Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Har du fået dit drømme anlæg ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 December 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe gået og spekuleret over det og nu vil jeg altså lave et indlæg om det.
Jeg er desværre ikke født med en guldske i munden, men har da haft et sæt Audiovector 5 med to gode rotel effektforstærker og tilsvarende forforstærker (pga jeg desværre arvede da jeg fyldte 18 og så en gang mere)

Jeg har pt bare en god bærbare,fra Asus, et sæt creative ep-630 og et sæt logitech Z-10, som desværre spiller mod en væg og ikke ud fra en væg, men er imponeret over bassen,det maximale lydtryk(størrelsen taget i betrægtning) og den genrelle lyd, hvor den faktisk er meget behalig at lytte til (så længe musikken ikke er optaget meget dårlig).

Jeg kunne godt tænke mig et sæt små monitor højtaler(har ikke pt så meget plads) fra f.eks krk eller genelec med 3-5 " bas/mellemtone og meget gerne en subwoofer der passer sammen med et sæt små krk eller genelec mini monitor samt et godt lyd kort ikke bare et alm til 500kr men et rigtig pro lydkort gerne et brugt der koster flere 1000kr som ny og som lyder markant bedre en samtlige nye lyd kort til 1000kr samlet pris ca 10000kr.

Hvis jeg havde pladsen  kunne jeg nemmere få plads til nogen store monitor højtaler (så ville jeg vente med at købe en subwofer til jeg finder en rigtig rigtig god subwoofer, ikke bare en der kan spille højt) som f.eks et sæt krk vxt 8 og så et pro lydkort eller dac så prisen igen ender på ca 10000kr

Har du fået dit drømme anlæg ? der bare lyder godt og ikke har nogen problemer med at spille højt.

Hvad er dit drømme anlæg ?

(prøv at være lidt realistisk, mange vil gerne have et anlæg til flere 100.000kr men har ikke til det, ens drømme anlæg behøver ikke nødvendigvis at være dyrt det kunne f.eks bestå at  gammle(vintage) produkter der kun er lavet få eksemplarer af og som er svær at finde til salg,men som måske ikke nødvendigvis er dyrt)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2009 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

I mål kommer man jo nok aldrig. I så fald ville det her ikke være en hobby, eller en interesse

Jeg tør dog alligevel godt proklamere at jeg, inden alt for længe, modtager den forstærker jeg har gået og sukket efter i utrolig lang tid nu. Om den bliver stående resten af mit liv er nok tvivlsomt, men uanfægtet dette, så er det alligevel lidt af en "drøm" der går i opfyldelse.

Om man har et decideret ønskeanlæg ved jeg ikke. Hvis ellers jeg kan få skrabet en matchende CD ind, så vil jeg faktisk sige at jeg så småt er i mål for denne gang. Næste runde skal nok komme før eller siden. Så meget selvindsigt har jeg da

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Skide hamrende godt spørgsmål!

Jeg startede Old school B&O tråden for noget tid siden og det går da fremad.

Først var det lad os se hvad Beolab 8000 systemet kan nå Beoworld har meget positivt at sige og jeg havde allerede en enhed af det system så.

Omkring reparation 2 af pladespilleren så dukker Beosystem 6000 i hvid op på Lauritz så det har man naturligvis stadig. Klart nok virker B&O et langt stykke tid men ender billigt da der skal altid fikses et eller andet men langsomt kommer der liv her og der.

Så finder man lang om længe en god stor lejlighed med flere rum så hvad med noget mere moderne som Beolink? Guderne eller rettere få bud gør at Beosystem 6500 anonceret med defekte udgange ikke er særlig tiltrækkende så jeg vinder. Da det kommer hjem, holdes og trykkes på reciver. Vupti der er radio støj og systemet virker endda mens jeg skriver dette idag. Defekt? Oh ja skal lige havde fikset højre kanal for brum.

Så 3 anlæg som udgører en drøm eller rettere et ønske opstået undervejs. Alle lyder bare godt og kan sagtens spille højt, overbevisende og klart.

Drømme anlæg? På en måde er behovet mættet og B&Os katalog af nye og gamle produkter er ikke så fristende pt. Kan det lyde bedre? Sikkert men HIFI verden er for stor til at jeg hopper ud i det. Jeg ved hvad jeg har og jeg bliver her sålænge.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 December 2009 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

http://www.vassagohifi.com/products//avi/neutron_5.html

Du skulle prøve disse her.

vh. Tarup

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes egentlig, jeg har mit drømmeanlæg nu, hvor jeg har købt min Luxman forstærker - og samlet set har anlægget kostet under 10.000

Jeg kunne nok godt tænke mig at få de dyrere XTZ 99.36 højttalere i stedet for mine ellers udmærkede 89 - men jeg skal ikke have dyre højttalere, så længe jeg har en størrelse pilfinger rendende rundt
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Pagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 December 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Vil ikke sige jeg har mit drømme anlæg - men aner heller ikke hvad det skulle være.

Min pengepung sætter grænsen for mine drømme pt, men ifht. prisen på mit nuv. anlæg, så er jeg godt tilfreds. Dog står mine højttalere til udskiftning snarest. Og så kommer der nok noget DIY sub til med en LAT500 - bare fordi jeg har enheden til at ligge og rode.

Min ZAPSolute 2*50 w kl. A gør det i mine øre rigtig godt ifht. konkurrenterne, og min Meridian 565 Z3 til 1500kr brugt gør jeg flittig brug af DAC`en i. Højttalerene; Energy 22.2 gør det som også godt, men bygger mig et par PMS`er fra Troels Gravesen når jeg får solgt noget andet grej. Der har jeg lyst til at prøve nyt. Kabler har jeg egentlig også hvad jeg skal bruge.

Pt. gør jeg meget i at gå på opdagelse på biblioteket - spændende at finde noget godt musik. 

EDIT: Jo, mht. til højttalere, så er drømmen nok noget Martin Logan eller andet i samme stil.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mange år gået og sukket efter Densen.
Det fik jeg så endelig penge til for et godt års tid siden.

Min Densen B-400 PLUS cd-spiller er faktisk min drømmespiller. Engagement og live-feel.
Og Min Densen B-200 er tæt på drømmen. Nemlig en B-250, som desværre er for dyr !
På effektsiden vil jeg gerne skifte min eAr 202 ud med en Densen B-300 XS.
Men drømmen er et sæt B-350 monoblokke. Men igen her sætter prisen en stopper for mig.
Til mit (lidt lille) rum er jeg hjemme på højttalersiden.

Så det er nogenlunde tæt på drømmen.

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 13 December 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er osse tæt på målet med mit udstyr som består af Parasound HALO +  CEC + Harbeth.

Det spiller bare musik....

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hvis drømmen pt skal leves helt ud bliver det følgende.

Speaker: http://www.raidho.dk/main.php?page=product&product=x5

Cd-spille/pre: http://www.burmester.de/en/produkte/index.php?product=2,6,13

Effekttrin "Cordis 1.8" fra norske Adyton: http://www.oslohificenter.no/produkter/elektronikk/forsterke re/index.htm.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Min vigtigste indsigt gennem mange år søgen efter den rigtige lyd er at et godt lytterum er det vigtigste i ethvert anlæg.

Derudover ar jeg da nået et stykke vej og føler for første gang at jeg virkelig er tæt på. Jeg spiller pt. på en A-kæde bestående af Accuphase forstærkere, bösendorfer højttalere og en modificeret Denon DVD-2900.

De tre ting jeg stadig drømmer om er en af de lidt mere rafinerede forforstærkere samt en CD-afspiller fra Accuphase plus en god pladespiller - måske Micro Seiki.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 December 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret enig med de der siger at man bliver nok aldrig helt færdig med at lede efter drømmekombien... inden for de økonomiske rammer man nu engang måtte have...

Men hvis lottogevinsten skulle ramme... så ville jeg nok sjatp***e en smule over en kombi med noget Wilson, Nagra, Audio Research osv... Selvfølgelig i et specialbygget rum til herligheden... og med god servering osv.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 13 December 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har et anlæg jeg synes spiller fantastisk. Jeg har dog altid planer for nye ting der skal ændres. men det begynder så småt at være flueknepperi. Hvis det virkelig skal batte, skal der store penge på bordet for nogle ultra highendhøjttalere. Man kan altid finde noget grej der er federe.

Men langt hen af vejen er jeg sgu ret tilfreds må jeg sige.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Man drømmer bare videre, ikk'? Såe næe... Men godt tilfreds, det er jeg
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 14 December 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Uden drømme bliver det jo lidt kedeligt.

Min hifi drøm er, sker vel kun hvis man vinder i lotto.

Mit link

Mit link

Mit link

Mit link

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 14 December 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det er det der med den udeblivende lottogevinst, der sætter grænserne i form af ens indtægt.

Er selv mægtigt godt tilfreds med mit anlæg som det er, kunne dog godt ønske at mine effekter havde et laver gain og lavede mindre baggrundsstøj. Men sådan er der så meget.

Og ja, jeg er også en af dem der snildt kunne bruge flere 100K, hvis drømmeanlægget skulle i hus. Men pt. foretrækker jeg er være lidt mere realistisk og prøver at koncentrere mig om akustikken, samt at finde et større sted at bo.

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes