Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gode råd: LCD tv + surround sound (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

God aften,

Jeg har et budget, der hedder ~ 11.000 (hvoraf de 2.000 går til ophæng) og jeg har - næsten - besluttet mig for følgende dele:

LCD tv
Samsung 32" LE3271B - Klik her

Surround sound
Samsung HT-XQ100 - Klik her

Hvordan ser det ud i jeres øjne?
Jeg er ikke interesseret i perfekt lyd og det bedste billed, man kan få på markedet - jeg er interesseret i den bedste løsning, der passer til mit budget.

Hvis der ikke er noget at indvende, hvor vil I så anbefale, at jeg køber fra?
Pt. har jeg fundet Pixmania.com og Elcity.dk, hvor TV'et er billigst på Pixmania, men anlæget tilgengæld er tilstede på Elcity, som dog er en smule dyrere mht. fjernsynet.

Hvilket tilbehør vil I anbefale? HDMI-kabel selvfølgelig - men hvad derudover?

På forhånd mange tak.

PS. Hvis der er nogle af jer, der har erfaringer med fjernsynet, eller forslag til andre, så må I meget gerne komme med dem.
Til top Vis mahau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mahau

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang købt en MP3 afspiller hos pixmania, og ved at de kan have LANGE leveringstider selvom man får oplyst få dage...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hvis det var mig ville jeg, når budgettet ikke er større, købe ophæng til fladskærmen ved harald nyborg....

Ophæng - 300

Fladskærmen - 5400

Højtalere ( pioneer s-v510 ) - 2500 http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=1398

DVD ( pioneer DV-400 1080p ) - 1300 http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1559&zoneid=1

Forstærker ( Pioneer VSX 516-S (Sølv) ) 2000 http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206555

Bliver i alt 11500,- og er lidt over budget men du får meget bedre setup

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

jeg har købt et sorround reciever der, det tog 3 dage 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

@ BinX

Har læst lidt indlæg fra Otto J (mener det var det han hed) der mener, at man først og fremmest bør købe sig nogle gode højttalere, og så hellere spare på resten. Jeg er virkelig enig, men da jeg i høj grad også går op i designet (spørg mig ikke hvorfor eller hvordan, men det hjælper på lydoplevelsen/selve filmoplevelsen). Med al respekt for dine valg, og din hjælp, så synes jeg ikke at designet på højttalerne eller DVD-afspilleren er særlig prangende.

Jeg har spurgt til råds i Expert, hvor pågældende sagde, at til pengene var Samsungs "alt-i-én"-løsning klart den bedste på markedet i øjeblikket, men at ulempen var, at hvis jeg senere hen ville skifte til andre højttalere, så var dette ikke en mulighed.
Men som sagt har jeg ikke de store intentioner om fremragende lyd, da jeg førhen har levet med et 25" Samsung-TV's skodlyd, som dog har virket OK for mig i de snart 8 år, jeg har haft fjernsynet.
De eneste krav jeg har, er:
- At 'anlæget' skal kunne spille OK
- At det skal se godt ud

Altså går jeg i øjeblikket, i hvert fald, ikke særlig meget op i hvordan lyden er. Det skal bare været udmærket til pengene.

Men du skal bare vide, jeg er taknemlig over, du gad bruge tid på at hjælpe mig :)

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Så lidt da... du bad om en vurdering og det prøvede jeg og give... Nu skal du lige huske at når du spørger Experts medarbejder, så ved han nok ikke så meget om tingene som man måske regner med. Det allervigtigste er at du sørger for at høre anlægget først, og ser tv'et i aktion først... Specielt vigtigt med tv'et !!!! Find en forhandler der har den til og stå og se den i aktion... gerne tv2 eller DR

- Min DVD Samling -

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

@ BinX

Det var også mit umiddelbare indtryk. Han ville i hvert fald LANGT hellere have mig over og købe en receiver til 4.500 kr., og så et par højttalere til x.xxx kr., osv. I stedet for at forsøge at stille mine behov, ville han bare have solgt for flest mulige kroner.

Hvorfor er det vigtigt med tv'et? Og så DR eller tv2? Er total grøn indenfor faget, så det er et skud i tågen - analog / digital? Hvis jeg ser f.eks. TV2 så har jeg mulighed for at se, hvordan fjernsynet viser analoge signaler? Er det noget i den stil?

Har nemlig lavet lidt research på det, og der så det ud som om, at JVC (igen taler vi indenfor mit budget) var klart det bedste på den front, men nu har jeg selvfølgelig ikke set "mit" fjernsyn i aktion endnu. Men det var også den konklusion GEAR havde.

Hvorfor ville du i øvrigt anbefale mig at købe ophænget fra Harald Nyborg til 300 kr. i stedet for Bilkas til 1.895 kr.?

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

når du ser dvd, hvilket udstillings fjernsyn altid viser, vil du se et noget finere resultat end man vil få ved almindeligt tv. Derfor er det vigtigt at se alm tv. Nogle er bedre til og vise det end andre, og man skal gøre op med sig selv om man syntes det er fint nok. signalet vil nok være digitalt, da de højst sandsynlig har sat en dvb-t tuner til. Det skal du også ha hvis det ikke er indbygget i tv'et ...

mht ophænget var det sådan set bare for at spare penge. 1600 kr er da også en slags penge og spare....

- Min DVD Samling -

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
jeg har købt et sorround reciever der, det tog 3 dage 

Der var du godt nok heldig

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

@ BinX

Det lyder godt. Det skal jeg huske. Tak for hjælpen i øvrigt.

Hehe, det er da en slags penge at spare, men grunden til at ophænget er så "dyrt", er at der også er mulighed for at smide mit 'anlæg' samt center-højttaler op derpå.

Kan du (eller andre for den sags skyld) hjælpe mig lidt med, hvilke kabler jeg skal benytte? Eller er det fuldstændig ligegyldigt, når mit 'anlæg' ikke er bedre?

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Kan se lydsystemet har HDMI udgang, så tag og brug det, men med et godt kabel, feks. af mærket supra.

Derudover vil det nok være en go ide og smide lidt penge i nogle andre højtaler ledninger end dem der følger med, plejer og være skod, til front og center højtalerne.... baghøjtalerne kan næsten ikke betale sig og købe andre kabler til

- Min DVD Samling -

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det skal lige nævnes, at højttalerkablerne på Samsung anlægget er med specielle stik, i den ende der ryger bagi anlægget, så det er ikke bare lige sådan at smide andre kabler på højttalerne..

Med hensyn til HDMI-kabel så ligger der et i kassen til anlægget, og jeg vil ikke mene det i dette setup kan betale sig at købe et dyrere HDMI kabel. Men du kan jo prøve at købe et et sted med returret og se om du kan se forskellen..

Jeg vil til dels give expert sælgeren ret. At det ligefrem er det bedste anlæg på markedet, skal jeg ikke kunne love, men jeg synes at hvis man tænker på at det er et alt-i-kassen anlæg til 4000, så er det sgu et ganske fornuftigt køb. Og rent designmæssigt er det jo lavet præcist til R71 tv'et...

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

@ Alland

Lyder virkelig bare klasse! Tak for info'en :P
Husk på at jeg total grøn på området, så bær over med mine 'åndssvage' spørgsmål, for her kommer et:
Højttalerne skulle være trådløse - dvs. de får strøm gennem... hvad? Hehe.

Jeg har fundet en svensk side, som er forholdvis billig. Er der nogen, der har nogle erfaringer med stedet?
Siden hedder: http://www.prisjakt.nu

På forhånd mange gange tak. Virkelig lækkert at komme ind som komplet ny bruger (og grøn på området) og så blive modtaget sådan her. Thumbs up til jer!

Edith siger, at jeg er en torsk. Prisjakt er det svenske svar på hifipriser.dk

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Højttalerne er ikke trådløse som standard.. Der kan tilkøbes en lille sort boks hvorfra man så trækker ledninger op til baghøjttalerne.. Boksen skal tilsluttes en stikkontakt, og det er så'n de får strøm.. Boksen får så signalet tilsendt fra en lille 'chip' man sætter i selve hovedenheden..

Den her boks er som oftest ekstra tilbehør, og er det også i det her tilfælde så vidt jeg kan forstå på elcity's hjemmeside...

Jeg kan også se på prisjakt.nu at de påstår at anlægget har opskalering til 1080i på HDMI udgangen.. Det er jeg nu 99% sikker på den ikke har...

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

@ Alland

Ved du hvor denne boks kan købes? Og cirka hvad denne koster?
Som jeg har forstået det, er det altså 'kun' baghøjttalerne, der er trådløse?

Hvad vil det sige, at anlægget har en påstået opskalering til 1080i på HDMI udgangen? Vil det sige, at den, efter prisjakt.nu's påstand, kan vise almindelige DVD'er i opskaleret HD-kvalitet?

Også tusinde tak for hjælpen til dig!

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt forstået at det kun er baghøjttalerne der kan gøres trådløse. Jeg har faktisk ingen anelse om hvor du får boksen fra eller hvad den koster..

Det er også rigtigt forstået at opskalering betyder at afspilleren tilføjer flere linier til de 576 der ligger på en normal dvd-skive, men det er ikke at sammenligne med et ægte HD signal. Men jeg er villig til at satse penge på at HT-XQ100 anlægget ikke har denne funktion..

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Efter lidt hurtig googling blev jeg lidt klogere...

Boksen hedder SWA-3000 og kan vidst fås fra omkring 1400, set på edbpriser.dk..

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

@ Alland

He he, så er det skam også ligemeget. Vil ikke op at ofre 5.000 for et middel-anlæg alligevel, så det passer mig fint med ledninger

Det var ellers også det jeg læste mig frem til på flere af de danske sider mht. opskaleringen.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

mahau skrev:

Det var ellers også det jeg læste mig frem til på flere af de danske sider mht. opskaleringen.

Hvad læste du dig frem til?? At den skulle have det??

mahau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

@ Alland

Ja, præcis.
Bl.a. her.