| Forfatter |
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/22/copenhagen -climate-change-mark-lynas
Ja det var desværre det skuflende udslag af COP 15 / Hopenhagen.. Det var med ganske stor frustration og skuffelse at jeg møde på arbejde i den periode.. Der var så mange gode hensigter og mål men også mange bagtanker.. jeg må desværre sige at artiklen med største tydelighed afspejler hvad der forgik i København.. Der er desværre kun en måde at ramme kineserne på.. Boycut deres produkter.. Grib til tegne drengen og ofre den smule mere produkter fra vesten koster..
Glædelig jul
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den computer du har skrevet det indlæg på, inderholder ikke noget "kinagrej" vel ?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/22/copenhagen -climate-change-mark-lynas
Ja det var desværre det skuflende udslag af COP 15 / Hopenhagen.. Det var med ganske stor frustration og skuffelse at jeg møde på arbejde i den periode.. Der var så mange gode hensigter og mål men også mange bagtanker.. jeg må desværre sige at artiklen med største tydelighed afspejler hvad der forgik i København.. Der er desværre kun en måde at ramme kineserne på.. Boycut deres produkter.. Grib til tegne drengen og ofre den smule mere produkter fra vesten koster..
Glædelig jul
|
|
|
Min printer er made in china, selvom der står Brother på den. Hvis du ikke vil have kinesisk fremstillede produkter, så er det svært at købe noget, der har med computere at gøre, i det hele taget. Prøv f.eks. at tjekke hvor din skærm er fremstillet? Rent klimamæssigt er en af de større katastrofer faktisk en ny billig bil, fremstillet i Indien. Mange indere, der ikke før havde råd til bil, kører nu rundt i en bil til kr. 15.000,- som ikke nødvendigvis er verdens mest miljøvenlige. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
alle har da elektronik i hjemmet fra kina hvorfor skal vi ikke købe ting fra kina? for at stoppe deres udvikling?de skal nok komme efter det.
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en med erfaringer... Bongiorni's bog om at leve et år uden ting fra Kina. Dansk artikelHeld og lykke med det!
__________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sådan ikke noget imod Kina.. Jeg er ganske bevidst om hvor meget der kommer fra Kina og Indien.. men derfor kan vi vel godt være bevidst om det som forbruger og handle ansvarligt i stedet for at undskylde os med at der alligevel kommer så meget fra Kina og det er nærmest umuligt at købe noget uden det kommer fra Kina.. Den tendens er kun kommet i kraft af de sidste mange års brug og smid væk mentalitet... Det er den vi skal gøre op men.. jeg har intet problem med at købe ting fra Kina hvis det var med på at gøre deres for miljøet, men lige nu er det vækst og økonomi der er i højsædet hos dem og ikke klima.. De barske tal viser desværre at vi ikke har tid til at vente på Kina Indien osv. bliver færdige med at udvikle sig.. Vi bliver nød til at handle nu og ganske kraftigt... Så p***er det mig også ganske meget af at man i den grad skal spilde "poker" til et topmøde hvor næsten alle har sat sejlene efter at kommer frem til en løsning enkelte spilder så dobbelt spild og får drejet fokus så man kan skyde skylden på de andre... Det bringer harme i mit sind.. Vær dog ansvarlig og spild med åbne kort og meld rent ud.. problemet for Kina er bare at hvis de spilder med åbne kort bliver det så tydeligt for alle at se hvad de har gang i så en handels boycut kunne forsvares.. __________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
|
Glædelig jul
Ikke for at være hård ved dig men det er et meget uklog udmelding du kommer med. Den eneste vej til at gøre noget ved ved klima problemerne er igennem økonomisk vækst, nå kinerse bliver rigere får de flere ressourcer til at forbedre deres samfund deri også miljøet.
Kina er jo godt igang med den økonomiske vækst men samfundsmæssigt har de jo meget at nå. Da DK udviklede sig i 50 og frem så blev der hellere ikke tænkt på miljø eller noget. Ved godt det var en anden tid og miljø ikke var på dagsordenen dengang. Men alligevel er det økonomisk vækst som for dem står nummer et på dagsordenen.
Kina skal nok komme efter det bare vent, det tager måske 20 år. Men der hvor du skal være bange er det lande som er længere tilbage end kina afrika - mellemøsten.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farmere brænder Amazonas regnskov af, for at vi kan få 'soja på rullen'.  Træet bliver altså ikke til møbler, men futtes af, for at give plads til dyrkning af bl.a. soja. Når træet brændes af, forurener det voldsomt med CO2. Her er noget udpint jord, hvor det sidste pines ud via brøndboring og kunstvanding, med sænkning af grundvandet, som en uheldig følge. Hvis jorden pines helt til bristepuntet, er der kun ørken tilbage, når man stopper med at vande. Der er et billede af mere primitiv rydning af skov her, hvor man kan se et par kviste stå tilbage.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Razer vi kan kun være enige i dit udsagn det der gør mig harm er det dobbelt spild der bliver kørt samt at man takker nej til Økonomisk støtte til netop klima forbedringer og pt har kina ikke råd til det grundet at vi nægter at betale en højere pris for varen.. Jeg ville med glæde betale 15% mere for mine vare fra Kina hvis jeg med sikerhed vidst at penge blev brugt på miljøforbedringer i produktionen.. Vi kan i bund og grund takke os selv for det.. Men det undskylder ikke at man holder en hel verden for nar med skjulte dags ordner..
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kigger man på co2 udledt pr. indbygger, ligger vi højere end Kina - (og en masse andre lande)
Så skulle vi ikke lige kigge lidt indad til en afveksling
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad var det lige vi fik ud af at lade os tryne af kineserne ved at godkende deres annektering af Tibet? Nul og niks. Dybt pinligt.
|
| Til top |
|
| |
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke kun Co2 man skal tænke på, de smide alt ud i naturen.
Kina er det land der har flest penge i verden, problemet er bare de penge deler de ikke udaf, det er en lille gruppe der sidder på dem, som i mange andre 3 lande.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for nyligt en god dyr tysk laboratoriestrømforsyning til mit "udviklingslaboratorium". Rigtig mange af delene i den er ikke fra Tyskland, men Kina. Jeg køber print i Europa - mange af råmaterialerne kommer fra Kina. Så som andre har skrevet er det ikke bare svært, men direkte umuligt ikke at købe Kinesisk. Med mindre man vil købe et husmandssted og blive selvforsynene med alt  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
| Razer vi kan kun være enige i dit udsagn det der gør mig harm er det dobbelt spild der bliver kørt samt at man takker nej til Økonomisk støtte til netop klima forbedringer og pt har kina ikke råd til det grundet at vi nægter at betale en højere pris for varen.. Jeg ville med glæde betale 15% mere for mine vare fra Kina hvis jeg med sikerhed vidst at penge blev brugt på miljøforbedringer i produktionen.. Vi kan i bund og grund takke os selv for det.. Men det undskylder ikke at man holder en hel verden for nar med skjulte dags ordner.. |
|
|
Du hører til en lille minoritet som vil betale 15% mere så. Ja det er os alle som ønsker billige produkter jo vi kan takke os selv men så enkelt er det jo ikke det hele. Verden skal udvikle sig og med økonomisk vækst kommer der alt andet lige mere til alle.
JA i mange lande er det en få som sidder på de fleste ressourcer i dk ser det anderledes ud med en stor middelklasse som betaler gildet. Skandinavien er af en helt speciel størrelse som grundet af noget som hedder "social kapital" har en god sammenhængskraft/samarbejdsevne som betyder vi tænker mere på det fælles bedste. Den sociale kapital bidrager desuden til økonomisk vækst da vi er gode til at arbejde sammen (produktive og innovatinve) og fleretallet yder i stedet for at nyde (dog er det sket et skred i den udvikling) til trods for høje sociale ydelser og mindsteløn som ikke er meget højere end disse ydelser.
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boykot ditten og boykot datten, de første vi skulle boykotte var nok egentligt USA og deres kæmpebiler( og deres dobbeltmoral).
Og hvad med at kigge lidt indad og selv gøre noget, måske kunne nogle af de penge man sparede ved at købe Kinagrej f.eks. bruges til at isolere huset lidt bedre og endelig kunne man måske også begynde at ændre vaner, man kan faktisk godt gå de 500 m. hen til bageren og ungerne kunne måske også lære at slukke lyset selv for at tage et par eksempler.
Greenpeace burde også ændre vaner, de skrotmodne vrag deres aktivister kørte rundt i København var ihvertfald ikke videre miljøvenlige og hvad med de gl. rustbunker de sejler rundt i der er/har været under diverse bekvemmelighedsflag.
Men igen det er det der med at kigge på sig selv engang imellem.
PS.: Glædelig jul iøvrigt.
|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 24 December 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er godt at nogle menneske vil være politiske forbrugere. Personligt vil jeg hellere tanke diesel på en norsk tankstation end at støtte lande som vil boykotte DK.
Det er svært at komme udenom kinesere, men jeg vil da tænke lidt over det. Og det har jeg såmænd gjort i lang tid før COP15, mest fordi jeg går op i kvalitet og danske arbejdspladser.
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er da en spændende tanke, at kina' store co2 udledning hænger mere eller mindre sammen med at de producerer alle vores dimser. Hvis vi selv producerede alt det konsuml*rt, så ville regnskabet se endnu værre ud for os i vesten...
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, boykot alt der hedder klasse A forstærkere. Sikke noget CO2 svineri. Boykot ML og KRELL
|
| Til top |
|
| |