Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Facebookgruppe for hifientusiater! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Det fremgik ikke af hverken den nu redigerede overskrift eller dit indledende indlæg, at der var tale om noget, som du tilfældigvis var stødt ind i ved surfing efter spændende hifi- ting på nettet og som du gerne ville dele med forummets deltagere. Dette er ellers noget, som vi ofte gør for og med hinanden, så deri ligger der efter min mening ingen forbrydelser - tværtimod.

Det, som jeg reagerer på, er, at det i hvert fald i mine øjne ligner en markedsføring af din egen eller en kammerats Facebook-fællesskab vedr. gode musikanlæg, hvor deltagerne på forum åbenbart SKAL være tilmeldt Facebook for at kunne se noget, som udemærket kunne være lagt ud her på siden i form af billeder og kommentarer. Facebook er en ganske anden ting end div. andre fora, som der nogle gange linkes til, da man ved deltagelse på Facebook eksponerer sig selv lige rigeligt til min smag og indholdet kan læses af alle, som bare "cruiser" forbi, såfremt de er tilmeldt Facebook. Jeg er tilmeldt dette forum og ikke tilmeldt Facebook - og ønsker det ikke. Dette skal ikke kunne afholde mig fra, nu når jeg ER tilmeldt dette forum, at kunne følge med i hvad der sker i din tråd, når den netop er offentliggjort her i dette forum.

Og -"jo" - du må gerne "af og til finde noget på nettet, som har med Hifi at gøre"  - det er der vist en enkelt eller to her, som også har gjort  - undertegnede inklusive - og så plejer vi gerne at linke til det, så vi deler oplevelsen med de andre forummedlemmer uden at presse dem til at blive "Facebook'ere"

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

blackfrancis skrev:
haha....hold da helt kæft en flok sure kællinger. ja, giv os da endelig gamle dage tilbage...luk internettet og stop
for al denne overflødige kommunikation. Freddy marantz, Gbemi og andre...i aner åbenbart ikke
hvad facebook er...tjek dog det før i ødelægger den gode stemning. en facebook gruppe kan ALDRIG være en trussel mod
et forum som dette...
og til jer der synes der er for meget overflødig snak herinde...så er jeg helt enig: jeg er TRÆT af indlæg der
handler om hvor forkerte eller usaglige diverse tråde er...internettet handler om at vælge til og fra,og i er jo
helt velkomne til ikke at deltage i de tråde i finder overflødige. vi kan selvfølgelig også alle sammen suge
kinderne ind og se alvorlige ud...det er jo ikke for sjov vi roder rundt herinde...

come on...get a grip ;)

Jeg forventer at kunne deltage i trådens indhold i dette forum, når tråden er oprettet i dette forum uden at skulle tilmelde mig Facebook - længere er den ikke.

Vh

Freddy

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

FB er noget med at læse at man lige har købt rundstykker til konen eller har løbet 200 meter og er i form eller arvingen kan det alle de andre arvinger ikke kan. Kender ganske godt FB og har det også, men jeg ved godt hvad jeg skal blande sammen og ikke. Jeg har også en blok på FB om en af de ting jeg forhandler, men jeg smider det sgi da ikke herud hvor jeg forventer, og ret beset ved der er en hel del velbevandrede personer i hifi kredse............ Hvis I ikke kan finde ud af hvad der hører til hvor, så bliver det her til en strikkeklub eller banko forum hvor der er nogen, som ikke har andet at tage  sig til, lige skal fortælle hvad de lige har lavet i weekenden eller kender nogen der kan et eller andet..... Det er simplethen ikke seriøst.

Med forbehold for verbale tæsk;o)

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Hvorfor er H4A nu ikke nok

Hvorfor skal det ene absolut udelukke det andet..? Jeg tror ikke jeg er den eneste på h4a der "hænger ud" på flere forskellige fora for at få eller give forskellige vinkler på de ting jeg finder interessant. Indrømmet, 95% af det der foregår på FB er fluff og intetsigende sladder - men de sidste 5% er faktisk anvendelig for andre end dem med et lidt for veludviklet "se mig" gen.

Det er da meget muligt at den nævnte gruppe ikke har noget brugbart at tilbyde, men hvis det er tilfældet så er den vel heller ikke nogen "trussel" for h4a eller nogen andre. Og hvis den HAR noget brugbart at tilbyde, så kan det vel kun være positivt at have muligheden for at hente inspiration og/eller viden mere end eet sted.

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Dejligt med en facebook gruppe der kan inspirere især de yngre hifi entusiater og kommende brugere af H4A. Jeg skal da helt sikkert være med i gruppen 
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Der har på intet tidspunkt for mit vedkommende været tale om "en trussel mod H4A", men derimod en irritation over, at man skulle være på Facebook for at kunne følge med i tråden.

Der er i mine øjne en afgørende forskel på at være "på" Facebook  - og så være medlem af andre fora med fælles interesse, men jeg ønsker ikke at dele mit "rundstykker-til-konen"-liv med andre medlemmer af fx dette forum. Det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal åbne mit privatliv på nettet for at kunne følge med og deltage i tråden her på H4A?

Der er rig mulighed for at lægge billeder og kommentarer ind fra sin private sfære....se bare her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=22

Vh

Freddy

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 08 December 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Facebook kan noget, hifi4all.dk kan noget andet og meget mere. Det ved jeg med masser erfaring fra begge sites.

Men kig lige engang på den facebookgruppe, der linkes til!

Det er død sild!

Over 2.300 medlemmer (nå ja, medlem kan man altid blive), et par håndfulde (godt og vel) kommentarer på "væggen" i den næsten hele måned gruppen har eksisteret og sølle et debatindlæg med "hvilke udstyr har du?" og 5 (siger og skriver fem) indlæg.

Apropos (død) "sild", så er der flere kvinder, der er medlemmer på facebook-gruppen, så måske skulle jeg bruge min midtvejskriseenergi derovre i stedet ...

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Der har på intet tidspunkt for mit vedkommende været tale om "en trussel mod H4A", men derimod en irritation over, at man skulle være på Facebook for at kunne følge med i tråden.

Der er i mine øjne en afgørende forskel på at være "på" Facebook  - og så være medlem af andre fora med fælles interesse, men jeg ønsker ikke at dele mit "rundstykker-til-konen"-liv med andre medlemmer af fx dette forum. Det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal åbne mit privatliv på nettet for at kunne følge med og deltage i tråden her på H4A?

Der er rig mulighed for at lægge billeder og kommentarer ind fra sin private sfære....se bare her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=22

Vh

Freddy

Nu er henvisningen til gruppen for mig at se primært henvendt til folk der allerede er på FB, så for dem gør det jo ingen forskel. For dem der IKKE allerede er på FB, men er nysgerrige og gerne vil deltage i gruppen kræves der ikke andet end at oprette en profil (som du for så vidt kan kalde Fred Marantz hvis du vil), præcis ligesom det er tilfældet på h4a hvis man vil deltage i debatterne her.

Mig bekendt følger der ikke noget automatisk krav med om at dele resten af sit liv, feriebilleder eller sjove anekdoter om ungerne med andre - det kan man da selv bestemme..?

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

En omdøbning og en opfordring var åbenbart ikke nok. Nu er tråden kørt over på diskussion af Facebook i helhed, og er dermed blevet off topic for HIFI4ALL.
Tråden lukkes

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes