| Forfatter |
|
sterler Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har Pioneer bdp lx 52 bluray afspiller, kan i anbefale markant bedre lyd på cd afspiller ?
Hvad svarer pioneer til af en cd spiller ?
Mvh Tommy
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oppo BDp 95 har fremragende lyd uanset hvilket format den sætts til at afspille: BD, DVD, DVD-audio, SACD eller HDCD.
Oppo'en indeholde samme DAC som den rene DAC Calyx (samme pris som Oppo). Med Oppo'en får man altså alle dens andre funtioner "gratis".
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Oppo BDp 95 har fremragende lyd uanset hvilket format den sætts til at afspille: BD, DVD, DVD-audio, SACD eller HDCD.
Oppo'en indeholde samme DAC som den rene DAC Calyx (samme pris som Oppo). Med Oppo'en får man altså alle dens andre funtioner "gratis".
|
|
|
Nu er det jo ikke kun DAC chippen som bestemmer lyden __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har været i Hifiklubben og låne Cambridge 751 Bd, sammenlignet den med pioneer- ingen forskel på Dvd, bluray. Via hdmi kabel heller ingen
forskel. De siger så efterfølgende man skal køre analog og der skulle være forskel.
Set oppo 95 idag, billede er lidt bedre på dvd, bluray tæt på det samme. 10000 kr for oppo er budget for bedre cd lyd.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.....du tester en afspiller der skal fungere som bedre cd og bruger så DAC'en i et andet apparat. Lyder som du ikke var helt forberedt til
testen ? Billedmæssigt burde der ikke være den store forskel på Cambridgen og Oppoen. De har købt platformen samme sted.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sterler skrev:
Hej. Har været i Hifiklubben og låne Cambridge 751 Bd, sammenlignet den med pioneer- ingen forskel på Dvd, bluray. Via hdmi kabel heller ingen
forskel. De siger så efterfølgende man skal køre analog og der skulle være forskel.
Set oppo 95 idag, billede er lidt bedre på dvd, bluray tæt på det samme. 10000 kr for oppo er budget for bedre cd lyd.
|
|
|
Hej
Jeg tillader mig lige at svare her:-) Jeg har lige købt for ca 14 dage siden den 751 BD og jeg bruger kun de analoge udgange og hold op det er god lyd den levere... bedre end min anden oppo 93 og har en philips og en panasonic også:-)
Så lyden på den er helt klart god og det bedste jeg hidtil har prøvet af bluray afspiller!
MVH
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Hmmm.....du tester en afspiller der skal fungere som bedre cd og bruger så DAC'en i et andet apparat. Lyder
som du ikke var helt forberedt til
testen ? Billedmæssigt burde der ikke være den store forskel på Cambridgen og Oppoen. De har købt platformen samme sted.
|
|
|
Enig! Jeg må sige at jeg også er noget forvirret  I hoveindlægget lyder det som om det cd lyden som skal være bedre end
den nuværende Pioneer, men sammenligningerne bliver foretaget på billedsiden ???
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
sterler skrev:
Hej. Har været i Hifiklubben og låne Cambridge 751 Bd, sammenlignet den med pioneer-
ingen forskel på Dvd, bluray. Via hdmi kabel heller ingen
|
|
|
Hej
Jeg tillader mig lige at svare her:-) Jeg har lige købt for ca 14 dage siden den 751 BD og jeg bruger kun de analoge udgange
og hold op det er god lyd den levere... bedre end min anden oppo 93 og har en philips og en panasonic også:-)
Så lyden på den er helt klart god og det bedste jeg hidtil har prøvet af bluray afspiller!
MVH |
|
|
Spændende ! Godt med lidt "holdnings konkurrence" til den overhypede Oppo!
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rysz he he din avatar (arbejer i.....) mon det var dig der solgte mig den skod bluray afspiller der egentlig kun duer til at vise alm dvd he he
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at Oppo 95 er "overhyped". Man kan kan finde en del afspillere der på mange måder er lige så gode. (ofte fordi det ER en oppo der puttet i kabinettet ). Den omtalte Cambridge er sikkert tæt på. Primare har også lanceret en ny BD - det er højst sandsynligt en Oppo der ligger i.
Når jeg sværger til Oppo 95 er det fordi de har tænkt på det hele. Jeg kan ikke pege på en eneste mangel ved denne maskine. En del af kopisterne har sært nok udeladt tekstflytningsfaciliteten samt 2.35 stretch. Måske fordi kun få har brug for disse ting. men jeg har.
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mit formål med Cambridge 751 var både lyd og billede, anede ikke man skulle bruge analog tilslutning. Hifi klubben Køge gav heller ikke besked om
dette. Nu ved jeg godt hvorfor lyd siden var den samme ;-((
Billede på blu-Ray svinger ikke meget, umiddelbart vinder de dyrere maskiner på dvd.
Skal nok låne den Cambridge igen. ;-))
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sterler
Du kan da også vælge en separat DAC og blot bruge Pioneer'en som værk til cd lyd.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sterler skrev:
Hej.
Mit formål med Cambridge 751 var både lyd og billede, anede ikke man skulle bruge analog tilslutning. Hifi klubben Køge gav heller
ikke besked om
dette. Nu ved jeg godt hvorfor lyd siden var den samme ;-((
Billede på blu-Ray svinger ikke meget, umiddelbart vinder de dyrere maskiner på dvd.
Skal nok låne den Cambridge igen. ;-)) |
|
|
Jeg var ude og prøve bil i sidste uge, forhandleren fortalte mig ikke at man skulle have den i "bak-gear" for at bakke
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Batman] Det er muligt at Oppo 95 er "overhyped". Man kan kan finde en del afspillere der på mange måder er lige så gode. (ofte
fordi det ER en oppo der puttet i kabinettet ). Den omtalte Cambridge er sikkert tæt på. Primare har også lanceret en ny BD - det er højst
sandsynligt en Oppo der ligger i.
Der ligger ikke en Oppo i de andre. De køber fra samme fabrik som laver indmaden til Oppo. Det er ikke det samme.
Så når Oppo og Cambridge ligner hinanden er det fordi de har købt den samme platform hos den kinesiske underleverandør.
|
| Til top |
|
| |
sterler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... Tak for hjælpen, prøver Cambridge & oppo hjemme. Især Cd over analog er jeg spændt på at høre med gode kabeler.
|
| Til top |
|
| |