| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I forbindelse med jeg har fået en brugt touchscreen har jeg kigget efter en anden medieafspiller som er mere touchscreen venlig end den jeg bruger pt. (Mediamonkey)
I min søgning har jeg fundet en del der er mere brugervenlige en mediamonkey, men desværre er lydkvalitet og ekstrem ringe på dem alle. Oppe på min arbejds pc, hvor jeg bare at onboard lydkort og et par sennheiser HD 555 , virker forskellen mellem de forskellige players ikke så slem. Men på den pc jeg bruger til mit anlæg og hvor lydkort (dac) er en prodigy cube , lyder de andre players forfærdeligt ifht. mediamonkey. De er mudret i lyden og ikke nær så detaljeret i lydbillede. Har stortset været igennem alle mediaplayers på marked tror jeg, og umildbart er det kun winamp der kan spille med.
1. Hvor meget har det af sige at jeg kører via et usb lydkort (dac), fremfor et lydkort med spdif til en fx dacmagic og derfra vidre til min forstærker ?
2. Kan man installere en mediaplayer hvor man bare benytter brugerfladen og får et andet kvalitets program/plugin, til at varetage lyden, så man får en høj lydkvalitet.
3. Hvordan bygger jeg den ultimative musik (kun musik) pc ? (dele, tilslutning, dac, programmer, osv)
|