| Forfatter |
|
Jubii Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og måske er det nærmere bøvl med router opsætning.. Da jeg første gang satte skidtet til, var det over wifi og det fungerede fint.. Havde installeret Logitech server på pc´en og fandt hurtigt min musik på Touch´en.. Men efter at have læst om de lydmæssige fordele ved ethernet skulle det da også prøves.. Men da jeg ik har kabler der er lange nok har jeg måttet sætte en router mere imellem Touch og pc.. Og det virkede.. Selv med den skod psu der følger med, lød radioen jo pludseligt ok.. &n bsp;
Men nu kan jeg så kun finde internetradio osv. når jeg bruger den kablede version.. Min musik kan jeg kun finde hvis jeg hopper på wifi.. Så spørgsmålet er så om det er Logitech server indstillinger jeg skal ha ændret noget i, eller routeren.. Ville da helst være fri for wifi
Nogen kloge hoveder der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. prøve og resette det hele og så vælge enten wifi eller kabel. Ved ikke om det hjælper, har aldrig haft problemet med min squeezebox, men det er da et forsøg.
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Jubii Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at resette et par gange endda.. Men det hjælper ikke  Har også prøvet at reinstalere media server uden effekt
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii skrev:
Og måske er det nærmere bøvl med router opsætning.. Da jeg første gang satte skidtet til, var det over wifi og det fungerede fint.. Havde installeret Logitech server på pc´en og fandt hurtigt min musik på Touch´en.. Men efter at have læst om de lydmæssige fordele ved ethernet skulle det da også prøves.. Men da jeg ik har kabler der er lange nok har jeg måttet sætte en router mere imellem Touch og pc.. Og det virkede.. Selv med den skod psu der følger med, lød radioen jo pludseligt ok.. &a mp;n bsp; Men nu kan jeg så kun finde internetradio osv. når jeg bruger den kablede version.. Min musik kan jeg kun finde hvis jeg hopper på wifi.. Så spørgsmålet er så om det er Logitech server indstillinger jeg skal ha ændret noget i, eller routeren.. Ville da helst være fri for wifi
Nogen kloge hoveder der kan hjælpe?  |
|
|
Har du sat en router til en anden router???? I så fald har du to wi-fi netværk, og så kan den ikke finde din lokale musiksamling. Du skal bruge en SWITCH eller konfigurere router nummer 2 til at fungere som en switch. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Jubii Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra modem har jeg kabel til router 1 (ikke wifi), og fra router 1 kabel til touch og wifi router (2).. Som så igen er tilsluttet min (og konens) pc.
Kan det lade sig gøre med det du foreslår?
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig gang på gang over, at man roder så meget med sit netværk, uden at vide hvad man laver, for derefter at stille sine netværks- og computerspørgsmål på en musikside. Nå, here goes:
Callesoroe har ret! Det du i praksis skal gøre, er at slå DHCP fra i router 2, tildele den en IP-adresse, der er uden for den pool, som router 1 uddeler fra, og så kun bruge "Ethernet"-stikkene i router 2, så den fungerer som switch.
|
| Til top |
|
| |
Jubii Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan gør man evt? Hvis jeg logger ind på de to routere kan jeg ikke se "switch" nævnt nogen steder
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare have musikserveren og Squeezebox på samme router.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Jeg undrer mig gang på gang over, at man roder så meget med sit netværk, uden at vide hvad man laver, for derefter at stille sine netværks- og computerspørgsmål på en musikside. Nå, here goes:
Callesoroe har ret! Det du i praksis skal gøre, er at slå DHCP fra i router 2, tildele den en IP-adresse, der er uden for den pool, som router 1 uddeler fra, og så kun bruge "Ethernet"-stikkene i router 2, så den fungerer som switch.
|
|
|
Lige præcist  Sæt SB og server på samme router, eller gør som Sportsguitarist skriver. Forøvrigt er det noget overtro, at der er forskel i musikkvaliteten, om den overføres via trådløst eller kabel. Det er altså præcist de samme data, der overføres via TCP/IP protokollen - og denne tillader ikke datatab. Det der kan ske, er at den trådløse modtagelse er dårlig, og der derfor re-transmitteres så mange gange, at der kommer "huller" i datastrømmen, dette opleves som direkte udfald i musikken. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
Jubii Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. prøvede lige at slå DHCP server fra på router 2 og så gik konens internet kold? Bruger i forvejen anden IP på router 2, end
router 1´s pool og vi kører begge med ethernet fra router 2 på pc´erne...
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid L*rtet ud og tilbage med cd afspilleren på hylden, det vill jeg for længst have gjort. Af samme grund beholder jeg min cd -gider ikke alt det bøvl. __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 Januar 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubii skrev:
Og hvordan gør man evt? Hvis jeg logger ind på de to routere kan jeg ikke se "switch" nævnt nogen steder  |
|
|
Hvis du ikke kan finde ud af opsætningen med router 2 som switch, så er det nemmeste at anskaffe en billig switch(fås fra 245 kr), og koble den direkte til router 1. Så er du på samme netværk, og vil kunne spille dine lokale filer også.
PS: Med min Transporter er NADA lydmæssig forskel på kabel og wi-fi .
__________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 11 Januar 2012 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|