Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Min oplevelse med et B&O produkt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:
Det lyder da som en B&O alligevel har lyst til at gøre en indsats for at pleje deres kunder (produkter).

Når man får foretaget en reperation på et produkt, så er der vel også garanti på selve reperationen? Så hvis det er det samme der går i stykker, indenfor den nye garantiperiode, så dækker det vel?

Der er jo eksempler på alt, både gode og dårlige, men min mor har et gammelt B&O "26 tv fra 1981 - det har fået skiftet billedrør én gang for 13 år siden - ellers kører det faktisk fejlfrit! (fjernbetjeningen er dog ved at være en smule slidt)

Der er som sådan ikke nogen lov, der specifikt behandler muligheden for at reklamere over reperationer.

Reperationer er dog som udgangspunkt omfattet af forældelseslovens regler, hvilket giver mulighed for at klage i op til 3 år efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget den.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:
Det lyder da som en B&O alligevel har lyst til at gøre en indsats for at pleje deres kunder (produkter).

Når man får foretaget en reperation på et produkt, så er der vel også garanti på selve reperationen? Så hvis det er det samme der går i stykker, indenfor den nye garantiperiode, så dækker det vel?

Der er jo eksempler på alt, både gode og dårlige, men min mor har et gammelt B&O "26 tv fra 1981 - det har fået skiftet billedrør én gang for 13 år siden - ellers kører det faktisk fejlfrit! (fjernbetjeningen er dog ved at være en smule slidt)

Ja man har 2 år på en reperation,de har også stået inden for deres reperationsgaranti på Chassiset og comvorter er der ingen problemer med,men nu var det jo også billederøret der var stået af,men der har været så mange defekter på dette tv'et og det der derfor jeg har klaget over,om de har 5 års garanti på deres billederør har jeg ikke fået svar på.

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Ghost DK skrev:

mortenkongsfelt skrev:

Ja man har 2 år på en reperation,de har også stået inden for deres reperationsgaranti på Chassiset og comvorter er der ingen problemer med,men nu var det jo også billederøret der var stået af,men der har været så mange defekter på dette tv'et og det der derfor jeg har klaget over,om de har 5 års garanti på deres billederør har jeg ikke fået svar på.

Du har ikke som udgangspunkt 2 års garanti på reperationen. Reperationer er omfattet af forældelsesloven, hvilket betyder, at du har mulighed for at klage over reperationen i op til 3 år efter, at du har opdaget en fejl ved reperationen.

Producenten/forhandleren/reperatøren har faktisk mulighed for at fastsætte en lavere reklamationsperiode. Hvor lav den kan sættes, kan jeg ikke svare på. Det afhænger af den konkrete sag.

/Henrik

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Mine forældres B&O tv har fungeret upåklageligt i ca. 20 år med en lydkvalitet, der er milevidt fra den elendige "lydkvalitet" som fladskærme er "behæftet" med!
Billedekvaliteten er faktisk stadigvæk ok.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Ghost DK skrev:

mortenkongsfelt skrev:

Du har ikke som udgangspunkt 2 års garanti på reperationen. Reperationer er omfattet af forældelsesloven, hvilket betyder, at du har mulighed for at klage over reperationen i op til 3 år efter, at du har opdaget en fejl ved reperationen.

Producenten/forhandleren/reperatøren har faktisk mulighed for at fastsætte en lavere reklamationsperiode. Hvor lav den kan sættes, kan jeg ikke svare på. Det afhænger af den konkrete sag.

/Henrik

Det er jeg nu ikke enig i. Jeg mener, at hvis man får skiftet en bestemt enhed i et produkt (et billedrør, et drev, en laser osv) er der ny garanti på denne enhed. På samme måde gælder det hvis man får et nyt produkt i stedet for. Denne bliver også regnet som en enhed, og der er derfor ny garantiperiode på den.

Jeg har en udskrift liggende (tror nok den er fra forbrug.dk) der beskriver dette, og jeg har brugt den et par gange uden problemer. De begyndte at brokke sig over min plæderen for ny garantiperiode, men så snart jeg hev sedlen frem, var det ikke noget problem længere.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ved kun,da jeg talte med dem ved B&O at alle nye dele som bliver sat i,var der 2 års garanti på,nu har jeg talt med kt,B&O har givet mig et tilbud, jeg kan få lavet tv'et for 3200 kr,hvor det ville ha kostet ca 7500 til 8000 med det hele,havde heller ikke selv troet på,at de ville betale det hele,fra forsikringen så kommer jeg under 3000 når selvrisikoen er trukket fra,så nu vil jeg overveje her over pinsen hvad jeg gør.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:
spped six skrev:
Ghost DK skrev:

mortenkongsfelt skrev:

/Henrik

Det er jeg nu ikke enig i. Jeg mener, at hvis man får skiftet en bestemt enhed i et produkt (et billedrør, et drev, en laser osv) er der ny garanti på denne enhed. På samme måde gælder det hvis man får et nyt produkt i stedet for. Denne bliver også regnet som en enhed, og der er derfor ny garantiperiode på den.

Jeg har en udskrift liggende (tror nok den er fra forbrug.dk) der beskriver dette, og jeg har brugt den et par gange uden problemer. De begyndte at brokke sig over min plæderen for ny garantiperiode, men så snart jeg hev sedlen frem, var det ikke noget problem længere.

For god ordens skyld er der ikke tale om en ny garantiperiode. Der kan højst være tale om en ny reklamationsperiode.

Jeg ved ikke, hvad det er for et skriv, du er i besiddelse af, men jeg er ikke sikker på, det er korrekt, når det handler om reperationer. Jeg er dog enig me dig i, at der gælder en ny 2-årig reklamationsret, hvis du får en helt ny genstand, fx et nyt TV efter at det gamle er gået i stykker.

Her er, hvad www.forbrug.dk (Forbrugerstyrelsen) siger herom, hvilket jeg har fået verificeret af professoren i formueret ved Københavns Universitet:

http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/reparationer/garanti /

men du belyser et interessant problem, for hvonår er der tale om en egentlig reperation frem for en egentlig udskiftning af en komponent. Vi kan tænke os, at dit TV går i stykker. Du sender det til forhandleren, der udskifter en defekt komponent, hvorefter TV'et virker igen. Er dette en reperation?

Det samme eksempel kan tænkes igen. Denne gang udskiftes komponenten ikke, men forhandleren får ved at rode med komponenen denne til at virke igen, hvorefter den monteres i TV'et, der nu igen virker. Er dette en reperation?

Hvis man tænker denne problemstilling videre, bliver den rigtig interessant, især når man taler produktansvar. Jeg mener i al fald at kunne argumentere for, at produktansvarsreglerne sammenholdt med defektbegrebet/komponentlæren kan sætte købelovens 2-årige reklamationsret ud af kraft, hvorefter det er forældelsesreglerne for produktansvar, der i stedet gælder.

Dette kan være en fordel for os forbrugere, idet produktansvarsreglerne i mange tilfælde er strengere overfor producenten/sælgeren end de køberetlige regler. Et godt eksempel herpå er, at produktansvarsreglerne opererer med forældelsesregler på henholdsvis 3, 5 og 10 år, hvilket skal ses i forhold til købelovens 2-årige reklamationsret.

/Henrik

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Så er sagen afsluttet,mit B&O er blevet lavet og jeg har fået det hjem,det kom til at koste mig 700 kr af egen lomme,fra forsikringen fik jeg 2500,så jeg kan ikke andet være tilfreds med det.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det:-) Så er du godt kørende de næste mange år

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Tillykke med det:-) Så er du godt kørende de næste mange år

Det skal jeg nok passe på med at sige,men man må da håbe,der er jo snart ikke mere det kan gå i stykker,det er jo nyt det hele

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes