame.
Jeg ligger vægt på følgende, og i følgende rækkefølge.
1. Billedekvalitet
2. Opgraderinger fra producenten der retter bugs hvis der en nogle.
3. Stabilitet
4. Brugervenlighed.
5. Gerne ingen blæser.
6. Skal kunne køre de gængse fil formater.
Skriv meget gerne hvad I anbefaler og hvorfor.
Mvh
JMJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
WD TV Live kunne være et godt bud. Den kan fås til ~800kr.
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gizmodo har forøvrigt testet flere medieafspillere her
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender denne her ?
Ser jo lovende ud og er forholdsvis billig.
http://www.xtreamer.net/
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Mac Mini med Plex mediecenter er det eneste rigtige for dig
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
|
|
|
Jeg køre jo mac med plex i dag, men vil have en decideret film streamer, og hvis man KUN skal streme film og ikke andet er Mac mini ALT for dyr.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. hvis du i forvejen er til mac, hvorfor så ikke bruge deres egen apple TV? du kan hente et lille program der gør at den kan spille alle "normale"
formater. kan ikke lige huske hvad disse plug-in hedder. ellers kan du bruge handbreake (gratis), til at konvertere dine filer hvorefter de kan
smides i iTunes og herefter synces med appleTV.
evt tjek http://www.dr.dk/dr2/soeinding for at se deres anmeldese af appletv
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
hmm. hvis du i forvejen er til mac, hvorfor så ikke bruge deres egen apple TV? du kan hente et lille program der gør at den kan spille alle "normale" formater. kan ikke lige huske hvad disse plug-in hedder. ellers kan du bruge handbreake (gratis), til at konvertere dine filer hvorefter de kan smides i iTunes og herefter synces med appleTV.
evt tjek http://www.dr.dk/dr2/soeinding for at se deres anmeldese af appletv |
|
|
Hvad jeg kan så er Apple TV ringe, og kan ingenting i forhold til TVIX, Popcorn Hour og Xtremaer når vi snakke billede kvalitet og streaming af film.
Og så vil jeg ikke låses til iTunes.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
JanJ skrev:
|
|
|
Jeg køre jo mac med plex i dag, men vil have en decideret film streamer, og hvis man KUN skal streme film og ikke andet er Mac mini ALT for dyr.
Mvh
JMJ |
|
|
Arrgh, 4299 kr. for en Mac Mini som kan streame fuld HD uden problemer er vel ikke så galt. Plex understøtter jo Dual Core processoren og kan stort klare alle formater. Men jeg skal ikke kunne sige om der findes nogle "værdige" alternativer til en lavere pris
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Jean M Jarre skrev:
JanJ skrev:
|
|
|
Mvh
JMJ
|
|
|
Arrgh, 4299 kr. for en Mac Mini som kan streame fuld HD uden problemer er vel ikke så galt. Plex understøtter jo Dual Core processoren og kan stort klare alle formater. Men jeg skal ikke kunne sige om der findes nogle "værdige" alternativer til en lavere pris
|
|
|
Jo det er ALT for dyrt.
http://www.xtreamer.net/ full HD koster kun 999
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584056 full HD nyeste udgave kun 1599 set til 1399.
Så jo i mine øjne er en MAC Mini ALT for dyr, husk på jeg skal KUN streame film ikke se billeder, surfe på nettet eller høre musik.
Men jeg er ikke så meget inde i hvilken streamer der er bedst, derfor jeg spørger her på sitet.
Men tak for Jeres svar uanset om det lige er det jeg søger eller ej, man ved jo aldrig.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
WD TV Live har fået gode anmeldelser. Den er simpel at bruge, tager de fleste gængse formater (som Apple TV ikke magter), den er billig og så er den lille.
Den har dog bare ikke wifi og så vidt jeg ved ethernet-port.
Men jo, Mac Mini er FOR dyr til dit behov og det gælder sådan set også Apple TV.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popcorn Hour er generelt præget af bugs. Jeg har en A-110, A-200 og en C-200 så jeg taler af erfaring.  Pt. er det bedste bud på en god video streamer WD TV Live. Jeg har selv af en på besøg (solgt til min far nu) mens jeg ventede på at diverse bugs i min C-200 blev fikset. Den er utrolig brugervenlig og afspiller alle mærkelige videoformater.
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Jeg går med overvejelser om at udskifte min Mac bærebare ud med en dedikeret streamer, Macén klare jobbet ganske fornuftigt men der er ofte andre i familien der vil bruge Macén og så er det pludseligt ikke muligt at se film i den lille hjemmebio og det dur bare ikke.
Jeg har aldrig fulgt med i hvad der var af streamere derude, derfor vil jeg høre Jer om hvilken streamer der er der ude som er bedst, det er KUN til film ingen musik.
1. Billedekvalitet
3. Stabilitet
4. Brugervenlighed.
5. Gerne ingen blæser.
Mvh
JMJ
|
|
|
Jeg har en Ausu O´play.
Den er bare Super !. Kan alle kendte formater (incl ISO). Super billede, hakker overhoved ikke.
http://www.trustedreviews.com/multimedia/review/2009/08/07/A sus-O-Play-HDP-R1-HD-Media-Player/p1
Den er billig, og super god !!!
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow den er smart Qwerty
Skal man bruge Fat32 formatterede diske stadig?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
Wow den er smart Qwerty
|
|
|
Det er en MEGET vigtig ting at det der streamer understøtter at læse enten fra ntfs/ext3 diske eller fra et netværks-share. Ellers bliuver det nok svært at streame HD.
Jeg bruger selv min Oppo-bdp83 til at streame film med. Den klarer ganske fint h.264 og ac3 lyd samt jeg så udnytter den indbyggede scaler til fulde. Det er ikke fejlfrit, men de laver tit opdateringer. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
B0nde Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en ASRock 330HT. Eneste negative ved den er at den smule blæserlarm fra den. Men man kan købe en regulator og så skrue ned for den(der sidder en 25 eller 30mm blæser i front, det er synderen). Platformen, ION, understøttes fantastisk i linux, og kombinationen af XBMC og denne er virkelig nice, plus der findes et ultra simpelt install script specielt til denne box+ubuntu minimal http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69753&page=1 (xbmc siden er nede pt) Den afspiller 1080p uden problemer med cpu % på 10-15% Jeg har mit content liggende på en debian server med smb-shares som jeg mounter i xbmc.
Og så følger der også en ok remote med som naturligvis også er fuldt understøttet i linux / xbmc.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Popcorn Hour er generelt præget af bugs. Jeg har en A-110, A-200 og en C-200 så jeg taler af erfaring.  Pt. er det bedste bud på en god video streamer WD TV Live. Jeg har selv af en på besøg (solgt til min far nu) mens jeg ventede på at diverse bugs i min C-200 blev fikset. Den er utrolig brugervenlig og afspiller alle mærkelige videoformater.
|
|
|
Hvad er det du oplever af bugs ?
Jeg kan jo se du har 3 af dem så de må jo kunne et eller andet siden du bliver ved med at købe dem ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se der er rigtig mange muligheder og kan se at jeg nok skal genoverveje min situation og kigge lidt længere frem, og her tænker jeg på de nye HD ldyformater.
Hvis man skal have en streamer der kun skal streame fra server eller harddisk og understøtter de nye HD lydformater hvad skal man så kigge efter.
Jeg har yamaha reciver med indbygget dekoder til de nye HD lydformater, så der skal ikke være idnbygget dekoder i streameren, men den skal kunne dende det videre til min reciver via HDMI.
Er der så nogle der skiller sig ud ?
Mvh
JMJ
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
1. Billedekvalitet
3. Stabilitet
4. Brugervenlighed.
5. Gerne ingen blæser.
Mvh
JMJ
|
|
|
Jeg har en Ausu O´play.
Den er bare Super !. Kan alle kendte formater (incl ISO). Super billede, hakker overhoved ikke.
http://www.trustedreviews.com/multimedia/review/2009/08/07/A sus-O-Play-HDP-R1-HD-Media-Player/p1
Den er billig, og super god !!!
|
|
|
Understøtter den via HDMI de nye HD lydformater ?
MVH
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
|
Wow den er smart Qwerty
|
|
|
Jeg bruger den sammen med ReadyNas via ethernet. USB har jeg ikke prøvet, men jeg vil tror den kan alle normalle disk formatter inkl. Fat32.
Brugte kun 5 min på at få den op og køre
|
| Til top |
|
| |