| Forfatter |
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Studer A 721 ... tror den ville ha godt af at blive kigget igennem af en fagmand... Bruger den ikke som sådan i hverdagen, så det er ikke noget der haster, men hvem skal man gå til i dag, med sådan en maskine?
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla
Der er for mig at se kun ET sted at gå hen - det er til Mister ReVox alias Jens Villadsen Sjællands Odde. Han kan det der med ReVox. Kan se du bor i Kbh. så er det jo også nemt at gå til.
Har selv fået renoveret et par maskiner hos ham.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens H skrev:
747DK skrev:
Hvis jeg skal anbefale en rigtig god Denon er det Drm 800(tre hovedet) Jeg havde en kammerat der havde den som primære signalkilde dvs den kørte rigtig mange miles aldrig problemer og den kørte og lød som ny efter 12år.
|
|
|
Ja - har luret på DRM 800. Har dog kun set billeder af den. Den ligner meget min DRM 740, som også er trehovedet og spiller vildt godt. Når man læser tilbage i denne tråd, nævnes der, et par andre Denon'er, men det er ligesom de ældre modeller folk refererer til.
Det er egentligt lidt sjovt, for når man læser om kassettebånd - fx wikipedia - så gøres der meget ud af, hvordan teknologien hele tiden blev forbedret - helt op til sidst i 90rne.
|
|
|
jeg fik virkeligt øjnene op for hvor godt en båndspiller stadigt kunne lyde ved at høre hans 800. forskellen var absolut mere målbar end hørbar ved CD.
Et lille tip jeg har opdaget at at præindspillede fra slut 70 og et stykke op i firserne åbenbart er i meget høj kvalitet. dvs den den slidte kassette til 2 KR. kan indeholde guld. jeg har fundet Dire Straits / bruce springsteen /rush/Robert Plant/ med en utrolig høj lydkvalitet og ikke antydningen af slid.
jeg må også sige at jeg har en del bånd jeg selv indspillede i slut 80erne der absolut modsiger kassettens ry for dårlig holdbarhed de har været brugt i en Walkman i støvet miljø og alligevel lyder de perfekt den dag i dag.
Du har ganske ret med at de ligner hinanden rigtigt meget hvor meget der er at hente ved en 800 skal jeg ikke sige.
jeg har en mistanke om at værket er nøjagtigt det samme men at 800 er elektronisk mere veludstyret. __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Jens H Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare en opfølgning: min JVC TD-X372 er nu renjort og kører som smurt. Min Denon DRM-740 slår den dog ikke, men det er tæt på. Den har rigtig god klar lyd og en virkeligt fin dynamik! Udemærket reserve-maskine indtil noget mere liret dukker op
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig at i synes Denons båndspillere er gode. Jeg har lige byttet mig til en, nemlig denne
Jeg kan ikke få billedet til at virke, så her er et link istedet til fine billeder:¨
http://www.audioscope.net/denon-dtr2000-dat-p-886.html
Denon DTR - 2000 DAT recorder. Ægte high end bånd spiller fra ca 93, hvor der er betalt 14k for den og mit første indtryk efter at have sat den til og hørt en optagelse er at lyden er rigtig god. Er der nogen der har erfaringer med denne maskine.
Når der optages kan man så ikke med fordel trække digitalt kabel fra DAB tuner eller CD og optage digitalt, så D/A converterne ikke anvendes. Hvilke erfaringer har I ? Hvor er DAT båndene billige ? Er der forskel på Data DAT bånd og musik DAT bånd ?

Nå nu virkede billedet i andet forsøg. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder vildt med den pris for en DTR2000.
Jeg gav 6,5 kilo for den jeg erhvervede i starten af ´94
Men lækker spille ja 
Du kan med god fordel snige dig udenom DAC'en i DAB tuneren og CD'en. Slåedes får du en digital kopi uden forringelse.
Kører du analogt fra eksempelvis cd, så skal du igennem DAC i cd-afspilleren, via analogt kabel og sidst igennem ADC i DAT'en, så på med et optisk kabel og kør rent digitalt.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
|
Lyder vildt med den pris for en DTR2000.
Jeg gav 6,5 kilo for den jeg erhvervede i starten af ´94
Men lækker spille ja 
Du kan med god fordel snige dig udenom DAC'en i DAB tuneren og CD'en. Slåedes får du en digital kopi uden forringelse.
Kører du analogt fra eksempelvis cd, så skal du igennem DAC i cd-afspilleren, via analogt kabel og sidst igennem ADC i DAT'en, så på med et optisk kabel og kør rent digitalt. |
|
|
De 14 k var den pris jeg blev oplyst at han havde betalt, men jeg har ingen kvittering, jeg byttede mig til den, og 2 ud af de 5 bånd har aldrig været brugt, så den har næppe spillet mange timer. Så jeg udforsker den. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ryds har ret - den har aldrig kostet 14K, den nævnte pris er korrekt.
