| Forfatter |
|
tweakmaster Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
fortæl mig hvad du forstår ved hardisk musik. Hvis du er bruger af noget sådant - fortæl omkring dit setup - din erfaringer, software - hvordan lyder det i forhold til det originale osv...
hilsen tweakmaster
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mig en Dane-elec so smart sat til en dac-magic... spiller fint til mig behov.... det er dejligt nemt når man sidder høre musik, bare tænd for fjernsynet og styr det hele på skærmen, der ligger ikke en hel stak cd´er og roder rundt :-)
Efter min mening bør man sætte en extern d/a converter til, der er KÆMPE forskel i mit setup, fra den analog til til den digitale udgang via dac-magic på min so smart.
|
| Til top |
|
| |
tweakmaster Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes, men ud over de ting du nævner, hvordan har du lavet dine filer, hvilken type, og med hvilke programmer ? det anlæg du spiller på...
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en løsning baseret på Squeezebox Duet og det fungerer helt fint, når først det er sat op. Squeezebox'en henter musikken fra min NAS (Synology DS-207+) hvorpå der er installeret Squuezecenter. Squuezebox'en er tilsluttet via toslink til min Cambridge DacMagic og her ud over, spiller jeg på en Pioneer A-616 MkII forstærker og et sæt System Audio SA-510 højttalere.
Musikken er rippet i .Flac format og hertil har jeg anvendt dBpoweramp.
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kan kun afspille musik i wav og mp3 filer der er ikke den store forskel når mp3-filerne er i 320 kbs, musikken er rippet med et program der hedder cdex... Spiller på system-audio sa1730, en NAD C355BEE forstærker, og NAD T 535 DVD-afspiller til film, cd , og sacd musik.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ripper til FLAC med BonkEnc og har filerne liggende på min server - afspiller det via en Sonos ZP80 player(på kablet netværk) med digital coax over i min Wadia 581i.
Alt fjernbetjenes trådløst via Sonos Controller App på Ipod Touch eller enhver PC i hytten via Sonos Desktop Controller.
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kukker med..
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ripper med Exact Audio Copy til Wave filer. I øjeblikket kører jeg optisk ud fra et onboard lydkort, men skal have fat i et ordentligt ekstern lydkort - formentlig noget Audiotrak. Signalet bliver derfter smidt i min Meridian 565 surround processer.
Med det onboard lydkort kan jeg godt høre forskel ifht. afspilning via min Sony S7700 via coax i meridianen. Det håber jeg at kunne rette op på med et ekstern lydkort. Er dog begyndt at høre mere forskelligt musik da det er så nemt at have med at gøre.
Bruger Winamp som afspiller. Har også prøvet Foobar 2000, men igen, WinAmp syntes jeg er nemmere at have med at gøre, såden bruger jeg. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Squeezebox duet løsning. Ripper til flac som ligger på en ekstern harddisk tilsluttet en gammel bærbar der kører squeezecenter softwaren, det fungere udemærket og ikke mindst hurtigt. Anvender den digitale udgang(ekstern dac) på de 2 recievere jeg bruger, det giver en løft i forhold til den analoge udgang.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
...
Efter min mening bør man sætte en extern d/a converter til, der er KÆMPE forskel i mit setup, fra den analog til til den digitale udgang via dac-magic på min so smart. |
|
|
Jeg håber da at ikke at du har brugt den analoge udgang på din So Smart, for så har DacMagic jo intet at skulle have sagt.
|
| Til top |
|
| |