| Forfatter |
|
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Men det er da en spændende tanke, at kina' store co2 udledning hænger mere eller mindre sammen med at de producerer alle vores dimser. Hvis vi selv producerede alt det konsuml*rt, så ville regnskabet se endnu værre ud for os i vesten... |
|
|
Nej for de kraftværker der laver den energi vi skal bruge svinder langfra som deres.
De har en valuta beholdning på 3700mia $, det samme gælder Indien, så alt det hjælp kina mig et hvis sted, tror i selv på de ville hjælpe os hvis det kom til det.
Man ser jo også tydligt at ingen tør at sige dem imod de kan gøre hvad de vil, med det tempo de har på, så går der nok ikke mange år 10 før vi er færdig her i vesten og folk er så dumme de ikke fatter det.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
| ...de kraftværker der laver den energi vi skal bruge svinder langfra som deres. |
|
|
Det nye økologimærke, som konkurrerer med svanemærket, hedder altså 'produced with nuclear power' ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden man farer helt i sky, så synes jeg man bør skænke udviklingslandende en tanke, Kina inklusiv. Nu har vi i den vestlige verden svinet i årtier, og opbygget vores velfærdssamfund, men kommer med den løftede pegefinger overfor den 3. verdens økonomier i vækst. Det er så forp**** let at være europæer
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
jesper ø j skrev:
| ...de kraftværker der laver den energi vi skal bruge svinder langfra som deres. |
|
|
Det nye økologimærke, som konkurrerer med svanemærket, hedder altså 'produced with nuclear power' ?

|
|
|
Dette er køletårne, disse kan findes både på atomkraftværker og kulkraftværker samt hvor stor køling kræves. De forurener ikke med andet end varme. De findes naturligt der hvor der er meget langt til havet som centraleuropa eller USA inde i midten. Som oftest bruges kølevandet til fjernvarme i DK, men når der ikke er brug for meget af det hældes en del af overskudsvarmen i havet.
Hvis vi forhåbentlig engang får atomkraft i Danmark, kan værkerne også brugest til fjernvarme fuldstændig som de nuværende der i helt overvejende grad bruger kul til brændsel. Vi bruger godt 20 tons kul i minuttet til kraftværkerne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Atomkraft forurener mindre i atmosfæren end kulkraft, og kineserne har mange atomkraftværker. Man kan derfor ikke være idealist i forhold til miljøet, hvis man boykotter kinesisk producerede varer, uden at vide hvordan de er produceret. De kan sagtens være fremstillet på 'ren' strøm. Kina har 11 aktive atomreaktorer og 20 nye under opbygning.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Atomkraft forurener mindre i atmosfæren end kulkraft, og kineserne har mange atomkraftværker. Man kan derfor ikke være idealist i forhold til miljøet, hvis man boykotter kinesisk producerede varer, uden at vide hvordan de er produceret.
De kan sagtens være fremstillet på 'ren' strøm.
Kina har 11 aktive atomreaktorer og 20 nye under opbygning.
|
|
|
Jeg tror der er kinesiske komponenter i stort set alle de HIFI produkter vi kan købe. Og det står ikke på produkterne. At boykotte Kina varer er derfor ikke gennemførligt, og at checke om der er brugt atomkraft eller vindmølle strøm til produktionen istedet for kulkraft strøm er komplet umuligt.
Når kineserne vil bygge 20 nye værker er de da bedre end DK, vi har ingen og ingen under bygning. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/22/copenhagen -climate-change-mark-lynas
Ja det var desværre det skuflende udslag af COP 15 / Hopenhagen.. Det var med ganske stor frustration og skuffelse at jeg møde på arbejde i den periode.. Der var så mange gode hensigter og mål men også mange bagtanker.. jeg må desværre sige at artiklen med største tydelighed afspejler hvad der forgik i København.. Der er desværre kun en måde at ramme kineserne på.. Boycut deres produkter.. Grib til tegne drengen og ofre den smule mere produkter fra vesten koster..
Glædelig jul
|
|
|
Den fremgangsmåde kan vist kun bruges på relativt små lande. I forbindelse med Frankrigs atomprøvesprængninger kunne den f.eks. bruges. Med kæmpe store lande som Kina, er det desværre ikke realistisk.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Spencer skrev:
Atomkraft forurener mindre i atmosfæren end kulkraft, og kineserne har mange atomkraftværker. Man kan derfor ikke være idealist i forhold til miljøet, hvis man boykotter kinesisk producerede varer, uden at vide hvordan de er produceret.
De kan sagtens være fremstillet på 'ren' strøm.
Kina har 11 aktive atomreaktorer og 20 nye under opbygning.
|
|
|
Jeg tror der er kinesiske komponenter i stort set alle de HIFI produkter vi kan købe. Og det står ikke på produkterne. At boykotte Kina varer er derfor ikke gennemførligt, og at checke om der er brugt atomkraft eller vindmølle strøm til produktionen istedet for kulkraft strøm er komplet umuligt.
Når kineserne vil bygge 20 nye værker er de da bedre end DK, vi har ingen og ingen under bygning. |
|
|
Nemlig i 70erne demonstrerede venstrefløjen mod Atom kraft og fik deres vilje med forbrændingkraftværker som foruregner meget. I dag klager de så over disse selvvalgte Forbrændingskraftværk og vil have vind og solenergi fra dag 1  . Maget til irrationellitet som man kun ser den hos venstrefløjen igen og igen.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Hermann. skrev:
Spencer skrev:
Atomkraft forurener mindre i atmosfæren end kulkraft, og kineserne har mange atomkraftværker.Man
kan derfor ikke være idealist i forhold til miljøet, hvis man boykotter kinesisk producerede varer, uden at vide hvordan de er produceret.De kan
sagtens være fremstillet på 'ren' strøm.Kina har 11 aktive atomreaktorer og 20 nye under opbygning. |
|
|
Jeg tror der er kinesiske komponenter i stort set alle de HIFI produkter vi kan købe. Og det står ikke på produkterne. At boykotte Kina varer
er derfor ikke gennemførligt, og at checke om der er brugt atomkraft eller vindmølle strøm til produktionen istedet for kulkraft strøm er komplet
umuligt.
Når kineserne vil bygge 20 nye værker er de da bedre end DK, vi har ingen og ingen under bygning. |
|
|
Nemlig i 70erne
demonstrerede venstrefløjen mod Atom kraft og fik deres vilje med forbrændingkraftværker som foruregner meget. I dag klager de så over
disse selvvalgte Forbrændingskraftværk og vil have vind og solenergi fra dag 1 . Maget til irrationellitet som man kun ser den hos
venstrefløjen igen og igen. |
|
|
1. Mon ikke de i Tjernobyl ville ønske de havde valgt det samme som "den irrationelle venstrefløj"? Og mon ikke de kommende generationer vil
takke den samme venstrefløj når de ikke står med et kæmpe problem når man skal skaffe sig af med alt det affald som A-kraftværkerne
producerer?
2. Er det bedre at gøre som den rationelle højrefløj, og benægte og lyve om problemet indtil det er for sent at gøre noget ved? __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der produceres simpelthen alt for meget. Lad være med at købe hele tiden!
Find noget godt grej, og BEHOLD DET INDTIL DET IKKE LÆNGERE KAN REPARERES! Det er noget, der sparer CO2.
Det er i øvrigt altid billigt at købe dyrt. Merudgiften er tjent ind i form af ejerglæde, bedre ydelse og holdbarhed.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal selvfølgelig undgå tilfælde af ekstrem inkompetence, som det skete på tremileøen og Tjernobyl. Men bortset fra det, så har de naturlige udsving i klimaet været langt større end to grader, her og der. Nogen husker måske svagt, at vi har tabt en krig til svenskerne, fordi deres hær kunne gå over isen, til Danmark?  EDIT: De mange velfungerende CRT-fjernsyn, man har kunnet finde på genbrugspladserne, kan indikere lidt af, hvorfor vi ikke har helt det klima vi burde. Køb og smid væk mentalitet.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke trådstarter bare har fortrudt sit køb af udstyr, og nu vil straffe de gule fordi han ikke føler, han har fået hvad han har betalt for.  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn 29 du mener produkter som edge G2 pre og edge G cd samt adam højttalere.. Ikke specielt kina grej sidst jeg tjekede det.... jeg køber ting og beholder dem til de absolut ikke kan lapes sammen mere..
Jeg skal ikke gøre mig helig på nogen punkter jeg opfordre dog til ansvalig tænkning.. Dettte gælder både for miljø og abslout ikke mindst socialt.. Kina er bare et godt eksempel på hvor blå øjet vi kan være her i vesten... Er der nogen der vil gætte på hvordan kina kan producere billigt??
Lad os tage den helt ned på barne stadige.. Ville du købe slik af din nabo hvis han tævede sin egen nabo for at sælge slikket billigt til dig?? Jeg må blankt svare nej og sige så hellere betale de 15% mere hos min anden nabo..
Nu er der også andre energi kilder på vej end atom kraft som meget vel kunne være svaret på vores bønder om mere ren energi ind til da er det vores forbandet pligt at gøre hvad vi kan for at mindske miljø belastning..
Godt Nytår __________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
| Ville du købe slik af din nabo hvis han tævede sin egen nabo for at sælge slikket billigt til dig?? |
|
|
Min nabos nabo er mig (bl.a.).  Det er på grænsen til racisme, hvis man bedømmer alle kinesiske varer som produceret under kår, der ikke giver godt arbejdsmiljø og godt globalt miljø. Jeg bor i en by, der for mange år siden havde en skiltefabrik, der hældte kemikalier direkte i kloakken, selvom det var noget, der skulle opsamles i en tønde, til Kommunekemi. De gjorde det for at være konkurrencedygtige i Danmark. Dvs i forhold til andre danske virksomheder. Fabrikken blev heldigvis overhalet af ny teknologi, så silketryk med Epoxy ikke længere var nødvendigt. Den lukkede heldigvis for mange år siden. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent. skrev:
|
Finn 29 du mener produkter som edge G2 pre og edge G cd samt adam højttalere.. Ikke specielt kina grej sidst jeg tjekede det.... jeg køber ting og beholder dem til de absolut ikke kan lapes sammen mere.. Nope er selv typen der beholder mine ting længe men helt ærligt vincent "vincent" som brugernavn og så en kampagne mod kinagrej 
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?option=com_content& task=view&id=5&Itemid=43
Godt Nytår tak i ligemåde |
|
|
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med at købe dansk da der sjældent er brugt lige så mange penge på udvikling som i fx Kina, grundet omkostninger.  
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |