| Sendt: 26 December 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til at opbygge et nyt surround system til stuen.
Til at starte med vil jeg gerne bede om lidt hjælp til at finde den rigtige surround receiver. Det jeg forventer at skulle bruge den til er at streame musik fra min NAS via en Sonos-enhed, afspille film (lyddelen) fra min HTPC via en extenderenhed (forventer det bliver en XBOX 360), samt den skal kunne kobles på internettet og bl.a. afspille netradio. Der er sikkert andre ting jeg ikke har overvejet, men jeg er ret ny, så håber I forstår :)
Mit system er i dag et Sony home cinema system fra Elgiganten, men jeg er langt fra tilfreds med lyden, så nu skal det være! Jeg forventer at skulle opbygge et 5.1 system, men vil ikke udelukke, at jeg i fremtiden vil udvide til at 7.1 system - det er dog ikke noget must, at receiveren er en 7.1. Mit krav er ikke at få et high end system, men jeg har nu fundet ud af, at de billige færdigbyggede home cinema systemer ikke er gode nok, så en ting midt i mellem er nok at foretrække.
Jeg har indtil videre set på følgende to surround receivere:
Onkyo TNXR609 - set i elgiganten uge 52 til 2.799 kr.
Denon AVR-1912 - set ved Hi-Fi klubben uge 52 til 3.199 kr.
min hvis I har andre bedre modeller i samme prisleje, er I meget velkomne til at komme med alternativer. Mit budget til receiveren er max 3.500 kr. og gerne billigere.
På forhånd tak for hjælpen!
|