Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Medieafspillere (musik) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej

I forbindelse med jeg har fået en brugt touchscreen har jeg kigget efter en anden medieafspiller som er mere touchscreen venlig end den jeg bruger pt. (Mediamonkey)

I min søgning har jeg fundet en del der er mere brugervenlige en mediamonkey, men desværre er lydkvalitet og ekstrem ringe på dem alle. Oppe på min arbejds pc, hvor jeg bare at onboard lydkort og et par sennheiser HD 555 , virker forskellen mellem de forskellige players ikke så slem. Men på den pc jeg bruger til mit anlæg og hvor lydkort (dac) er en prodigy cube , lyder de andre players forfærdeligt ifht. mediamonkey. De er mudret i lyden og ikke nær så detaljeret i lydbillede. Har stortset været igennem alle mediaplayers på marked tror jeg, og umildbart er det kun winamp der kan spille med.

1. Hvor meget har det af sige at jeg kører via et usb lydkort (dac), fremfor et lydkort med spdif til en fx dacmagic og derfra vidre til min forstærker ?

2. Kan man installere en mediaplayer hvor man bare benytter brugerfladen og får et andet kvalitets program/plugin, til at varetage lyden, så man får en høj lydkvalitet.

3. Hvordan bygger jeg den ultimative musik (kun musik) pc ? (dele, tilslutning, dac, programmer, osv)

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

En mediaplayer burde ikke ødelægge lyden. Er du sikker på at alle filtre og andet gejl er slået fra?

Har du prøvet meedios?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

En mediaplayer burde ikke ødelægge lyden. Er du sikker på at alle filtre og andet gejl er slået fra?

Har du prøvet meedios?

Nej jeg nu heller ikke om det er de andre der ødelægger lyden eller om det bare er Mediamonkey der forbedre lyden til et niveau hvor de andre bare ikke kan være med.

Nej jeg har ikke prøvet meedios, men den er vidst stadig i udviklingsfasen og desuden ser det også ud til den er bygget op over xbmc, så der er nok ikke den store forskel.

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en løsning på mit "lydproblem" , svaret hedder Albumplayer http://www.albumplayer.com/
Super fedt program til touchscreens, og mht. lyden så slettet jeg alt der lå i plugins mappen fra Albumplayer og tog derefter alt indholdet fra Mediamonkey plugins mappen og kopieret over i Albumplayer plugins mappen. Swing problem løst ;)

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:
Kjeldsen skrev:

Har du prøvet meedios?

Nej jeg nu heller ikke om det er de andre der ødelægger lyden eller om det bare er Mediamonkey der forbedre lyden til et niveau hvor de andre bare ikke kan være med.

Nej jeg har ikke prøvet meedios, men den er vidst stadig i udviklingsfasen og desuden ser det også ud til den er bygget op over xbmc, så der er nok ikke den store forskel.

Der hvor jeg vil hen, er at hvis der er forskel på spdif signalet, så er der noget galt - dvs. signalet går ikke rent ud af afspilleprogrammet. Hvis ellers opsætningen i de forskellige programmer er optimalt (f. eks. ved at bruge ASIO4all( så bør der ikke være forskel.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ok jeg må have kigget på den igen kan jeg hører

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes