| Forfatter |
|
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Forsølvet er nemlig ordet. Det er et meget tyndt lag. Sikrer bedre kontakt og mindre oxydering.
Det er et kobberkabel!
Nå ja. Ups. Nå men den Pio burde da heller ikke have nogen problemer.
|
|
|
aha, jamen så har jeg også lært noget idag
Kom lige i tanke om at da denon 3808 lige var kommet frem der fik jeg en demo af den i HFK sammen med højtaler setup præcis som mit. Og der blev altså fyret rigtig godt op for volumen. RIGTIG HØJT! Og der var ingen problemer overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kender en som har en fornuftig forstærker kunne du prøve at sætte den til der. Så kan du da få udelukket at det er Højttaleren den er gal med hvis den spiller ordentligt. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ingen med bedre (større) forstærker end mig desværre. Sørgelig omgangkreds, hva
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så smækker du den da bare til en forstærker índe i hifiklubben. Bare sig til dem det hedder service
Det er mere for at udelukke nogle faktorer. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Så smækker du den da bare til en forstærker índe i hifiklubben. Bare sig til dem det hedder service
Det er mere for at udelukke nogle faktorer.
|
|
|
ved du hvad, det tror jeg sq jeg gør Der er ikke noget mere irritrende at have fundet en "fejl" ved ens setup og ikke kan finde ud af hvad det er. Så det var en god ide, så kan jeg da udelukke centeren som værende problemet, hvis den ikke skratter hos HFK
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis
Og hvis den virker fint. Ja, så må du igang med det store kabel-bytte-rundt-tjekke-skifte-rundt arbejde
Du kan også prøve at sætte den i front i stedet for en af dine fronter, hvis det (vist er nævnt) kan være den er kraftigere end centerkanalen. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ind med min højtaler idag. De sagde i HFK at jeg bare skulle komme ind med svinet så kigger vi på det, så det var dejligt.
Nu spørger jeg nok lidt tåbeligt, men vil gerne være lidt forberedt når jeg skal derind. Hvad vil en evt ny diskant ca koste? Hvis den jo altså er istykker. Tvivler på det, men man ved vel aldrig.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
Skal ind med min højtaler idag. De sagde i HFK at jeg bare skulle komme ind med svinet så kigger vi på det, så det var dejligt.
Nu spørger jeg nok lidt tåbeligt, men vil gerne være lidt forberedt når jeg skal derind. Hvad vil en evt ny diskant ca koste? Hvis den jo altså er istykker. Tvivler på det, men man ved vel aldrig. |
|
|
300,- kr og så 1730,- for at skifte den.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Furious jt skrev:
Nu spørger jeg nok lidt tåbeligt, men vil gerne være lidt forberedt når jeg skal derind. Hvad vil en evt ny diskant ca koste? Hvis den jo altså er istykker. Tvivler på det, men man ved vel aldrig. |
|
|
300,- kr og så 1730,- for at skifte den.
|
|
|
Jeg tror nu at det er en lille operation, der kan klares uden lokalbedøvelse.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg afleveret centeren hos HFK.
Regnede egentlig med at de bare ville sætte den til og høre om den lyder som den skal, men de ville gerne beholde den til test, og skille den ad for at se om alt er som det skal være indeni. Og det er jo egentlig fint, hvis der nu skulle være noget med de kabler eller hvad det nu var I nævnede, som kunne blive defekte med tiden.
|
| Til top |
|
| |