Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Dac/converter og div spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 December 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens

Jeg har ikk rigtigt fulgt med moden( er vinyl mand) her det sidste lange stykke tid og har simpelhen brugt min tid på at lytte på musik istedet for at følge med i en masse omkring dac... converter... nas.... afspiller(eks. squeezebox touch) osv osv...
Jeg har ikk rigtigt styr på de forskellige ting omkring bitrate og upsamling sample size, sample rate ...... nogle der vil komme med en god forklaring på disse .. hvornår jeg bruger 24/96 kontra 24/192 eller endnu mindre 44,1 osv.... Kan se nogle af de noget dyere dac såsom Wadia ikk kan kører med en 24/92? Er der ALTID bedre lyd hvis ting kører 24/192 end 24/96??
og skal upsamling helst undgåes så den kan kører 24/192 UDEN upsamling?

Det må gerne være helt fra bunden af med gode forklaringer omkring dac og ja lidt og de forskellige parametre der gør sig gældene...

Har kigget en del på en Squeezebox touch men det lader til at at kørerlyden trådløst ikk sku give den bedste lyd selv ved brug af god dac ...eller tager jeg fejl... men kan wifi ikk bruges er lidt af det smarte ved sådan en vel væk?

Har lige købt en Shanling dac der "kun" kan kører 24/96 og er det et problem eller?

Som sagt har jeg købt den dac og køber måske en Touch også og en så en nas af en art af de kendte mærker!

PS: har kigget de sidste par dage på en masse af de tråde der kører herinde men jeg har ikk rigtigt fået grobund til at forstå de forskellige ting omkring de bitrater og upsamlinger osv osv

På forhånd tak

MVH

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes