| Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
| Jeg står og skal lave en 1. sal på vores hus, og tænkte at man måske skulle tale med en der har forstand på akustik før vi tegner færdigt. Hvor kan man henvende sig med den slags? |
|
|
Har selv samme drømme - så her holder jeg ørerne stive
|
|
|
Ringede lige til Michael Miller fra Soundworks og fik at vide at når man laver en stue med stor glasfacade, kan man vælge en glastype som er mere "blød" end normalt. Den skulle være mere dæmpende end almindeligt glas. Det var vist udviklet for at holde trafikstøj ud.
Derudover bør det sidste stykke i et rum med 45 grader vægge ikke ende i en spids ved tagryggen. Her kan man lave et lille vandret stykke i toppen.
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
Det er ikke glasset Det ophænget i rammen der dæmper. Desuden er tykt og hårdt glas bedre. Det må ikke spille med.
|
|
|
Ved det godt..! og flere lag med diverse olier imellem… ”ku`bare ikk´lade være… ”
Men det ender jo med at være en enorm bas-absorbent ..? er det så ikke bedre at holde øje med de første refleksioner i stedet… ?
|
|
|
Lidt realeteret til min stue:
Hvordan vil i dæmpe den glaskarnap. Vinduesammer er lavet i mahogny med lavenergiglas med en lille vinkling bag højttaleren.

|
|
|
Hvad med et tungt gardin trukket ind i hjørnet når du ikke lytter seriøst (tyk flanel uld) på hele væggen - det løser også din 1'ste reflektion i venstre side. Du sidder sikkert tit der på hjørnet af bordet og sniglytter lidt?
Du bør heller ikke sidde lige bag de borde - de smider det hele op i hovedet på dig..
Rummet kan blive rigtigt godt. Mursten og ikke firkantet - nye kvalitetsvinduer... men få det målt igennem så du ikke jagter spøgelser.
Prøv også at trække dine højttalere ud og mere sammen på midten. Gå ud fra at rummet i firkantet i henhold til venstre hjørne og placer efter denne regel - uden at vinkle din Focals.

|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
| Jeg står og skal lave en 1. sal på vores hus, og tænkte at man måske skulle tale med en der har forstand på akustik før vi tegner færdigt. Hvor kan man henvende sig med den slags? |
|
|
|
|
|
Ringede lige til Michael Miller fra Soundworks og fik at vide at når man laver en stue med stor glasfacade, kan man vælge en glastype som er mere "blød" end normalt. Den skulle være mere dæmpende end almindeligt glas. Det var vist udviklet for at holde trafikstøj ud.
Derudover bør det sidste stykke i et rum med 45 grader vægge ikke ende i en spids ved tagryggen. Her kan man lave et lille vandret stykke i toppen.
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
Det er ikke glasset Det ophænget i rammen der dæmper. Desuden er tykt og hårdt glas bedre. Det må ikke spille med.
|
|
|
Ved det godt..! og flere lag med diverse olier imellem… ”ku`bare ikk´lade være… ”
Men det ender jo med at være en enorm bas-absorbent ..? er det så ikke bedre at holde øje med de første refleksioner i stedet… ?
|
|
|
Hvordan vil i dæmpe den glaskarnap. Vinduesammer er lavet i mahogny med lavenergiglas med en lille vinkling bag højttaleren.

|
|
|
Nu kan man jo ikke rigtigt se resten af din stue`men det der er vigtigere er den første refleksion..!? det den der komme under 0,2ms, og hvis man ser på din venstre højttaler rammer den jo ca. ud for din gulvlampe, og lad os nu antage at dit vindues parti knækker rundt i højre side, så vil du her have dæmpet den første refleksion ”altså i de frekvenser hvor dit gardin virker” det faktisk meget nemt af finde det kritiske punkt for den første refleksion sæt et spejl op på side væggene, og sæt dig i lytte positionen og når du der fra kan se din mellemtone og diskant… ved du hvor du skal tage fat mht. dæmpning eller difusion…
Det omme bag højttaleren har ikke den store betydning, det her en af de lavfrekvente bas resonanser står og laver ballade, de evt. højre frekvenser der måtte komme der fra vil komme så sent at det ikke har den store indvirkning.
andre meget skadelige refleksioner, er de første fra bagvæg og fra gulv og loftet.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JO! Men hvis man nybygger er det da godt at huske det hele. Hifi bør ikke være i nærheden af glas uden tunge gardiner...der bliver noget ged. Har en kammerat hvis parcelhus har en egenfrekvens i begyndelsen af det hørbare bass-område lige før og i omkring de tyve hertz. Helt vildt! Det hele rasler når han ser film. Vinduer, vægge, dører.. Dette kan man ikke gøre noget ved...andet end at EQ sig ud af det.
|
|
|
Har også en ven der bor i en gammel Hellerup bunker på 1000 kvm. Fra starten af dette år hundrede, med forsats vinduer og alt træværket er ved at have trukket sig fri af sømmene. Han har 2 stk JBL K-2 og ikke mindre end 8 stk 15” basser ”4 i hver side” som subwoofer… her kan du også tale om at alt fra forsats vinduer til sølv vitrine skabene raslede. Men en hel uges arbejde med at skrue og kitte løste problemerne.
Men du har ret alle rum har deres egne room-modes og din vens ligge omkring de 20Hz, her ville jeg personligt arbejde ud fra at vælge en højttaler der samarbejder med rummets naturlige forstærkning…
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Music4life skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Hvad med et tungt gardin trukket ind i hjørnet når du ikke lytter seriøst (tyk flanel uld) på hele væggen - det løser også din 1'ste reflektion i venstre side. Du sidder sikkert tit der på hjørnet af bordet og sniglytter lidt?
Du bør heller ikke sidde lige bag de borde - de smider det hele op i hovedet på dig..
Rummet kan blive rigtigt godt. Mursten og ikke firkantet - nye kvalitetsvinduer... men få det målt igennem så du ikke jagter spøgelser.
|
|
|
hej Martin
Det med gardinet har jeg tænkt på, men ved dog ikke helt om det er her jeg skal gribe ind. De stenborde har jeg prøvet at smide en dyne henover. Dog ikke hørbart synes jeg. Tror mit rum skal måles igennem for efterklangstid m.m før jeg går i kast med det. Selvom at jeg synes lyden er top uden stående bølger, basboom, skinger diskant o.s.v er der lidt med efterklangstiden når jeg klapper i hænderne. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget der også er sjovt er:
At spille en sinus test tone i forskellige frekvenser og se hvorledes ens lydmåler slår ud. Spil eks. 100 hertz og gå rundt med en lydtryksmåler i dit lytterum. Du finder hurtigt dine stående bølger ned gennem dit rum blot ved at kigge ned på måleren og lytter efter samtidigt medens du langsomt gritter rummet af. Der kan være flere db forskel mellem to positioner med blot tyve centimerts afstand i mellem. Det giver noget at tænke over.
En simpel måler kan også bruges til at se om hvorvidt et givent materiale dæmper eller reflekterer. Hvad sker der f.eks. over på din venstre mur ved første reflektion i takt med at du kommer tættere på den malede murvæg - mit gæt er at lydtrykket stiger 1-2 db. Prøv hjørner og lign nu du er i gang.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Music4life skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Nu kan man jo ikke rigtigt se resten af din stue`men det der er vigtigere er den første refleksion..!? det den der komme under 0,2ms, og hvis man ser på din venstre højttaler rammer den jo ca. ud for din gulvlampe, og lad os nu antage at dit vindues parti knækker rundt i højre side, så vil du her have dæmpet den første refleksion ”altså i de frekvenser hvor dit gardin virker” det faktisk meget nemt af finde det kritiske punkt for den første refleksion sæt et spejl op på side væggene, og sæt dig i lytte positionen og når du der fra kan se din mellemtone og diskant… ved du hvor du skal tage fat mht. dæmpning eller difusion…
Det omme bag højttaleren har ikke den store betydning, det her en af de lavfrekvente bas resonanser står og laver ballade, de evt. højre frekvenser der måtte komme der fra vil komme så sent at det ikke har den store indvirkning.
andre meget skadelige refleksioner, er de første fra bagvæg og fra gulv og loftet.
|
|
|
Hej CPHR
Vil jeg prøve.  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være meget at hente med interflora og nogle nye gardiner med mere massefylde. Hun vælger og bestemmer fortsat..bevares...men de skal blot være så tykke og kraftige som hun kan godkende. Derefter blot én velplaceret diffusor ved 1'ste reflektion i venstre side.
Det kan gøres meget vildere, men bare med dette vil du komme langt. Dit grej har så meget at byde på...du vil opleve en vild forbedring.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Har også en ven der bor i en gammel Hellerup bunker på 1000 kvm. Fra starten af dette år hundrede, med forsats vinduer og alt træværket er ved at have trukket sig fri af sømmene. Han har 2 stk JBL K-2 og ikke mindre end 8 stk 15” basser ”4 i hver side” som subwoofer… her kan du også tale om at alt fra forsats vinduer til sølv vitrine skabene raslede. Men en hel uges arbejde med at skrue og kitte løste problemerne.
Men du har ret alle rum har deres egne room-modes og din vens ligge omkring de 20Hz, her ville jeg personligt arbejde ud fra at vælge en højttaler der samarbejder med rummets naturlige forstærkning… |
|
|
Det har været lidt af en jagt/opgave - men sådan noget grej kan selv de gamle pyramider rystes i stykker
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Music4life skrev:
Martin_Kbh skrev:
Music4life skrev:
CPH-R skrev:
Martin_Kbh skrev:
CPH-R skrev:
pof@ skrev:
Batman skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
BLØDT glas..???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hej Martin
Det med gardinet har jeg tænkt på, men ved dog ikke helt om det er her jeg skal gribe ind. De stenborde har jeg prøvet at smide en dyne henover. Dog ikke hørbart synes jeg. Tror mit rum skal måles igennem for efterklangstid m.m før jeg går i kast med det. Selvom at jeg synes lyden er top uden stående bølger, basboom, skinger diskant o.s.v er der lidt med efterklangstiden når jeg klapper i hænderne.
|
|
|
Det vil være meget at hente med interflora og nogle nye gardiner med mere massefylde. Hun vælger og bestemmer fortsat..bevares...men de skal blot være så tykke og kraftige som hun kan godkende. Derefter blot én velplaceret diffusor ved 1'ste reflektion i venstre side.
|
|
|
Tak for dit råd og fine tegning. Tror at der lidt at arbejde på og det med gardinet var da værd at prøve og kan bestemt indgå i boligindretningen uden at det skæmmer. Skal lige sige at mine speakers står 2,5 m fra hinanden og 1 mtr til bagvæg, 1,5 mtr fra sidevæggene. Så det med at rykke dem mere mod midten vil ødelægge perspektiv.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er dette nogle af de vigtigste ting:
Gode basstraps i hjørnet bag højtalerne. Også selvom man mener det ikke er nødvendigt og at man ikke har bass problemer. Så vil det alligevel være med til at bassen bliver mere nuanceret og får større slagkraft/ punch.
1. reflektion på sidevægene. Det kan gøres med mange bløde ting som man har i hjemmet. Men den største effekt kommer ved at få noget diffuserende op.
1. reflektion på gulvet klares nemt med et tykt tæppe og har man et sungt/ hårdt sofabord, så dæk det over med en dyne eller puder, ved lytning.
Sidder man lige op af bagvægen, så skal den også behandles, endten med noget absorberende eller diffuserende.
Men en af anlægets store fjender er altså også den store fladskærm som sidder lige mellem højtalerne. Den laver altså også store og hørbare unoder.
Lytte rummet er det vigtigste i ens setup og jeg er 100% enig med trådstarters akustikmand i at et anlæg til 10K sat op i et korekt akutisk rum vil spille bedre end et til 100K og derover i et dårligt rum.
Jeg selv har et akustikstof bag mine gardiner som dæmper rigtigt godt i efterklangen. Jeg har lavet rammer bag mine store malerier og sat rockwool ind og så har jeg basstraps og diffuserende "søjler" bag højtalerne samt et tygt gulvtæppe mellem højtalerne. 1. reflektion bliver taget af gardin på den ene side og sofa på den anden.
Så kom igang med akustikken i hjemmet. Man kan lave meget selv for få penge som vil gøre en forskel. Men min erfaring siger mig at man får altså det bedste resultat med profesionelle produkter. Det giver altså lige det sidste  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Gode basstraps i hjørnet bag højtalerne. Også selvom man mener det ikke er nødvendigt og at man ikke har bass problemer. Så vil det alligevel være med til at bassen bliver mere nuanceret og får større slagkraft/ punch.
1. reflektion på sidevægene. Det kan gøres med mange bløde ting som man har i hjemmet. Men den største effekt kommer ved at få noget diffuserende op.
1. reflektion på gulvet klares nemt med et tykt tæppe og har man et sungt/ hårdt sofabord, så dæk det over med en dyne eller puder, ved lytning.
Sidder man lige op af bagvægen, så skal den også behandles, endten med noget absorberende eller diffuserende.
Men en af anlægets store fjender er altså også den store fladskærm som sidder lige mellem højtalerne. Den laver altså også store og hørbare unoder.
Lytte rummet er det vigtigste i ens setup og jeg er 100% enig med trådstarters akustikmand i at et anlæg til 10K sat op i et korekt akutisk rum vil spille bedre end et til 100K og derover i et dårligt rum.
Jeg selv har et akustikstof bag mine gardiner som dæmper rigtigt godt i efterklangen. Jeg har lavet rammer bag mine store malerier og sat rockwool ind og så har jeg basstraps og diffuserende "søjler" bag højtalerne samt et tygt gulvtæppe mellem højtalerne. 1. reflektion bliver taget af gardin på den ene side og sofa på den anden.
Så kom igang med akustikken i hjemmet. Man kan lave meget selv for få penge som vil gøre en forskel. Men min erfaring siger mig at man får altså det bedste resultat med profesionelle produkter. Det giver altså lige det sidste 
|
|
|
Hej Pierre
ja lige et tråd efter dit hoved
Vi mangler bare stadig at høre hvad de DAAD radiator skjulere har gjort ved dit lytterum. Tror klubben venter på en invitation inden den falder i søvn __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
|
Så kom igang med akustikken i hjemmet. Man kan lave meget selv for få penge som vil gøre en forskel. Men min erfaring siger mig at man får altså det bedste resultat med profesionelle produkter. Det giver altså lige det sidste 
|
|
|
Hej Pierre
ja lige et tråd efter dit hoved
Vi mangler bare stadig at høre hvad de DAAD radiator skjulere har gjort ved dit lytterum. Tror klubben venter på en invitation inden den falder i søvn |
|
|
Glæd jer. Det er ikke småting der sker når de DAAD´er er på  Godt skrevet Pierre. Lige mine ord  Vil dog tilføje at en diffuser / reflekter på væggen bag ved højttalerne ved første refleksion også kan gøre underværker. I hvert fald herhjemme ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at at det hovedsageligt kun er en af to strategier nemlig den man kunne kalde den bløde metode der er slået an her på forum.
Den bløde metode er den hvor man, oftest med hovedet under armen, strøer om sig med bløde absorberende materialer og har helt urealistiske forventninger til effekten her af. F.eks. skal der relativt store mænder Rockwool til for at dæmpe i basområdet idet der kun absorberes i den kvarte bølgelængde og for en 100Hz tone vil det kræve en tykkelse på 85.75cm. Bløde materialer er fint fra øvre mellemtone og op.
Fordelene ved denne metode er; tilgængelighed, pris, design. Ulæmperne er bl.a. effektivitet specielt i basområdet og en kedelig død lyd.
Den bløde metode bruges bl.a. i biografer og optagestudier.
Den hårde strategi er derimod ikke særlig populær her på forum. Denne metode gør brug af diffusorer og resonatorer. Den videnskabelige underbygning af effekten af sådan et tiltag er veldokumenteret.
Fordele; stort og levende lydbillede med få eller ingen "knaster". Bagdele; Ringe tilgængelighed, design og pris.
Den hårde metode bruges bl.a. i seriøse lytterum, koncertsale og optagestudier.
Viden er om emnet er en forudsætning så derfor start her;
http://www.ethanwiner.com/acoustics.html
http://www.mh-audio.nl/ACalculators.asp
http://www.sengpielaudio.com/calculator-wavelength.htm
http://www.diffusor.com/index.htm
Sådan kan det også gøres; http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?t=15669
og lidt porno http://www.engelholmaudio.com/index2.htm
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
|
Den bløde metode er den hvor man, oftest med hovedet under armen, strøer om sig med bløde absorberende materialer og har helt urealistiske forventninger til effekten her af. F.eks. skal der relativt store mænder Rockwool til for at dæmpe i basområdet idet der kun absorberes i den kvarte bølgelængde og for en 100Hz tone vil det kræve en tykkelse på 85.75cm. Bløde materialer er fint fra øvre mellemtone og op.
Fordelene ved denne metode er; tilgængelighed, pris, design. Ulæmperne er bl.a. effektivitet specielt i basområdet og en kedelig død lyd. |
|
|
Jeg har vel "med hovedet under armen" smidet mine akustikting op. Og alligevel ikke. Der er jo en hvis logik i at gå efter de første refleksioner. Om det så er med refleksion eller difussion må komme an på en prøve. Ved mig har det givet alt andet end kedelig lyd ! Jeg har fået bedre perspektiv og generelt er der mindre der "stikker ud". Det har også givet en bedre akustik i rummet generelt med mindre efterklangstid. 50 mm. rockwoll har en effektiv absorbsion ned til omkring 500 Hz. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
50 mm. rockwoll har en effektiv absorbsion ned til omkring 500 Hz.
|
|
|
Hjørneabsorbenter er populære fordi at man kan ramme den kvarte bølgelængde på utroligt mange frekvenser ved at spænde netop en 50mm rockwool plade ud over hjørner. Det er nemlig netop ikke sådan at man skal have 85.75cm rockwool for at ramme 100Hz. Man kan godt nøjes med 50mm. Til gengæld skal disse 50mm så være placeret 85.75cm fra bagved liggende flade, hvilket i praksis nemmest lader sig gøre på to måder: 1. en rockwool balle på mere end 85.75cm placeret op ad en væg. 2. En rockwool plade udspændt over et hjørne med en maksimal afstand på 85.75cm eller derover til hjørnets dybeste punkt. At porøse absorbenter som rockwool i praksis ikke batter noget særligt i sammenligning med f.eks. membranabsorbenter eller resonatorer er en historie for sig.
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med at vinkle vægge og lofter? Hvor mange grader skal man vinkle, og hvor meget giver det?
Hvis man kigger på et billede af koncerthuset eller et lydstudie, er det jo åbenbart, hvorfor akustikken er bedre end i en normal dagligstue. Der er ingen modsat stående vægge eller gulv/loft, hvor stående bølger kan opstå.

|
| Til top |
|
| |
Wilson fan Udelukket fra forum

Bruger siden: 09 September 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon at der er så mange der har valgt at skrive om deres erfaringer mht. akustikken...
Der er en der har spurgt på prisen på de ecophon plader jeg har valgt at prøve. Der er 20 plader på 60x60 i en pakke. Én pakke svarer således til godt 7 m2 og koster ca. 2500,- igennem byggemarkedet. Men ecophon tager 450,- i ekspeditionsgebyr, så hvis man kun skal bruge én pakke bliver det lidt dyrt. Altså ca. 3.000,- i alt.
Linket: www,ecophon.dk burde virke. Vælg under "produkter" Focus, det er dem jeg har bestilt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige:
Jeg gav 2.000,- for at få besøg og få lavet målinger + anbefalet "behandling". Sig til hvis der er nogen der vil have nummeret på Jens " akustik manden". Han bor i Århus, og de 2000,- jeg gav var inc. kørsel. Ca. én time hver vej i mit tilfælde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der har spurgt:
Akustikmanden heder Jens og kan træffes på: 40517788.
Hils endelig fra mig: Morten Gammelgaard fra Daugård
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jeg fandt en fin side der omtaler emnet, og som nævnt er det jo tit bassen vi prøver at tæmme, men det sker jo også på bekostning af frekvenserne længere oppe.. Acoustic Treament ( linket er allerede postet, flot set martin men nuvel ) Her kommer panel traps ind, som opføre sig anderledes og dæmper netop bassen og reflektere højere frekvenser.. 
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |