Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DrømmeTV fra LG??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

larsen® skrev:

Panasonic 42 PX80 bruger 10-15% minder strøm Og så skulle den kunne vise helt sort....

Der er flere ejere af skærmen i sverige som er meget begejstret for sort-niveauet på LGén, som tidligere har haft PX70éren. Men det er jo svært med mindre man ser skærmene ved siden af hinnanden.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Nejmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Af det jeg har set til PG6000, er panelet ikke i samme klasse som Panasonic og Pioneer. Uanset kontrast-opgivelsen, så er sort-niveauet ikke på samme niveau, og de øvrige egenskaber er også et stykke bagud som jeg oplever det. Det mest spændende bliver sådan set selve signalbehandlingen og muligheden for kalibrering - det er umuligt at bedømme overall billedkvalitet på udstillinger, men hvis signalbehandlingen er i top, er det ikke umuligt at matche i hvert fald Panasonic, selv om panelet er bagud. Jeg har bare ikke specielt stor tiltro til LG på dét punkt...

THX og ISF drejer sig primært om hvilke kalibreringsmuligheder der er på tv'et. Det er IKKE, som LG Nordic har skrevet i en pressemeddelelse, det samme som at tv'et er fabriks-kalibreret! Det betyder tværtimod det stik modsatte, nemlig at tv'ene er designet målrettet til at blive kalibrerede. Hvor godt det virker, det må vi se i praksis. THX er i den forbindelse væsentligt mere striks end ISF, og ISF certificeringen er reelt overflødig - ethvert tv der kan opnå et THX stempel, vil per definition opfylde kravene til ISFccc. Dét der er spændende ved dette tv, er om THX programmet vil gøre et i mine øjne normalt temmeligt inkompetent udviklingsteam som LG's i stand til at levere et ordentligt designet tv. Hvis de kan dét, så har THX i allerhøjeste grad vist sit værd.

Jeg udlodder en gratis kalibrering til den første der vil lægge ryg og TV til at jeg nærstuderer tv'et lidt... "Prisen" er at man skal kunne tåle at jeg nedsabler alt der kan nedsables...  Men jeg går som altid ind til det med et åbent sind, intet ville glæde mig mere end hvis der kunne føjes en producent mere til den alt for korte liste over anbefalelsesværdige tv.

Jeg køber det om et par uger, så er du mere end velkommen ;) bare du går derfra og det så er kalibreret ordentlig, så må du ellers svine det alt det du vil :D

Til top Vis Nejmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nejmann

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Nejmann skrev:
Jeg køber det om et par uger, så er du mere end velkommen ;) bare du går derfra og det så er kalibreret ordentlig, så må du ellers svine det alt det du vil :D

Vi tager den lige via PB, og så skal jeg nok dele mine erfaringer her på siden, når jeg har fået kigget på den.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:
Der er flere ejere af skærmen i sverige som er meget begejstret for sort-niveauet på LGén, som tidligere har haft PX70éren. Men det er jo svært med mindre man ser skærmene ved siden af hinnanden.

Helt generelt, så er sort-niveauet i sig selv ikke så interessant længere, efterhånden som det bliver "godt nok", så er det ikke så afgørende om det er det ene eller det andet der er bedst. Sort er langtfra den mest afgørende faktor for billedkvaliteten, så længe det er acceptabelt. Sort har kun fået så meget fokus, fordi det i lang tid har været så ringe. At diskutere om f.eks. PX80 eller Pioneer har bedst sort, kan i bund og grund være fuldstændigt ligegyldigt. Det er ikke ret afgørende for den samlede billedkvalitet.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
Kan PX80 kalibreres? I så fald ligger jeg da gerne ryg og tv til  Eller er det Kun LG'et tilbudet gælder på..

Det kan den, men den har jeg "desværre" haft lejlighed til at studere tæt nok - og ellers ville jeg have adgang til den så snart den lander i butikkerne. Tilbuddet ved LG'en er en one-off, fordi jeg ikke lige har samarbejde med nogen LG-forhandlere, og fordi modellen generelt er interessant.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Du får det næsten til at lyde som om, at der kun findes een måde at bedømme et tv på. Indenfor CRT var der da vidt forskellige indgangsvinkler til dette. En lignende diskution har kørt i mange år indenfor hifi, hvor man også har forsøgt at opstille produkterne efter een prioriteret liste.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener? Der er én reference for hvad målet for billedkvalitet er. Hvilke egenskaber der er vigtigst at få på plads, det kan så altid diskuteres, og bliver det ofte. Og jeg kan da absolut godt finde eksempler på forskellige modeller, hvor det kan diskuteres hvad der er bedst - eksempelvis anbefaler jeg jo på (stort set) lige fod JVC HD1 og Sim2 D80 - der er fordele og ulemper imellem dem. Det samme gælder fladskærms-tv'ene. At bedømme et tv's billedkvalitet kan gøres meget objektivt, og ja, der er kun én reference at gå efter. Det komplicerede opstår først når vi skal vægte de forskellige egenskaber i forhold til hinanden.

Sagt på en anden måde. Der er flere måder at bedømme et tv på, men kun én reference at gøre det ud fra.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:
skal lige høre dig Otto; Var det 42" eller 50" modellen af PG6000 du havde kigget på?

Begge dele. Igen, det er bedømt på en udstilling, så man skal ikke lægge ret meget i det mht. tv'ets overall billedkvalitet, kun for specifikt sort-niveauet (som jeg som nævnt ikke mener er det mest afgørende, bare en af de få ting der kan vurderes brugbart på en udstilling).

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at mit kommer tirsdag eller onsdag i næste uge.

Jeg er dog desværre ikke kompetent til at komme med en videre gennemgang

Min sammenligning bliver med mit gamle 42" 852x480 Philips plasma som jeg netop er kommet af med.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Bliver spændende at høre, hvad du synes om det ...

Det kunne godt indgå i mine overvejelser, når det gamle SOONY CRT-monstrum skal skiftes ud

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Man kan følge med i svenskernes erfaringer på dette link:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=177330&am p;st=0

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til om px80 er blevet mere sort end px70, så ja det har rykket sig et stykke, mega nice;)

Lg kunne være et alternativ, og det kunne være godt med et, men px80 er et stærkt produkt.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

muligt PX80 er bedre... Det må tiden vise.

Men LGén vinder på designet med flere længder efter min mening. Glæder mig til at få det leveret og op at hænge.

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Jeg venter også meget spændt på nogle DK erfaringer - mbm1 se så at få booket Otto - så vi kan se om LG reelt er et alternativ til Pio og Pana. Det kunne jo være lækkert med en designer skærm (udover Pio) som leverer varen

Giv også gerne en tilbagemelding på refleksioner eller mangel på samme.

Nejmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg savner måske et link til en dansk webshop hvor det kan købes? :)
Til top Vis Nejmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nejmann

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Nejmann skrev:
Jeg savner måske et link til en dansk webshop hvor det kan købes? :)

Bestilte mit hos Godpris.dk

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

så fik jeg den hjem.

Rigtig flot stilrent design uden nogen kanter eller ramme. Minder lidt om Pioneers design.

Billedkvalitetet har jeg bestemt intet at udsætte på, men en mere proff. vurdering vil jeg lade andre om.

Eneste "problem" er det vægbeslag jeg købte (Vogel 065). Det er ikke særlig pænt til denne flotte skærm.

Godpris hvor jeg handlede har nu fundet et andet beslag fra Barkan som de sender til mig. God service.

van the man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

ja godpris kunne godt tillade sig at skifte navn til godservice for det får man sgu
Til top Vis van the man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af van the man

Jan v j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Glæder mig også til at høre mere om denne skærm

Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
Til top Vis Jan v j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan v j

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Jan v j skrev:

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål kan jeg da prøve at svare.

Indtil videre er jeg kun positivt overrasket. Sort og bare kulsort. Har ikke oplevet noget slør. knivskarpe billeder. ---Er sikker på en kalibrering vil gøre den til en superskærm.

Mon Otto´s tilbud står ved magt?

Jan v j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Jan v j skrev:

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål kan jeg da prøve at svare.

Indtil videre er jeg kun positivt overrasket. Sort og bare kulsort. Har ikke oplevet noget slør. knivskarpe billeder. ---Er sikker på en kalibrering vil gøre den til en superskærm.

Mon Otto´s tilbud står ved magt?

Jamen overvejer nemlig også at købe den i 50" men står og vakler imellem px80 i 42" og lg´en.. Jeg kommer fra et Sony LCD fra 2005, så vil sikkert være imponeret at begge tv. Synes dog designet er lidt federe på LG en Panasonic, men det er jo billedet det kommer an på. Jeg har ikke kunne finde en forhandler i viborg som har TV´et til at stå. Og har derfor ikke noget at sammenligne med. LG´en har desuden fine muligheder for kalibrering.

Der til har jeg et spydertv, ( Måske ikke verdens bedste kalibrerings værktøj, men virker efter hensigten) og det ville da være rart med muligeheder for at lege lidt med farverne selv uden at skulle ind i service menuen og rode.( det skal man måske alligevel?? på LG)

Billede - PX80 42".
Blu ray - BD30.
Lyd - Dali Ikon serie + sub.
Formidler - Denon 2807.
Samsung HD selector.
Til top Vis Jan v j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan v j

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum