| Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter nogle basser >8", der matcher Lowther PM6a på hurtighed, klang og følsomhed.
De skal altså have omkring 96 dB følsomhed.
Vil højst sandsynligt blive brugt i lukkede kabinetter, men refleks kan komme på tale, hvis det ikke kan blive anderledes.
Det må gerne være vintage-enheder eller pro-enheder.
På forhånd tak!
/Jeppe
__________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er klar over, at det vil kræve store bokse? I hvert fald hvis du bare skal rimeligt ned i bassen. Du kommer nok til at se efter nogle enheder til prof-brug, f.eks Eminence.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Store bokse er intet problem  Har også overvejet et lille bashorn, blot ned til 50 Hz eller lign. Men der er jeg på MEGET bar bund. Umiddelbart virker TAD som nogle af de mest egnede - de har i hvert fald samme Q.
__________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv været på jagt efter et par gode ”store” mellembas/mellemtoner af de mange jeg har haft igennem systemet, syntes jeg faktisk at denne er ret fin http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi6-9/vn r/105190/
Den er med under hængt svingspole kobberkarpe omkring polstykket og alt det frække man kan give en enhed, tror den eller et sæt ville kunne integrere nogenlunde godt med Lowther.
Nu benytter jeg den ikke som bas, men til det jeg bruger den til syntes jeg den giver fornemmelsen af hurtighed og man har en fornemmelse af, at den ikke holder på noget i membranen ”ting som alt sammen går under, det jeg kalder, den ”sound” jeg leder efter”
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Har selv været på jagt efter et par gode ”store” mellembas/mellemtoner af de mange jeg har haft igennem systemet, syntes jeg faktisk at denne er ret fin http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi6-9/vn r/105190/
Den er med under hængt svingspole kobberkarpe omkring polstykket og alt det frække man kan give en enhed, tror den eller et sæt ville kunne integrere nogenlunde godt med Lowther.
Nu benytter jeg den ikke som bas, men til det jeg bruger den til syntes jeg den giver fornemmelsen af hurtighed og man har en fornemmelse af, at den ikke holder på noget i membranen ”ting som alt sammen går under, det jeg kalder, den ”sound” jeg leder efter”
|
|
|
Tak for forslaget, den skrider dog lidt i forhold til påkrævne følsomhed. /Jeppe __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede faktisk, at Hørning brugte Beyma.
Jeg vil tage dem med i overvejelserne - de ser ikke helt dumme ud, og prisen er da meget spiselig.
Tak!
/Jeppe
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Jeg troede faktisk, at Hørning brugte Beyma.
Jeg vil tage dem med i overvejelserne - de ser ikke helt dumme ud, og prisen er da meget spiselig.
Tak!
/Jeppe
|
|
|
Det gør han vist også på nogle af dem.... Men det er vist nogle custom nogle, så de kan nok ikke købes umiddelbart?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Vil højst sandsynligt blive brugt i lukkede kabinetter, men refleks kan komme på tale, hvis det ikke kan blive anderledes.
/Jeppe
|
|
|

http://www.mh-audio.nl/Onken_br.asp
|
| Til top |
|
| |