Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Julemanden kom tidligt fra Grønland i år. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ja, han kom faktisk allerede i maj måned, men vi må hellere tage hele historien.

I August 2008 reflekterede jeg på en annonce med en Benchmark DAC-1 konverter, fra "det øvrige Skandinavien". Det var så Grønland.

Efter en smule skriveri frem og tilbage, blev sælger og jeg enige om en pris. Vi aftalte, at jeg skulle overføre beløbet til hans bank og at han derefter skulle sende konverteren + tracking code til mig.

Det gjorde jeg så, og så hørte jeg ikke mere fra ham.

Jeg havde skrevet til ham, at jeg syntes det var en smule risci, at sende en masse penge "sådan bare ud i den blå luft", hvortil han svarede, at det også ville være risci "bare at sende en konverter ud i den blå luft", og at han i øvrigt altid handlede sådan, altså modtog pengene og derefter sendte varen.

Jeg sendte flere emails til ham, men hørte intet. Jeg sluttede med en mail, hvor jeg "truede med alle de ulykker der ville falde ned over ham", jeg truede med politiet, kontakt til hans arbejdsplads  og hans bank, men uden det mindste resultat.

Man kan jo også sige, at jeg selv havde været ude om det. Overføre et beløb til en ukendt mand i Grønland - hvor dum kan man være.

Jeg har handlet på den måde mange gange, både som køber og sælger, uden problemer.

Laver man sådan en handel, hvor man laver en bankoverførsel, er det en sag mellem køber og sælger.

Jeg tænkte over flere muligheder, og som tiden gik, accepterede som mere eller mindre tabet, så stort var det trods alt ikke. Det er jo lidt som at handle med aktier, nogle gange vinder man, andre gange taber man.

MEN det lå stadig og rumlede i baghovedet og dukkede op med jævne mellemrum, så i Marts 2009 tænkte jeg: "Nej, k........ nej, om han skal tage r.... på mig", så jeg besluttede at gå til politiet, og anmelde det som en bedragerisag.

Jeg henvendte mig på den lokale politistation og fik at vide, at jeg skulle samle alt hvad jeg havde på sagen, og så komme igen.

Jeg tænkte "fedt". Jeg havde forventet at gå hjem med beskeden om, at "det kan vi ikke gøre noget ved og vil du gøre noget, må du anlægge et civilt søgsmål".

Så jeg mødte op nogle dage senere, med alt hvad jeg havde på sagen. Der blevet lavet en anmeldelse af bedrageri og jeg gik hjem og tænkte: "Det var alligevel meget, der blev gjort noget og det blev taget alvorligt". Jeg havde jo forventet at få at vide, at det havde politiet hverken tid eller ressourser til.

En eftermiddag sidst i maj 2009 ringede telefonen, det var politiet i Nuuk. Betjenten som ringede, fortalte, at han havde sælger siddende overfor sig og han havde forklaret, at hans PC var "gået ned" og al post var slettet. Derudover havde han haft en depression, så det hele var forståeligt noget l... og han havde ikke haft til hensigt, at bedrage mig.
Min bank havde i øvrigt checket at beløbet var gået ind på kontoen, hans samlevers konto. Øh, hvorfor det, ja, svaret blæser i vinden.

Bejenten kunne oplyse, at sælger stadig havde Benchmark'en og spurgte, om jeg stadig var interesseret i den eller hellere ville have pengene tilbage. Det var jeg ikke i tvivl om - jeg havde jo både købt og betalt for den.

Betjenten sagde herefter til sælger, at han skulle pakke det hele sammen og sende det til mig. Når han havde gjort det, skulle han møde op hos politiet, og fremvise kvittering for afsendelse af pakken. Sælger skulle herefter sende tracking coden til mig.

En uge senere modtog jeg 1 stk. Benchmark DAC-1 Silver samt 1 stk. Audioquest King Cobra digital kabel, begge dele i mint condition.

Et par uger senere modtog jeg et brev fra politimesteren i Nuuk, hvori han kunne meddele mig, at man havde opgivet påtale mod sælger.

"Begrundelsen for afgørelsen er, at videre forfølgningikke kan ventes at føre til, at den pågældende findes skyldig til foranstaltning".

"Sælger nægter sig skyldig og fortsat efterforskning, vil ikke kunne føre til domsfældelse".

Hvor om al ting er, jeg har fået min konverter. Mit lokale politi har gjort et godt stykke arbejde og politiet i Nuuk har gjort et fantastisk stykke arbejde.

Jeg er blevet en smule klogere, og har ikke helt så let ved at "sende penge ud i den blå kuft".

Med venlig hilsenSmile

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Og glædelig jul!

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

godt for dig :) og glade dejlige jul 
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt at ikke alle er ærlige, men rart at høre du fik din converter 

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Super historie , hvor er jeg glad for at høre om politiets indsats, det er jo trods alt dem som har den vigtigste opgave i staten. Tillykke med "gaven".
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes