Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Told m.m. ved køb i Hong Kong (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hvis varen bliver nuppet så skal der betales told & moms, Som eksempel tager vi en vare til 20000 kr. fragten og evt forsikring er måske 500 kr, de to tal lægges sammen 20000+500=20500, dette beløb skal der betales 13,9% i told af 20500 x 1,139=23349,5 dette beløb skal der metales moms af 23349,5 x 1,25=29186,87 dkr her til kan der komme et mindre gebyr for at postdanmark behandler told papirene.

Der findes (bogstavelig talt!) en million forskellige toldsatser...hvorfor lige 13,9%

Hilsen
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Nullergøj skrev:
Man kan også angive en lavere pris på varen hvis du kan få sælger til det. Ulempen er hvis pakken forsvinder men hvorfor skulle den det. En lavere pris give mindre told/skat.

Øhmm..du sidder altså i fuld offentlighed og opfordrer til ulovligheder.

Civil ulydighed. Meget mere af det, tak!

Jeg tror næppe at T&S arbejder med en forventet "indtægt" på en handel med en Micro Seiki pladespiller mellem to private personer. Og således tror jeg ikke at du skal frygte selv at komme til at betale mere i skat pga. en sådan handel...

;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Der findes (bogstavelig talt!) en million forskellige toldsatser...hvorfor lige 13,9%

Det er da nemt. Du slår bare op på Skat's hjemmeside og finder satsen for brugte Micro Seiki pladespillere

Det ville næsten ikke undre mig hvis der var en separat sats for den varetype... Det er ikke så sært Post Danmark sjældent finder den rigtige varekode på de ting jeg køber - der er ganske rigtigt lidt at vælge mellem.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
dan a. skrev:
Hvis varen bliver nuppet så skal der betales told & moms, Som eksempel tager vi en vare til 20000 kr. fragten og evt forsikring er måske 500 kr, de to tal lægges sammen 20000+500=20500, dette beløb skal der betales 13,9% i told af 20500 x 1,139=23349,5 dette beløb skal der metales moms af 23349,5 x 1,25=29186,87 dkr her til kan der komme et mindre gebyr for at postdanmark behandler told papirene.

Hilsen
Niels

Måden at regne på og % satser kommer fra en folder som er udarbejdet af told&skat, folderen heder: INTERNETHANDEL-når du køber varer uden for EU         &nbs p;    

Den er udkommet dec. 2008.

Det er rigtig at der er forskellige told satser alt efter hvilken vare det er, 13,9% er vist i eksempel med en mp3-afspiller med en værdi over 1150 kr, men den kan 5 satsen kan være laver hvis varen høre under anden produkt katagori. 

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jesper L skrev:
Hvis den samlede pris inkl. fragt er 20.000, bliver told/moms/Post DK gebyr ialt 7.550 kr. Det meste går til ham her

...hehe ja men husk nu at han betaler for dine børns skolegang og når du brækker benet og skal på sygehuset.   

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Er ikke spor sart. Betaler selv 68% i skat i gennemsnit - hvad skulle jeg være sart over? I skal da bare snyde alle os andre alt det i kan. Er der andre love du tolker efter eget hoved?

Jeg kender stort set ingen, der ikke på et eller andet tidspunkt i deres liv har benyttet sig af sort arbejdskraft (fældning af to træer f.eks.). Det er der åbenbart en konsensus om at acceptere.
Men "piratimport" af en lynkineser kan få Indre Mission på banen

(citat fra en anden tråd, men applicerbar også her)

Andre love: ja, jeg ripper biblioteksCD´er til iTunes. Det er vist osse ulovligt. Hvis jeg synes om dem, køber jeg originalen. Ligesom dengang jeg optog dem på bånd.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Det afhænger fuldstændig af prisen du angiver på varen dvs. hvad den er forsikret for. Hvis du kan få sælger til at anføre værdien af pakken til 5000 kr istedet for 20000 kr. betaler du kun ca. 30% af 5000 kr. Men så har du også risikoen hvis den forsvinder, hvad der er maget usandsynligt hvis du bruger DHL eller lign.

Jeg ved at flere hongkong selskaber bruger denne metode, og er selv blevet positivt overrasket over afgifter moms mv. ved køb jeg har gjort derude, men som sagt er prisen at din risiko for tab stiger idet forsikringssummen følger med ned.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Sælger oplyser, at han vil sende den med FedEx express.

Hvis jeg handler, så hælder jeg mest til, at det er den korrekte pris der blir opgivet for varen. Det blir måske lidt dyrere, men som også nævnt, hvis pakken forsvinder, så mister jeg en del penge på den konto,.....

MVH

Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Nå ja så skal post dk også lige have 150 Kr. for ulejligheden ikke at forglemme.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Men "piratimport" af en lynkineser kan få Indre Mission på banen

Andre love: ja, jeg ripper biblioteksCD´er til iTunes. Det er vist osse ulovligt. Hvis jeg synes om dem, køber jeg originalen. Ligesom dengang jeg optog dem på bånd.

Sven, Indre Mission har andre kald her i livet.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Man skal regne med at der ryger told mm. på, sådan som det nu er gængs (=rigtig kedeligt)

Jeg importerede for et par år siden 2 CD'er fra et US website. CD'erne kom til at koste 287,50 kr pr. stk.! De var sat til 10 og 12 USD... Heldigvis var de det værd, men alligevel. Jeg synes Told & Skat efterhånden skal have snabelen ned i alting...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes