| Forfatter |
|
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
jesper ø j skrev:
|
Har du en forstærker der er strøm stærk nok slår den ikke fra.
|
|
|
Kan du nævne eksempler på forstærkere der er "strømstærke nok" til at de ikke kan bringes til at slå fra ?
|
|
|
Hvis et par monoeblokke på 350w slår fra så er der noget galt.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Din pointe med at jeg ikke burde nævne salgstal har du helt ret i, de må I alle undskylde. Jeg blev lidt irriteret over hvad jeg opfattede som urimelig kritik. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Lasse,
Din pointe med at jeg ikke burde nævne salgstal har du helt ret i, de må I alle undskylde. Jeg blev lidt irriteret over hvad jeg opfattede som urimelig kritik. |
|
|
Undskyldning accepteret herfra. Kan du eventuelt svare på, hvorfor sikringskredsløbet er så aggressivt "tunet", hvis I alligevel tager ud til kunderne og efterfølgende læmper på indstilningerne? Jeg går naturligvis udfra at garantien er bibeholdt, når det er en ændring, som I har lavet? For mig giver det lidt et indtryk af usikkerhed på, hvor meget jeres produkter reelt kan levere/holde til. __________________ www.FotoHoej.dk
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes branchemedlemmer, der skriver om egne produkter på dette forum skal være klar over, at det kan være svært for
andre at gennemskue branchemedlemmets rolle: er de hifientusiaster, audioingeniører, spindoktorer, sælgere eller noget helt
femte?
Så det at man som sælgende branchemedlem skriver her, i stedet for at lade sin kontakt til kunderne foregå mere diskret via
butikken/hjemmesider fremmer ikke nødvendigvis forretningens image.
Navnlig fordi erfaringen viser at man let kommer ud i yderst offentlige ordkrige med utilfredse kunder, konkurrenter og andre.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt. Netop derfor har jeg aldrig i de 15 år jeg drev forretning deltaget på fora. Men nu er jeg privat trods min profil stadig står som erhverv. Producenter og butikker får jo markedsført deres produkter hver gang de skriver her.
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Jeg synes branchemedlemmer, der skriver om egne produkter på dette forum skal være klar over, at det kan være svært for
andre at gennemskue branchemedlemmets rolle: er de hifientusiaster, audioingeniører, spindoktorer, sælgere eller noget helt
femte?
Så det at man som sælgende branchemedlem skriver her, i stedet for at lade sin kontakt til kunderne foregå mere diskret via
butikken/hjemmesider fremmer ikke nødvendigvis forretningens image.
Navnlig fordi erfaringen viser at man let kommer ud i yderst offentlige ordkrige med utilfredse kunder, konkurrenter og andre.
|
|
|
Er helt enig på dette punkt. Dog KAN det også være positivt med
branchemedlemmers udtalelser på dette forum, f.eks. i forbindelse med
mit forrige indlæg, som jeg gerne vil have afklaret.
Men generelt bør branchemedlemmer tænke MEGET over udtalelser på dette (offentlige) forum.
Vil i øvrigt lige klargøre, at mine indlæg ikke skal ses som utilfredshed med Densens produkter, blot utilfredshed med tonen i denne debat. __________________ www.FotoHoej.dk
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis producenter/forhandlere vil kommentere noget herinde kan de jo tage kontakt privat til skribenten.
[Indlæg tilrettet /Virious]
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil da være service!
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Jeg mener ikke vores sikringskredsløb reagerer for tidligt. Kl 2 på en B-200 i et all-Densen system, er normalt en hel del over klippeniveau. Det indtræffer omkring kl 12. Jeg er ikke just kendt for at spille lavt, men har aldrig været over kl 1 på en B-200 forforstærker.
Vi har vel lavet omkring 40.000 apparater med det sikringskredsløb. I sin tid, da vi startede med at bruge det (i 1993), rettede vi lidt på det, så vore kunder var tilfredse. Siden da, har vi rettet det een gang, for ca 3-5 år siden (jeg husker det ikke præcist). Nu er der så en kunde der ikke er tilfreds, og så tager vi selvfølgelig ud og måler på stedet. Det gør vi fordi vi så er sikre på at kunne vurdere situationen som den er i kombination af højttalerkabel, højttalere og forstærker. Vores sikringskredsløb måler en del parametre, derfor er det altid rart at se f.eks om det er en resonans i filtret der anslår noget, er det tilfældet, vurderer vi selvfølgelig om vi kan løsne sikringskredsløbet lidt uden at folk risikerer at brænde deres højttalere eller forstærkere af.
Men grundlæggende er kl 2 altså hamrende vildt højt, det var også derfor jeg i mit første indlæg spurgte om der var nogle B-200 ejere der læste med, de ville nok kunne bekræfte at det er ekseptionelt højt.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor højt det er afhænger vel af hvor højt LP eller CD er moduleret..
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
| Hvor højt det er afhænger vel af hvor højt LP eller CD er moduleret.. |
|
|
Samt subjektiv opfattelse ;-) I øvrigt tak for svaret, Thomas. Det giver i mine øjne mening. Jeg skal ikke blande mig mere i debatten. __________________ www.FotoHoej.dk
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, men nu er det jo en hel Densen kæde, og kildematerialet var jo bl.a. AC/DC som jeg selv har en del af + jeg har lyttet til lidt forskelligt Densen efterhånden, så jeg er rimeligt bekendt med niveauerne  Men det er jo så også derfor vi gerne kører ud, for at kunne udelukke enhver tvivl. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital klipning er efterhånden hverdagskost, på mange CD-udgivelser idag. Et sikringskredsløb kan måske forvirres en smule af den slags.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
Stanley skrev:
jesper ø j skrev:
|
|
|
|
Kan du nævne eksempler på forstærkere der er "strømstærke nok" til at de ikke kan bringes til at slå fra ?
|
|
|
Hvis et par monoeblokke på 350w slår fra så er der noget galt.
|
|
|
Tak for dit svar, men det besvarer jo ikke mit spørgsmål medmindre det skal læses som et nej.
Du har da ret i at der er noget galt når et sikringskredsløb aktiveres, det siger næsten sig selv. Men det behøver jo ikke at være forstærkeren der fejler. Oftest er det brugeren.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Jeps, men nu er det jo en hel Densen kæde, og kildematerialet var jo bl.a. AC/DC som jeg selv har en del af + jeg har lyttet til lidt forskelligt Densen efterhånden, så jeg er rimeligt bekendt med niveauerne Men det er jo så også derfor vi gerne kører ud, for at kunne udelukke enhver tvivl. |
|
|
Det er sgu da service om ikke andet. :-) Vi kan da ikke ha at folk skal rende rundt med anlæg der ikke virker når niveauet rammer hoftevrik. Så hatten af for at I tager ud til folk med et enkelt problem med at skidtet slår fra samme tid som Angus skal til at gå rigtigt i gang. Så håber I finder frem til en løsning på problemet, og at det bliver postet så hvis det skulle ske i fremtiden at folk ved hvad der skal stilles op med det __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper ø j skrev:
Stanley skrev:
jesper ø j skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvis et par monoeblokke på 350w slår fra så er der noget galt. |
|
|
Er de ikke opgivet til 125 watt?
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Fasen skrev:
|
Nu er de formentligt ikke nominelt 8 ohm, men formentligt lavere og så snakker vi slet ikke fasevinkler her. Og ja 92db er da fint, men med "kun" 125watt, så er de stadig begrænset hvor højt der kan spilles: Hvis vi hurtigt regner ud, så kan den spille 113 db med 96watt ind og 118 db med 192 watt, hvilken den jo så ikke kan levere i 8ohm hvis man skal bruge fabrikstal til noget.
I virkeligheden forholder det nok lidt anderledes.
Så mit "budskab" er også, skru ned og indse at det bare ikke kan spille højere. Ked af at sige det. 
|
|
|
Forkert du spiller 112 db med 100watt og 113db med ca 125watt du spiller IKKE 118db med 192watt, samlinget med at du påstår at 96 watt gir et lydtryk på 113 db. I dit eksempel er det 113db med 96watt og 116db med 192watt (selv om der egentlig skulle have stået 100 watt og 200watt)
Iøvrigt er 110db meget højt så du må have en meget stor stue og/eller dårlig hørelse siden du synes at du ikke kan spille højt nok.På den anden side der kan være meget forskel på hvor højt en cd er optaget, med en cd er lyden måske meget høj når volumen knappen er på kl 12 og andre gange er lyden ikke så høj selv om volumen knappen er på kl 12 eller højere.
Et godt tip uanset hvor højt man vil spille det er altid godt at have masser af watt (forstærkeren) for så undergår man hurtigere at lyden forvrænger og at man ikke kan spille højt nok
|
|
|
Der er en tastefejl i mit indlæg , my bad:
Baseret på den opgivne følsomhed på 92 db (8 ohm som der skrives) regner vi med følgende: 1 watt 92db, 2 watt 95db, 4 watt 98db, 8 watt 101db, 16 watt 104db, 32 watt 107db, 64 watt 110db, 128 watt 113db, så med 125 watt i 8 ohm som Densen opgiver, kan den teoretisk max spille 113 db. (og ja , det er meget højt i mine ører.)
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasen skrev:
|
Baseret på den opgivne følsomhed på 92 db (8 ohm som der skrives) regner vi med følgende: 1 watt 92db, 2 watt 95db, 4 watt 98db, 8 watt 101db, 16 watt 104db, 32 watt 107db, 64 watt 110db, 128 watt 113db, så med 125 watt i 8 ohm som Densen opgiver, kan den teoretisk max spille 113 db. (og ja , det er meget højt i mine ører.)
|
|
|
Ja det er meget højt, men bare roligt. Ørerne har en fantastisk evne til selv at skrue ned, så det ikke længere føles så ubehageligt højt :
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/05/24/071333.htm
Man kan måske sige at sikringskredsløbet i Densenforstærkerne er så velkonstrueret så det ikke bare beskytter højttalerne og forstærkerne men også kundens hørelse. Så hvis de nu ændrer det i hans forstærkere får vi snart en ny tråd der handler om en irriterende hyletone fra Densenforstærkere.
|
| Til top |
|
| |