| Forfatter |
|
Maniq Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 15 December 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Maniq skrev:
Jeg har en DAC i min receiver Arcam AVR 400. Hvis jeg samtidig kombinerer med en ekstern lineær PSU
(eller de opgraderinger mbull linker til), bør en Touch så ikke kunne spille op med Transporter? |
|
|
Har ikke hørt Arcam AVR 400 men jeg har ikke hørt nogle combi AVR forstærkere, der kan være
med når det gælder ren stereo. Nu kommer det jo også an på, hvad der ellers er koblet til. |
|
|
Det ved jeg ikke, den har fået stor ros for stereo performance. Men det lyder da lovende. Dog tror jeg, at hvis jeg alligevel skal bruge 7-8000,
bliver det på en Olive 03HD i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Squeezebox Touch er ikke så svært at have med at gøre igen. Lidt en primadonna, men bang for the
buck!
Den skal fodres fra en harddisk med ekstern psu direkte i usb indgangen. Denne hdd må kun indeholde musikfilerne, uden
alt for store albumbilleder.
Derefter skal både Touch og HDD forsynes med lineære psu'er.
Derudover lyder den bedst med wav filer ifølge de fleste ører. Jeg synes dog FLAC uden komprimering lyder lige så godt.
Derefter skal man sætte den til at slukke for displayet selv.
Hvis man så har en iPad er brugerinterface også i top!
Jeg har spenderet 900.- på to lineære psu'er.
60.- for iPeng for iPad.
499.- for 1.5 tb WD hdd.
Plus de 1900.- som SBT ca. Koster er man kørende for under 3500.- + en god dac. |
|
|
Hej Thue.
Jeg bliver lige nødt til at høre dig. Jeg sidder og læser tråden Squeezebox Touch inde på AVtainment.dk - er nået lidt over
halvvejs. Det er godt nok noget teknisk halløj de får fyret af mange af dem, alt det byg-selv skal jeg på ingen måde ud i.
Kan du anbefale nogle specifikke PSU'er samt HDD, som du bruger til SBT?
På forhånd tak, det vil være en stor hjælp!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
thuekay skrev:
Squeezebox Touch er ikke så svært at have med at gøre igen. Lidt en primadonna, men bang for the
buck!
Den skal fodres fra en harddisk med ekstern psu direkte i usb indgangen. Denne hdd må kun indeholde musikfilerne, uden
alt for store albumbilleder.
Derefter skal både Touch og HDD forsynes med lineære psu'er.
Derudover lyder den bedst med wav filer ifølge de fleste ører. Jeg synes dog FLAC uden komprimering lyder lige så godt.
Derefter skal man sætte den til at slukke for displayet selv.
Hvis man så har en iPad er brugerinterface også i top!
Jeg har spenderet 900.- på to lineære psu'er.
60.- for iPeng for iPad.
499.- for 1.5 tb WD hdd.
Plus de 1900.- som SBT ca. Koster er man kørende for under 3500.- + en god dac. |
|
|
Hej Thue.
Jeg bliver lige nødt til at høre dig. Jeg sidder og læser tråden Squeezebox Touch inde på AVtainment.dk - er nået lidt over
halvvejs. Det er godt nok noget teknisk halløj de får fyret af mange af dem, alt det byg-selv skal jeg på ingen måde ud i.
Kan du anbefale nogle specifikke PSU'er samt HDD, som du bruger til SBT?
På forhånd tak, det vil være en stor hjælp!  |
|
|
Kan kun anbefale det jeg selv har prøvet, og det er kun ovenstående.
Jeg vil dog lige nævne at det er overraskende nemt at strikke sådan et par strømforsyninger sammen, og resultatet er absolut pengene værd. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sneakyerne går for ca. 600£ på pinkfishmedia.
Det er altså bestemt værd at overveje, hvis du vil have 24/192 support og et efterhånden ret lækkert brugerinterface, der kører på både iDevices, Mac og PC. Der er løbende softwareopdateringer og Linn plejer at ha styr på lydkvaliteten.
Og det er altså ikke fordi jeg har noget, jeg skal ha solgt, jeg er ganske tilfreds med min Sonos-løsning...
|
| Til top |
|
| |
nygaardinc Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også li'e give mit besyv med..
Jeg tror jeg har været hele "dynen" igennem : Squeezebox, Sonos & Olive + diverse eksotiske DAC's A.N. osv...
Men da jeg først hørte hvad Linn kan præstere i forhold til de andre var der bare ingen vej tilbage,
det er en rigtig god ide at starte med en Sneaky og så stille og roligt bevæge sig op i deres forskellige modeller, Majik -
Akkurate osv...
Der er som regel fornuftige brugt priser på de forskellige DS modeller på den engelske Ebay
__________________ /Nygaard
Devialet 220- GoldenEar Triton One
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Sneakyerne går for ca. 600£ på pinkfishmedia.
Det
er altså bestemt værd at overveje, hvis du vil have 24/192 support og
et efterhånden ret lækkert brugerinterface, der kører på både iDevices,
Mac og PC. Der er løbende softwareopdateringer og Linn plejer at ha styr
på lydkvaliteten.
Og det er altså ikke fordi jeg har noget, jeg skal ha solgt, jeg er ganske tilfreds med min Sonos-løsning...
|
|
|
Tak!  Jeg kunne godt overveje det, det virker mere til den stabile
medie-afspiller jeg efterlyser! Jeg var nede i Hifi-Klubben i går og
høre Sonos ZP90, kæft hvor er den bare gabende at lytte til. Ingen
dynamik, fylde what so ever. Selv min bror der ikke går op i sådan noget (hører sin mp3 på iPod), synes det var kedeligt. Desuden havde sælger aldrig hørt om at få en ekstern PSU til Squeezebox Touch og synes det lød mærkeligt. Så det var noget af en skuffelse.
Har du nogen erfaring med den Linn og dens brugerflade? 
nygaardinc skrev:
Jeg vil også li'e give mit besyv med..
Jeg tror jeg har været hele "dynen" igennem : Squeezebox, Sonos & Olive + diverse eksotiske DAC's A.N. osv...
Men da jeg først hørte hvad Linn kan præstere i forhold til de andre var der bare ingen vej tilbage,
det er en rigtig god ide at starte med en Sneaky og så stille og roligt bevæge sig op i deres forskellige modeller, Majik -
Akkurate osv...
Der er som regel fornuftige brugt priser på de forskellige DS modeller på den engelske Ebay |
|
|
Endnu en opfordring hertil  Det lokker, og hvis jeg, som Sportsguitarist kan finde Sneaky til ~6000 DKK, vil det da være et perfekt fit! Igen må jeg lige høre til brugerfladen - hvordan er den at arbejde med? Lyden behøver jeg jo ikke at bekymre mig om
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har, som nævnt, selv et Sonos-baseret system, men er faktisk efterhånden en lille smule misundelig på Linn's Kinsky Desktop (deres betjeningssoftware). Det er, i lighed med softwaren til Squeezeboksene, open source og fungerer rigtig, rigtig godt. Softwaren er gratis til både Mac/PC og iDevices.
Sneakyen kan i øvrigt både køre analogt og digitalt ud. Den har som en ekstra lille finesse faktisk en indbygget forstærker, så du senere kan flytte den ud i køkkenet, når du opgraderer dit system.
Ligesom med Sonos systemet skal du dog ha din musik liggende på en NAS der kører en eller anden form for uPnP- eller DLNA-server (det kan de stort set alle sammen), men det er altså ikke nogen ulempe. Tvært imod, synes jeg næsten. Og i modsætning til Logitech systemerne, når de kobles op mod en nas, skal du ikke bokse med SqueezeServer, der er et hæsligt program, -og bestemt ikke egnet til brystsvage processorer.
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Jeg har, som nævnt, selv et Sonos-baseret system, men er faktisk efterhånden en lille smule
misundelig på Linn's Kinsky Desktop (deres betjeningssoftware). Det er, i lighed med softwaren til Squeezeboksene, open
source og fungerer rigtig, rigtig godt. Softwaren er gratis til både Mac/PC og iDevices.
|
|
|
Lækkert! Men... Kan jeg så ikke bruge min HTC DesireHD? Ellers virkelig genialt, at det kan bruge alle steder - nu har jeg set
lidt hvordan det ser ud på nettet, rigtigt lækkert.
Sportsguitarist skrev:
Ligesom med Sonos systemet skal du dog ha din musik liggende på en NAS der kører en eller anden form for uPnP- eller
DLNA-server (det kan de stort set alle sammen), men det er altså ikke nogen ulempe. Tvært imod, synes jeg næsten. Og i
modsætning til Logitech systemerne, når de kobles op mod en nas, skal du ikke bokse med SqueezeServer, der er et hæsligt
program, -og bestemt ikke egnet til brystsvage processorer.
|
|
|
Det tror jeg ikke bliver et problem, jeg har endnu ikke købt min NAS, så det kan jeg jo blot gøre ud fra disse
forudsætninger!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
Lækkert! Men... Kan jeg så ikke bruge min HTC DesireHD? Ellers virkelig genialt, at det kan bruge alle steder - nu har jeg set
lidt hvordan det ser ud på nettet, rigtigt lækkert.
|
|
|
Hvis du nu googler Kinsky desktop Android... Linn har faktisk et ganske velfungerende forum, hvor der burde være masser af hjælp at hente. Men nej, det ser ikke umiddelbart sådan ud, BubbleDS ligner umiddelbart et okay alternativ. Der bør dog, uden at jeg ved det, findes en del Android kontrol software, der er i al fald listet en del her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UPnP_AV_media_servers_a nd_clients#Android
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får eddermame fnidder af, at forumsoftwaren her laver mellemrum i mine links!
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert forbudt at henvise til et andet forum, men nu gør jeg det altså alligevel...
Opret dig som bruger på Linns eget forum og pinkfishmedia, og spørg om nogen har noget til salg. Ellers er det også værd at holde øje med tyske audiomarkt...
|
| Til top |
|
| |