| Forfatter |
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pjat så køber man da bare 2x2 KW class D PA til lidt over de 2000 kr stadig ny og med garanti ss ....er der garanti på den du linker til ....feks mod udtørrede lytter osv osv ...der er vel en grund til at manden vil af med den he he
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
pjat så køber man da bare 2x2 KW class D PA til lidt over de 2000 kr stadig ny og med garanti ss ....er
der garanti på den du linker til ....feks mod udtørrede lytter osv osv ...der er vel en grund til at manden vil af med den he he
|
|
|
Kan du ikke linke til en 2 x 2 kw forstærker til 2000 kr ?
Sådan en leder jeg nemlig efter og så har trådstarter jo fået løsningen over alle
Du synes at have svar på alt
P.S. Udtørrede lytter ? Den er ikke voldsom gammel og det er jo ikke en KL.A.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok 2299 så da gg og 2x2 KW 2 ohm http://www.4sound.dk/shop/slaveforstaerkere/behringer/ep-400 0.html
var det så svaret på alt ?? ...jeg kan også være provo når jeg mener at ha ret ggg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
ja ok 2299 så da gg og 2x2 KW 2 ohm http://www.4sound.dk/shop/slaveforstaerkere/behringer/ep-400
0.htmlvar det så svaret på alt ?? ...jeg kan også være provo når jeg mener at ha ret ggg |
|
|
Nå ja, selvfølgelig man skal da tage 2 ohms effekten.
Mon ikke der er en der på papiret yder 3500 watt i 1 ohm et sted på nettet
Den du linker til er en skabet 550 watter
Prøv at være lidt seriøs for trådstarters skyld
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså kan vi blive enig om at den leverer 1x4000 watt eller ej ??? hvilke tal er det nu der står på linket ...går ud fra at den ikke kun leverer en fjerdedel af den reklamerede effekt da det jo i såfald vil være direkte ulovligt at skrive 4000 watt .....kan jo udelukkende gi dig de tal de selv skriver
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
og 2x2 KW 2300 kr ...da de tidligere 3 KW ikke var nok til dig må jeg da mene i HØJHESTE grad lever op til trådemnet .....mon ikke bare du er lidt forudindfattet omkring at lige den du linker til er verdens bedste
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
og 2x2 KW 2300 kr ...da de tidligere 3 KW ikke var nok til dig må jeg da mene i HØJHESTE grad lever
op til trådemnet .....mon ikke bare du er lidt forudindfattet omkring at lige den du linker til er verdens bedste
|
|
|
Nej jeg tænker bare lettere logisk
230 Volt og max 13 Ampere = 2990 Watt / 2 kanaler = 1495 Watt
Og der er i den grad forskel på watt
Hvorfor skulle folk ellers vælge Gryphon 100 watter frem for Nad 100 watter
Carver (sunfire) har altid leveret varen og jeg linker til den fordi jeg kender den og ved at den leverer det den skal.
Jeg har ikke bare fundet en tilfældig en på nettet jeg ikke kender til.
Ydermere er det da helt forkert at andre forstærkere koster lidt mere, meget mere eller 10 gange mere, hvis den du viser
kan alt til de få kr. - ikke
Hvilke 3 kW var ikke nok ?
Jeg ved ikke helt hvor du for fra at den jeg linker til er verdens bedste ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evighedsmaskinen er opfundet
(2600 skrevet) - 1840 (230 volt * 8 ampere sikring) watt ind og 4000 watt ud
Læs om den her
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil igen lige linke til målinger
Her viser målingerne på dyret (EP-2500 og EP-4000 er identiske) at den måler nærmere 2 x 700w i 2 Ohm med en THD på
0,4% hvis vi snakker hele spectret. Det er vist begrænset hvad man kan bruge målinger til ved 1Khz is it not?!. Træerne vokser
altså ikke ind i himlen, men til en pris af 2200kr gør den det bragende godt. Yder som lignende Crown PA forstærkere til 3
gange prisen (og ligner til forveksling hinanden indvendigt?).
100% enig med Highenden. Med en 13ampere sikring kan du altså kun trække så meget strøm ud af væggen sjovt nok, og det
skulle da også være mærkeligt hvis en analog forstærker kan levere nær det dobbelte end dens strømforsyning
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej nu stopper du altså LÆS TRÅDENS TITEL .....hvad katten skal 500.000 kr forstærkere i denne tråd ?? ...desuden jeres watt opgivelse hmmm læs lige om emnet ...nu består musik bestemt ikke af en fast effekt vel ...læs om emnet og i vil højst sandsynligt læse at der bruges ca 50% af effekten for 100% effekten i musik ...ellers må o MEGET gerne forklare mig hvorfor ca 95% af alle forstærkere er dimensioneret med en trafo på 50% af den samlede udgangseffekt og i mange tilfælde langt mindre end det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 05:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
ej nu stopper du altså LÆS TRÅDENS TITEL .....hvad katten skal 500.000 kr forstærkere i denne tråd
?? ...desuden jeres watt opgivelse hmmm læs lige om emnet ...nu består musik bestemt ikke af en fast effekt vel ...læs om
emnet og i vil højst sandsynligt læse at der bruges ca 50% af effekten for 100% effekten i musik ...ellers må o MEGET gerne
forklare mig hvorfor ca 95% af alle forstærkere er dimensioneret med en trafo på 50% af den samlede udgangseffekt og i
mange tilfælde langt mindre end det
|
|
|
Trafoens størrelse skulle meget gerne svare til udgangseffekten (opgivet) ellers er der da noget helt galt.
Tror du virkelig selv på at du kan trække 2 x 300 watt ud af en 300 watt trafo ?
Så er det vist dig der skal læse lidt på lektien
Tråden emne er = billig bæredygtig slaveforstærker
Og han starter indlægget med at den skal drive et sæt Cerwin Vega DC 15 som dykker ned til 2,5 ohm og kræver pænt
meget strøm og en stabil forstærker. (Vi er nogle der har prøvet en masse med netop DC 15)
Men det er da før set at en forstærker er opgivet til 2 x 500 i 8 ohm og effektforbruget er 350 watt
Tror du den yder 2 x 500 watt i 8 ohm ?
Og måske endda 2 x 750 i 4 ohm
Og 2 x 1000 Watt i 2 ohm ?
Vi kan også sige - Musikken kræver 1500 watt pr kanal = 3000 watt - mener du så at den 8 Ampere sikring tænker; Nåhr det
er bare musik så jeg springer ikke denne gang ?
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men spiller du da en konstant sinustone ??? ...max effekt er jo ikke det samme som den forbrugte effekt ved musik ...det bør netop du vide med dit fine exempel ....desuden da den jeg linkede til kan spille i 2 ohm er endnu et af dine argumenter jordet vil jeg mene ...og manden har IKKE brug for 1500x2 watt til dc 15 ....sidste gang jeg testede dc 15 brændte jeg basser og diskanter af med et enkelt zappulse 2.3 se modul ...fodret med plus minus 77 volt ....do the math
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil så lige pointere at da der er tale om klasse D trin snakker vi 90-95% effektivitet mod de ca 50% effektivitet i klasse a/b trin ....dvs ifølge DIN udregning skulle et klasse a/B trin bruge 2x200 watt plus tab i trafo og diverse andre ting i effekten som pre ...dvs minimum 500 watt for en sinus tone på 2x100 watt ....brug så samme faktor på de effekttrin DU kender og fortæl mig så hvor de får strøm fra ...10-13-16 A ???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
jo men spiller du da en konstant sinustone ??? ...max effekt er jo ikke det samme som den forbrugte
effekt ved musik ...det bør netop du vide med dit fine exempel ....desuden da den jeg linkede til kan spille i 2 ohm er endnu et
af dine argumenter jordet vil jeg mene ...og manden har IKKE brug for 1500x2 watt til dc 15 ....sidste gang jeg testede dc 15
brændte jeg basser og diskanter af med et enkelt zappulse 2.3 se modul ...fodret med plus minus 77 volt ....do the math
|
|
|
Så har den forvrænget  Det er 370 watt i 8 ohm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
vil så lige pointere at da der er tale om klasse D trin snakker vi 90-95% effektivitet mod de ca 50%
effektivitet i klasse a/b trin ....dvs ifølge DIN udregning skulle et klasse a/B trin bruge 2x200 watt plus tab i trafo og diverse
andre ting i effekten som pre ...dvs minimum 500 watt for en sinus tone på 2x100 watt ....brug så samme faktor på de effekttrin
DU kender og fortæl mig så hvor de får strøm fra ...10-13-16 A ???
|
|
|
Nej, jeg tror jeg lader den ligge her.
Crown må være helt forkert på den, ligesom mange andre
Jeg har givet mit bud til trådstarter
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja dit bud er crown nu ....hvilket jeg ikke mener hænger sammen med "billig" ....desuden så mener jeg selv at dem jeg har linket til hænger fint sammen til det han skal bruge dem til ....og ang forvrængning baaaaah .....cv kan bare IKKE holde til effekt ...spolen smelter ikke og membranen tager heller ikke skade ...men ved højere effekt mere end 1 minut smelter lakken på spolerne og når de så er kolde igen er spole og magnetgab smeltet sammen ....dette har jeg personligt oplevet ved mindst 20 enheder netop fra den serie ....aldrig oplevet en ødelagt membran eller smeltet spole pga for høj effekt ....klart kanterne har det med at gå ...men ikke pga effekt ps det trin var fodret med en 1000VA ringkerne og 120.000uF og manglede hverken effekt eller dynamik ....men vil så tilføje at personligt mener jeg netop de trin er bedst egnet til at blive trukket med en go rør pre ....det lyder pludseligt godt med rør .....stadig ifølge mig
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
og da UxI jo begrænser effektens opad hvor vil du så finde den dyaniske effekt ved feks stortrommeslag ....hvis du bruger 200 ud af 200 watt tilgængelige vil et pulsslag (dynamik) jo ikke være muligt ....og lad være at nævne lytterne da de jo netop ikke stiger i spænding leveret men kun strøm ....og da du jo så gladeligt delte ohms lov har du jo selv umuliggjort impulser i lyden :o) et andet exempel til dig ...crown 6000zl tror jeg de hedder ...6000 watt ud ....gange faktor 2,5 ca gir 15000 watt forbrug ved maxstyrke ....så kan du jo selv fortælle om DIN evighedsmaskine he he
kære julemand i år ønsker jeg en fed konto og en slank krop og ikke omvendt som du troede sidste år ;o)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kunne ha skrevet Crown til at starte med, men han vil jo have en billig forstærker.
Derfor linkede jeg til et godt alternativ til f.eks Crown, bare til noget billigere penge.
Men se bort fra min anbefaling og så må han jo købe sådan en behringer på 2 x 2000 watt, selvom du længere oppe skriver
-> og manden har IKKE brug for 1500x2 watt til dc 15
P.S jeg forstår ikke du havde: en 1000VA ringkerne og 120.000uF på de trin, det er jo bare musik og ikke en konstant
sinustone.
Troede faktisk slet ikke de kunne tåle +/- 77 volt
P.S.2 Det eneste jeg har oplevet med en DC 15 er at spolerne til basserne blev så varme at smeltelimen blev flydende og de
derfor faldt af.
Basser har jeg ikke brændt på en dc 15, selv med 2 x 1100 ægte watt på (Adyton XP4)
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
de originale datablade på zap 2.3 se skrev 80 volt hvilket senere blev sænket til 75 volt ...og ang mine trin og deres strøm vil jeg bare sige at da jeg er autist og hifi/elektroniknørd så har jeg en meget dårlig vane med at overdrive gg....desuden var det ikke de dyre effekter der tidligere blev nævnt eller var det en anden tråd ??? ...nå men alt om alt ...de dyreste high end forstærker overdriver jo også med strømmen he he ...og ja musikwatt som du nævnte er jo netop impulser ...og impulser kræver strøm ;o)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja watt kan fremregnes på mange måder.
Volt x Ampere osv osv.
Men for at få x antal watt ud, skal der mindst det samme antal watt ind, ellers har vi evighedsmaskinen
Man kan vel forsigtigt sige at Voltene afgør wattene og ampererne afgør styrken af dem.
Men jo jo, bilradioer fås jo også med 4 x 100 watt nu om dage
|
| Til top |
|
| |