Men den er en god solid DAT, og den leverer varen, jeg har selv en jeg spiller meget på. Jeg benytter den sammen med en DacMagic og et NLE digitalkabel :-) - så svinger det.
Der kan stadig købes nye DAT bånd. Jeg har sidst købt en kasse BASF DAT Master 90 min.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
Hesdorf Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sjovt emne. Nastalgi ! Alle de gamle bånd med liveoptagelser fra radioen, Rockpalads, US for Africa, osv.
Min Luxman K05 har lige været en tur hos HighEnd Music service, renset, justeret mv. Dyrt, men alle pengene værd . Så der har været The Blues Band fra Rock palads på spilleren, joe Jackson var også lige en tur i stuen, Kim Larsen fra Skagen festivalen. 25 år tilbage i tiden. Det må være kalenderen der lyver, vi bliver vel ikke ældre???!!
Mvh
Erik
|
| Til top |
|
| |
Jens H Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hesdorf skrev:
Min Luxman K05 har lige været en tur hos HighEnd Music service, renset, justeret mv. Dyrt, men alle pengene værd |
|
|
Fedest! En K05 står også højt på min ønskeseddel, for det er i mine øjne omtrent den smukkeste båndoptager nogensinde!
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Luxman K05 stående i min kælder, blev afløst af en Studer A 721, Luxman'en er til salg , giv et fornuftigt bud.
|
| Til top |
|
| |
Jens H Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Har en Luxman K05 stående i min kælder, blev afløst af en Studer A 721, Luxman'en er til salg , giv et fornuftigt bud.
|
|
|
Hej. Gerne. Men jeg aner ikke hvad et "fornuftigt bud" er for sådan én. Sender lige en PM senere... så kan vi tage den dér, ik?
|
| Til top |
|
| |
STJO Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en tråd....
...får NÆSTEN lyst til at støve min 16år gamle SONY TC-K808ES maskine af.
sh*t, den er ikke brugt meget, da jeg 3mdr efter anskaffelse, købte den første MD - og ja kom nu bare med alle de kendte klichéer om lydkvalitet, MEN det var meget nemmere med MD, også i bilen og i walkman´en!
Men som JEG husker TC-K808ES, lød den rimeligt godt. 
Måske skulle DAT´en også findes frem - er jo ejer af en fin SONY DTC-60ES med SBM
__________________ *** Elektronik-Freak ***
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
STJO skrev:
|
Hold da op en tråd....
...får NÆSTEN lyst til at støve min 16år gamle SONY TC-K808ES maskine af.
sh*t, den er ikke brugt meget, da jeg 3mdr efter anskaffelse, købte den første MD - og ja kom nu bare med alle de kendte klichéer om lydkvalitet, MEN det var meget nemmere med MD, også i bilen og i walkman´en!
Men som JEG husker TC-K808ES, lød den rimeligt godt. 
Måske skulle DAT´en også findes frem - er jo ejer af en fin SONY DTC-60ES med SBM |
|
|
Den må du have støvet af, for disse digitale båndmaskiner er længder foran kassettemaskinerne. Mange af kassettemaskinerne er gode og velbyggede, men båndformatet er ligesom VHS kassetten helt forældet. Det kan godt være DAT og DCC også er teknologisk forældede men båndformaterne er bedre.
Minidisc har jeg aldrig haft, og heller aldrig overvejet, for da det system kom på markedet var CDen standarden for lyd, I de sidste 20 år har CDen været helt enerådende, og den har tjent os godt. Men det er nu sjovt at experimentere med disse gamle båndmaskiner. Og DAT bånd kan uden problemer købes for de bruges stadig i IT branchen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om DAT bånd stadig bruges til data-backup - er det langtfra alle typer DDS bånd der kan køre i en DAT til lyd - og der kan være længe mellem DDS1 og DDS2 båndene , hvis man skal bruge dem - de gamle 2Gb eller 4/8Gb plejer at virke
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Selv om DAT bånd stadig bruges til data-backup - er det langtfra alle typer DDS bånd der kan køre i en DAT til lyd - og der kan være længe mellem DDS1 og DDS2 båndene , hvis man skal bruge dem - de gamle 2Gb eller 4/8Gb plejer at virke |
|
|
Fint, altså jeg kender intet til båndene, så hvad er det for nogen som man skal undgå. Jeg regnede med at det var som med brændbare CDer at alle kunne bruges til musik. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Bschmidt Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i TAPE-tråden.
Jeg har en Revox B 215-s kasettebåndoptager stående i gemmerne i vikelig flot stand. Er der evt. nogen her der værdsætter en sådan?
BS
|
| Til top |
|
| |
STJO Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne Jeg da godt være....
Kigger lige i KSB. __________________ *** Elektronik-Freak ***
|
| Til top |
|
| |
Bschmidt Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber den får et "godt hjem"
Mvh BS
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bschmidt - du overtræder reglerne for forum - du mp ikke reklamere for salg i disse forum tråde - hvis nogen synes den er fed skal de nok skrive - du rissikerer at få advarsel og live udelukket!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |