Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Basser til Lowther (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter nogle basser >8", der matcher Lowther PM6a på hurtighed, klang og følsomhed.

De skal altså have omkring 96 dB følsomhed.

Vil højst sandsynligt blive brugt i lukkede kabinetter, men refleks kan komme på tale, hvis det ikke kan blive anderledes.

Det må gerne være vintage-enheder eller pro-enheder.

På forhånd tak!

/Jeppe

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Du er klar over, at det vil kræve store bokse? I hvert fald hvis du bare skal rimeligt ned i bassen. Du kommer nok til at se efter nogle enheder til prof-brug, f.eks Eminence.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Store bokse er intet problem 

Har også overvejet et lille bashorn, blot ned til 50 Hz eller lign. Men der er jeg på MEGET bar bund.

Umiddelbart virker TAD som nogle af de mest egnede - de har i hvert fald samme Q.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Har selv været på jagt efter et par gode ”store” mellembas/mellemtoner af de mange jeg har haft igennem systemet, syntes jeg faktisk at denne er ret fin http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi6-9/vn r/105190/

Den er med under hængt svingspole kobberkarpe omkring polstykket og alt det frække man kan give en enhed, tror den eller et sæt ville kunne integrere nogenlunde godt med Lowther.

Nu benytter jeg den ikke som bas, men til det jeg bruger den til syntes jeg den giver fornemmelsen af hurtighed og man har en fornemmelse af, at den ikke holder på noget i membranen ”ting som alt sammen går under, det jeg kalder, den ”sound” jeg leder efter”

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Har selv været på jagt efter et par gode ”store” mellembas/mellemtoner af de mange jeg har haft igennem systemet, syntes jeg faktisk at denne er ret fin http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi6-9/vn r/105190/

Den er med under hængt svingspole kobberkarpe omkring polstykket og alt det frække man kan give en enhed, tror den eller et sæt ville kunne integrere nogenlunde godt med Lowther.

Nu benytter jeg den ikke som bas, men til det jeg bruger den til syntes jeg den giver fornemmelsen af hurtighed og man har en fornemmelse af, at den ikke holder på noget i membranen ”ting som alt sammen går under, det jeg kalder, den ”sound” jeg leder efter”

Tak for forslaget, den skrider dog lidt i forhold til påkrævne følsomhed.

/Jeppe

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hørning har brugt dem her, i nogle af hans modeller: http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-pa10-12/vn r/102510/

Bare sørg for at hornets længde passer med kvart bølgelængde af resonans frekvensen. Så udligner den spiken på kurven, akustisk.

Men de kan godt sparke en hest omkuld...!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg troede faktisk, at Hørning brugte Beyma.

Jeg vil tage dem med i overvejelserne - de ser ikke helt dumme ud, og prisen er da meget spiselig.

Tak!

/Jeppe

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Jeg troede faktisk, at Hørning brugte Beyma.

Jeg vil tage dem med i overvejelserne - de ser ikke helt dumme ud, og prisen er da meget spiselig.

Tak!

/Jeppe

Det gør han vist også på nogle af dem.... Men det er vist nogle custom nogle, så de kan nok ikke købes umiddelbart?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

Vil højst sandsynligt blive brugt i lukkede kabinetter, men refleks kan komme på tale, hvis det ikke kan blive anderledes.

/Jeppe

http://www.mh-audio.nl/Onken_br.asp

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes