Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedst til under 1500 kr.!? (dvd til 9509) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Linket - Det var så lidt...!

Jeg er ikke sikker på om du kan køre progressive scan igennem Scart kablet, tror faktisk ikke at det kan lade sig gøre, mener at det kun er igennem Component (ret mig hvis jeg tager fejl, er ikke sikker).

Men fortvivl ikke Scart med RGB er lige i hældende og der er ikke den store forskel, også fordi jeg kan se at du har et Philips tv, hvilket højest sandsynligvis har en Pixel Plus teknologi, hvilket næsten gør progressive scan overflødig! Så du kan sagtens få et KANONT billede, med via scart.

Jeg regner med at modtage maskinen i morgen, og smider så anmeldelsen fredag aften, så i kan få lidt weekend læsning,- dem der nu skulle være interesseret!
Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Så kom den endeligst!

Fragtmanden kom kl. 6.30 med maskinen, og jeg fik hurtigt skrevet under, selvom søvnen stadig var over mig. Jeg nåede at pakke den ud, inden jeg skulle afsted i skole, men da jeg kom hjem, var den der, klar til afprøvelse!!

Med stor begejstring pakkede jeg den ud af det sidste plastik, puttede batterierne i fjernbetjeningen, og smed det medfølgende standard scart kabel ned i min "kabelrods-skuffe", så kan den ligge der og samle støv!

Min første iafgtagelse var udssendet, maskinen er virkelig slim og pæn. Det osser ikke af dårlig kvalitet, men har heller ikke utrolig meget stil over sig som de meget dyere afspillerer. Men rent udseende messigt er den nu ret køn, og passer perfekt til mit Philips Pw 9509 tv med Originalt bord.

Jeg tilsluttede så den til tv'et over Scart RGB med et ClickTronic flat scart-kabel (24 karat guldbelægning, dobbeltskærmet, samt 99.88% oxygen-frit ). Derfter fandt jeg så manualen frem, ja nu kan i jo godt sige manualer er for tøser, men var lige et par ting, angående opsætningen jeg ville skulle have hjælp til i manualen. Om manualen kan man ikke sige andet, end den er rigtig god, beskiver alle funktioner grundigt og på en let og overskuelig måde. Dog er manualen af billigt genbrugspapir ..

Som surround bruger jeg mit Logitect Z-5500, hvilket jeg kan stå 100% inden for, men som overhovedet ikke er velset og velerkendt her på Hifi4all. Men jeg synes nu det spiller helt suverænt til prisen. Det blev så tilsluttet med et splinter nyt Tech+Link 3 meter Coaxial kabel, jeg netop har fået i fødselsdagsgave, kablet er også dobbelt-skærmet og med guldbelægning.

Og hvad skulle så være den første film der dyret skulle sluge!?? Ja det skulle da være Hellboy, som jeg netop havde lånt af en kammerat, og som ikke havde set før! På dvd'en blev der valgt DTS 5.1, og så kørte showet! Allerede i menuen kunne jeg se en klart forbedring af billede-kvaliteten i forhold til min tidligere noname discount dvd-afspiller. Efter små to timer var filmen færdig, og kan kun være imponeret over Philips 720Sa'eren.
Billedet er rigtig pænt, og står rigtig godt! Og Lyden er helt i top! Virkelig fremragende fra min daværende noname afspiller.

Menuerne på Dvd-afspilleren er flotte, hurtige, og logisk opbyggede og fjernbetjeningen er en dejlig lille sag, der både er køn, diskret, og gør hvad den skal godt.

Så med jeg en Musik cd, og havde forinden i opsætnings menuen på dvd-afspilleren indstilt cd-afspilningen til 4x upsampling, hvilket skulle give kanon god lyd:

Citeret fra Tapeconnection.dk:
"Det gælder ikke mindst DVP 720 SA, der leverer en CD-lyd der er hidtil uhørt til så lav en pris. Dette opnås blandt andet ved at upsample CD'ens 44,1 kHz til 176,4 kHz. Upsampling er noget man normalt kun ser på meget dyre afspillere, men her fås det til en meget lav pris - og i en ret gennemtænkt udgave. Hvor de fleste andre upsampler til 192 kHz, da dette er det maksimale man kan presse D/A konverterne til, har Philips valgt en frekvens der umiddelbart kan virke skæv - men som faktisk er meget mere logisk: 4x44,1 giver 176,4. Dermed undgår man de fejlmuligheder der ligger i at upsample til en frekvens der ikke er en lige multiplikation af CD'ens oprindelige data. Dette er med til at gøre DVP 720 SA til det oplagte valg, hvis du vil have en billig DVD-afspiller der også fungerer fornuftigt som CD-afspiller."

Så ved i hvad upsamplingen gør! Og det lyder virkelig meget bedre. Damn en cd lyder godt nu, det skyldes selvfølgelig både den meget bedre aflæsning Philips Dvp 720Sa har, i forhold til min gamle noname-fætter, men skyldes helt klart også denne upsampling, hvilket giver cd'erne meget mere lyd og dynamik. Ja! Jeg er imponeret her.!

Efter en cd-afspilning, blev der brændt en cd med nogle DivX klip! Efter at maskinen har givet lidt lyd fra sig, og fundet ud af hvilket format det er, ses en slags browser/menu på skærmen, hvor man så vælger det klip man nu vil se. Og med et enkelt tryk, afspiller den DivX klippet uden problemer overhovedet.
Det skal siges jeg ikke har prøvet med undertekster endnu, men den skulle kunne aflæse alle formater af undertekster. Jeg ved endvidere heller ikke hvilken firmware, der er installeret på min som standard, men den spiller bare derudaf.

Som konklusion er der ikke så meget at sige, andet end jeg er ovenud tilfreds! Billede og lyd kvaliteten er rigtig godt, hvilket var det primære for mig! Dernæst kommer alle de andre feautures såsom: læsning af næsten ALLE formater, hurtig  og pæn menu, lækker fjernbetjening, SACD (multichannel musik cd'er.- Havde ingen sådan slags cd'er, så kunne ikke teste det) og meget mere....

Hvis I har spørgsmål til maskinen eller noget andet, så fyrer i bare løs!

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Lækkert! -tillykke med maskinen... (go' anmeldelse)

Endnu én som er begejstret over DVP720SA'en. Jeg har endnu ikke hørt noget negativt om den rundt på nettet, så det bliver den jeg vælger!!

Man må sige at til prisen får man virkeligt noget for pengene og det må være et oplagt valg hvis man oven i købet har andet udstyr i Philips! Den eneste konkurrent, i den prisklasse, er vel Pioneer'en (575A), men den koster også væsentligt mere og ved ikke om den er det værd (?).

Har ikke umiddelbart nogle spørgsmål, men de kommer nok. (Er totalt smadret efter en hård uge!

DTSFreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jepz  Takker oz lige 4 den fine anmeldese her 

Tror oz mit valg falder på den og ifølge vcdhelp kan den nemt gøre kodefri og gratis osse lige et plus mere se evt her

http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=DVP720SA&a mp;hits=50&Search=Search 

men vil gerne lige vide en ting mere.. hvordanne viker fjernbetæningen fra tv til dvd ?? tænder, slukker den.. kan den mere ? mm  ( regne med det men )  og hvis du nu har opdatet flere gode ting ang dvd.. skriv endelige mere.. 

Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8

Se pic på WWW :O)
Til top Vis DTSFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DTSFreak Besøg DTSFreak's Websted

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

er også lige kommet på et spørgsmål: larmer den når den arbejder? dvs. både når den loader en skive, dvd som cd, men også når den kører generelt?

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Takker for de fine ord, om mine ord (mini-anmeldelsen) 

DTSFreak skrev:
Citér:
  men vil gerne lige vide en ting mere.. hvordanne viker fjernbetæningen fra tv til dvd ?? tænder, slukker den.. kan den mere ? mm  ( regne med det men )  og hvis du nu har opdatet flere gode ting ang dvd.. skriv endelige mere..

Den medfølgende fjernbetjening til Philips tv'et PW 9509, kan nemt styre dvd'ens umiddelbare funktioner, såsom tænd, play, stop osv. Den kan ikke erstatte den, men den kan skam styre den, og det virker,- har lige prøvet!

Kongen 25 skrev:
Citér:
er også lige kommet på et spørgsmål: larmer den når den arbejder? dvs. både når den loader en skive, dvd som cd, men også når den kører generelt?

Nej den larmer ikke når den arbejder, man kan selvfølgelig høre den er tændt, hvis man skruer HELT ned for lyden, men bare man skruer op til den halve lydstyrke, af hvad der ville være tilpas til en film, kan man ikke høre maskinen sige noget. Den giver kun lidt lyd fra sig, når den skal læse de forskellige medier/inputs, men det gør 99% af alle dvd-afspillere jo!

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

ja, det fleste afspillere gi'r lyd fra sig, vil bare ikke ende op med én som overdøver musikken eller stille passager i en film.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hvordan har DVP720SA det med SACD og DVD-A ?
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes