| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Er du sikker på, at Marley kræver indtagelse af alkohol, Birger? Er vi ikke snarere ude i noget sjov tobak  |
|
|
Sjovt nok var det også min tanke, men jeg turde ikke skrive det af frygt for at den store rorgænger ville komme efter mig.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos forkølelse: Som der vist nok stod i 8. klasses biologibog (jeg har dog ikke konstateret det ved selvsyn)
"Af alle de midler, der IKKE hjælper mod forkølelse, smager spiritus bedst".
__________________ mvh
Jens-B
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du har ret
Alt med måde
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miav skrev:
Ja Jensen, Ron Zacapa 23 års er også en af mine favoritter, den er rigtig god.
Men en El Dorado 21 års rom kan nu også godt bruges sammen med lidt god musik, den passer ret godt til Blues/Rock.
 |
|
|
Af de to vil jeg til enhver tid foretrække El Doradoen. En fantastisk rom!
Min favoritrom er Ron de Cuba Single Cask 1996. Lidt røget, og med en meget afdæmpet sødme. Rommen til Whiskyelskeren! __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 11 Januar 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zacapa'en er fin, men efter min mening virkelig overvurderet til prisen. Der er ikke meget spænding i smags paletten. Selv El Drorado 12 års til halv
pris smager min tunge dobbelt så godt:-) St. abbey rummen fra min sidste post er måske dyr, men til gængæld pengene værd og ryger direkte ind
på top 2-3 stk. sammen med div. velier aftapninger. Det er rigtig rom:-)
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så måtte der lige et par LP'er på pladespilleren.
Walter Trout Band med "Transition" og Omar med "Blues Bag", nydt med et glas Dalwhinnie 15 års Wiskey, ikke så ringe endda.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 21 Januar 2015 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Walter Trout (har den selv) er himle fantastisk . Tror jeg må smide et genhør på i aften, når jeg kommer hjem. Det bli´r så nok med nogle friskmalede bønner, og så:
 Bunnahabhain, single cask strength 58.7%. Virkelig lækker. Ka´du huske den Birger?? 
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
KeldWN Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2015 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 22 Januar 2015 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god Gin/Tonic - så spiller det.
Efter 3-4 dobbelte - så spiller det MAX __________________ Musik = Livets Medicin
|
| Til top |
|
| |
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 Januar 2015 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke tælles på 2 hænder hvor mange diskanter og sågar mellemtoner og basser, jeg har brændt af under indflydelse af alkohol, så det
skidt er lagt på hylden og siden er der ikke røget en eneste enhed
Dengang var favoritten Islay Whisky, helst Ardbeg single malt, som kunne nydes (misbruges) til alt musik, som dog generelt blev hårdere og
hårdere jo højere promillen blev.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
Det kan ikke tælles på 2 hænder hvor mange diskanter og sågar mellemtoner og basser, jeg har brændt af under indflydelse af alkohol, så det skidt er lagt på hylden og siden er der ikke røget en eneste enhed
Dengang var favoritten Islay Whisky, helst Ardbeg single malt, som kunne nydes (misbruges) til alt musik, som dog generelt blev hårdere og hårdere jo højere promillen blev. |
|
|
....du skal jo heller ikke bruge alkohol som drop.....det skal jo igennem mund og smagsløg.....  *  *  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
tacconi skrev:
Det kan ikke tælles på 2 hænder hvor mange diskanter og sågar mellemtoner og basser, jeg har brændt af under indflydelse af alkohol, så det skidt er lagt på hylden og siden er der ikke røget en eneste enhed
Dengang var favoritten Islay Whisky, helst Ardbeg single malt, som kunne nydes (misbruges) til alt musik, som dog generelt blev hårdere og hårdere jo højere promillen blev. |
|
|
....du skal jo heller ikke bruge alkohol som drop.....det skal jo igennem mund og smagsløg..... * * |
|
|
Og det skulle komme fra dig????  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tacconi skrev:
Det kan ikke tælles på 2 hænder hvor mange diskanter og sågar mellemtoner og basser, jeg har brændt af under indflydelse af alkohol, så det
skidt er lagt på hylden og siden er der ikke røget en eneste enhed
Dengang var favoritten Islay Whisky, helst Ardbeg single malt, som kunne nydes (misbruges) til alt musik, som dog generelt blev hårdere og
hårdere jo højere promillen blev. |
|
|
Ardbeg
En af mine absolutte favoritter! Nu fås den jo i mange varianter, men den er næsten altid garant for en olieret smag, der pisker tungen med en markant blanding af røg, havvand (salt), fenol/tjære og medicinskab.
Ved cask strength-aftapningerne kan man nøjes med at dyppe tungen i glasset, så hænger smagen i mund og svælg i timevis ... ikke at jeg nøjes med at dyppe ...
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de vildeste Whiskyer jeg har smagt er en 6-års Ardbed. Fuld knald på røg, tørv, tjære og havvand kombineret med en friskhed a-lá nyslået
græsplæne. Totalt ubalanceret, og brutal uden nogen form for afrunding pga den unge alder, men absolut fantastisk: rå, utæmmet vildskab!
Whiskyens svar på Sex Pistols' "never mind the bullocks!"
Ellers hører 16 års Lagavulin til blandt de personlige favoritter.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med ny streamingløsning, vil jeg i aften indtage ikke ubetydelige mængder Coal Isla 12 år.
Der vil nok også snige sig en enkelt kølig pils ned :-)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lagavulin er også fin - og ja, den 16-års er en helt fantastisk standard-whisky ... måske den bedste, der findes
Nogle af deres double casks giver også en fin runding af Lagavulins "hussmag".
Nå, men drak en 10 år gammel julebryg (St. Feuillien) i går aftes, mens jeg lyttede til Kempffs indspilninger af diverse Beethoven-sonater. Indspilningerne er vist nok fra 1965, så Kempff har indspillet dem i en alder af ca. 70 år. Man mærker overhovedet ikke mandens alder (han blev nu også 95, så på det tidspunkt har han jo været en ung mand!). Meget flydende og lyrisk klaverspil ... så det passede fint til smagen fra øllen
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
I forbindelse med ny streamingløsning, vil jeg i aften indtage ikke ubetydelige mængder Coal Isla 12 år.
|
|
|
Det er nu nok en Caol Ila ...
Det, du nævner, lyder mere som cola med is
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Lagavulin er også fin - og ja, den 16-års er en helt fantastisk standard-whisky ... måske den bedste, der findes
Nogle af deres double casks giver også en fin runding af Lagavulins "hussmag".
Nå, men drak en 10 år gammel julebryg (St. Feuillien) i går aftes, mens jeg lyttede til Kempffs indspilninger af diverse Beethoven-sonater.
Indspilningerne er vist nok fra 1965, så Kempff har indspillet dem i en alder af ca. 70 år. Man mærker overhovedet ikke mandens alder (han blev
nu også 95, så på det tidspunkt har han jo været en ung mand!). Meget flydende og lyrisk klaverspil ... så det passede fint til smagen fra øllen
 |
|
|
Kempff er med afstand min yndlings- Beethoven-pianist. Beethoven med kattepoter. Jeg har både sonaterne og koncerterne. Koncerterne har jeg
også med Azkanasi/Solti. Der er lige så gode, men meget anderledes.
Lidt sjovt i øvrigt at sammenligne sonaterne for violin og cello i Azkanasi/Pearlman og Kempff/Menuhin. Stik imod forventning er
Azkanasi/Pearlman meget harmoniske og Kempff/Menuhin meget kontrastfyldte. Begge er fantastiske, og det viser virkelig noget om
spændvidden i Beethovens' kompositioner. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
|
|
|
Jeg købte engang en flaske både af deres 12 års og deres 18 års aftapning. 12 års aftapningen er klart den bedste. 18'eren er kedelig. Den har
mistet livet. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |