Forfatter |
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo dig der påstår det ikke passer!
du påstår jo også at jeg må være høreskadet fordi jeg mener lowthere i de rette labinetter, er bedre end gummiophængte plasticmembraner drevet af kinesiske køleskabspyntmagneter!
at jeg tillader mig at mene få gode watt lyder bedre på effektive højtalere uden tabspåførende delefiltre - fremfor mange 100watt ud i ovennævnte skotøjsæsker!
at domer rasler er som englænderne siger - inherent qua princip
for en go ordens skyld ( og for at understrege torbensolvins totale tåbelighed!!) vil jeg lige indskyde mine højtalere er samme princip som gravesens - og dermed lig oplægget,omend i dobbelt størrelse/højde - jeg har dog valgt en noget bedre diskant...
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
nu er det jo dig der påstår det ikke passer! |
|
|
Ja. Og det er dig, der påstår at der findes dokumentation. Vil du gøre os den tjeneste at afsløre den?
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
hallo spasser - - blot for at understrege din ufattelige afgrundsdybe tåbelighed) .. |
|
|
Så fik du igen saboteret en tråd med dine perfide indlæg.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære svend -
jeg skal ikke stå på mål for samtlige herinde der ikke ved bedre end at sige nej mod bedre vidende.
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
seba skrev:
hallo spasser - - blot for at understrege din ufattelige afgrundsdybe tåbelighed) ..
|
|
|
Så fik du igen saboteret en tråd med dine perfide indlæg.
|
|
|
hej quad - nu hvor moderatorerne er væk kan du jo komme på banen igen! - de par tråde jeg copy/pastede kappes DU & solvintorben om at være mest personlige og perfide,nedladende og totalt blottede for enhver indsigt i emnet -
jeg vil indtrængende anmode enhver med bizar interesse for trolls - tjekke ud hvordan makkerparret uden skyggen af selvkritik - smadrer tråde metodisk og nonkonstruktivt - helt uden iøvrigt at kommentere emnet
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
jeg skal ikke stå på mål for samtlige herinde der ikke ved bedre end at sige nej mod bedre vidende. |
|
|
Når jeg opponerer mod dine raslende domer, er det sandelig ikke "mod bedre vidende".
Kan vi konkludere, at din "dokumentation" ikke eksisterer?
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seba!
Når man skriver at folks diskanter rasler fordi det er af dome typen kan man du kun forvente at folk enten ryster på hovedet eller kommenterer lidt på det og begge dele må siges at gøre sig gældende her.
Er du en af de der gnavne mænd fra bussen
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raslende domer eller ej ...så er det vist sådan nogen halløjtalere jeg bør interessere mig for...ser ud til at man får formidabel kvalitet for små-penge her ...
BTW; sikken masse menesker der lytter til raslende domer
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"VI"?? repræsenterer du kongehuset nu? 
forsøg du at finde en fejlfri måling og bring endelig domen frem i lyset.. indtil da kan du konkludere ligeså indsigtsbegrænset som du nu er & ønsker
du er helt sikkert duperet af sounden,fordi det er første gang du hører en diskant uden dæmpeled i en ellers effektiv højtaler - det sjove for os der ved bedre,er at vide det findes endnu bedre!
så søg videre svend - hvem ved om du engang når så langt som til at erkende din begrænsede viden af idag
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
"VI"?? repræsenterer du kongehuset nu? |
|
|
Nej, anse og migselv, mindst.
seba, del ud af din viden.
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
du er helt sikkert duperet af sounden, fordi det er første gang du hører en diskant uden dæmpeled i en ellers
effektiv højtaler - det sjove for os der ved bedre,er at vide det findes endnu bedre! |
|
|
Jeg har hørt Heil transformere, magnestater, elektrostater, bånd, horn, piezo, ringstrålere og domer. Hver med deres fordele
og ulemper. Som i så mange andre forhold i livet er der ikke en saliggørende sandhed. Hvert princip har også ulemper.
"he who slings mud, loses ground"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jazz
Jeg har et sæt org. AMT1 transformere...dem er jeg glad for...hvad synes du om dem?
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse -
prøv at bruge din akustiske hukommelse! - tjek engang om du kan erindre forskellen på diskantgengivelsen fra en go elektrostat kontra en dome - forskellen er den raslen domen tilfører,samt den elektriske kompression delefilteret bidrager med - taler vi om høje lydtryk,vil den termiske kompression også spille særdeles uheldigt ind.
betragter man måden en dome er bygget på - vil man hurtigt erfare begræsningen i kontrollen over arealet der bevæges - kun hvor svingspolen er limet fast til det bevægelige element ser man egentlig kontrol...derfra og ind mod centrum af den store dome lever materialet sit helt eget liv,med opbrydninger osv til følge - hvilket naturligvis er ret så måleligt fx via mass/vandfald metoden - men da stort set alle højtalerkonstruktører nærer en fælles interesse i anvendelsen af disse ekstremt billige elementer - ser vi sjældent nogen kritisk anvendelse af målinger på domer - alt vi fodres med er en måling af frekvensområde og linearitet!!
klart bånd og elektrostater,cones og dynamiske drivere slås med problemer også - det er så bare ikke emnet her!
som jeg skrev i første indlæg,er dtqw et af de bedste principper jeg kender blandt dynamiske kabinetter
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
termiske kompression også spille særdeles uheldigt ind.
Modvirker den magnetiske olie ikke det her temmelig effektivt...
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
"BTW; sikken masse menesker der lytter til raslende domer "
ja netop derfor taler blandt andet jeg for døve øren..enten har folk fået smadret hørelsen,eller oss TROR de sgu stereo skal lyde sådan!!
samme mht single endede trioder - ekstremt få har hørt dem,og endnu færre under optimale betingelser - derfor har vi ganske enkelt ikke fælles referencer/erfaringsgrundlag og terminologi.
|
Til top |
|
|
martin hj2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att: Seba, Jazzman med flere. Jeg vil sætte pris på hvis I fortsætter dette i en anden tråd, det er møg irriterende og det er off-topic!
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig og undskyld  . Glæder mig til at læse mere om dine DTQWT.
|
Til top |
|
|
le15a Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige hele tråden om de spændende højttalere, og den efterfølgende diskussion og måtte lige tjecke i adressefeltet: Nej jeg var sgu på hifi4all, jeg var ellers lige ved at tro at jeg i forummet på hifigalleri.dk
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig spændene ud, dem lagde jeg gerne ører til så jeg kan få afgjort en gang for alle om de med tiden skal ind i min stue og stå :)
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala, Troels vil måske demonstrere sine. Prøv at send ham en mail.
|
Til top |
|
|