Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Zonos eller ...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arvid.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej lyd-entusiaster,

Jeg leder efter en fed løsning til at spille musik fra min computer. Jeg har et par B&W 684 højttalere som jeg er super glad for. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå den bedste lyd som muligt, men jeg ejer ingen CD'er eller anlæg og har desværre heller ingen planer herom. I steder vil jeg have en fed løsning hvor jeg kan afspille al min musik fra computeren.

Lige nu sætter jeg et eksternt lydkort (creative xmod) i computeren, som er forbundet til min forstærker (NAD 335). Dette virker såmænd også ok, selvom det er lidt besværligt og jeg ikke kan styre musikken fjernbetjent.

Min fætter har lige været i Hifi klubben og købe et sæt B&W 683 højttalere. Her fortalte de ham, at Zonos er den klart bedste løsning hvis han alligevel vil spille al musik fra computeren. Så i stedet for en normal forstærker købte han sig en Zoneplayer 120. Jeg synes den virker skide smart, så nu ville jeg lige høre eksperterne herinde om det kan betale sig? I så fald ville jeg sælge min forstærker eller købe en Zoneplayer 90... Er der er bedre alternativer??

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig glæde mig.
Til top Vis Arvid.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arvid.

madklub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Sonos (det er med 'S') er vist nok rigtig god og dyr, desværre.
Squeesebox er billigere og leverer måske lige så god lyd, men opsætninger er nok lidt bøvlet.
Der er også andre meget billige alternativer. Jeg så en Lumatron Wi-Fi-afspiller i Brugsen til 500, men den ville jeg ikke eje.

Arvid.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har laddet mig fortælle at squeesebox er betydelig dårligere... men kan godt se Sonos er lidt af en investering når ikke jeg vil have højttalere i hele lejligheden alligevel.

Ville bare gerne have den bedste og smarteste løsning til at spille al min musik fra min computer - i bedste mulige kvalitet - fjernbetjent... Jeg er lidt rådvild :o)

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 08 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Sonos er super har det selv. Ja første gangs investeringen er høj sat i forhold til hvad konkurrenterne. Tilgengæld for man en super brugervenligt produkt samt en fantastisk online support hos Sonos selv.

Og hvis du ikke gider bruge for mange penge på det, så en ZP120 til at drive dine højtalere, og en zonebridge til din computer. ialt 4800 kr.

Og remote behøver du heller ikke engang investere i såfremt du er den lykkelige ejer af en Iphone eller Touch...

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

Arvid.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk så heldig at eje en iphone, så det kan være det var en ide.. men hva er det zonebridgen gør?

Efter at læse lidt på emnet kan jeg se der er nogle der anbefaler en DAC hvis man skal have den højeste kvalitet musik fra sin computer... Har du nogen ide om hvordan Sonos performer lydmæssigt i forhold til en DAC?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes