Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Sub.kabel som signalkabel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nilo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 September 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Goddag alle her i forum'et.

Er der nogle her der har erfaringer med at bruge et sub.kabel som signalkabel?,skal bruges mellem forforstærker(Cambridge 640R) og effektforstærker(Cambridge 840W)?.Bruger lige nu et ARGON 5055 kabel på 10m. men ville gerne have et nyt af en lidt bedre kvalitet(lydmæssigt).

Mit behov er at et tyndt godt kabel på 8-10m ude at skulle bruge en formue på at få lavet et specielt til mig, har mulighed for at købe 2stk. QED Performance Miniature Subwoofer kabeler på 10m som besidder mit behov for et langt tyndt færdiglavet kabel til en rimelig pris(2x999,-) men her er det jo så spørgsmålet melder sig....vil der være noget negativt (lydmæsigt) ved sådan et valg?.

Håber at nogen kan bidrage med nogle + eller -'er ang. mit behov.(Der er jo som jeg har læst mig frem til en del her inde der har prøver en hel del inden for Hi.Fi.).

Til top Vis nilo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nilo

nilo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Hmm, tager måske fejl....der er måske alligevel ikke så mange der har prøvet så meget inden for hi.fi. som jeg har fået indtryk af.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Principiel ter der ikke nogen forskel på et almindeligt kabel og så et "sub-woofer kabel". Kablet ved jo ikke hvilke frekvenser du lukker igennem, men dermed ikke sagt at der ikke er nogen forskel.

Et 10 meter kabel kan have så høj kapacitet at de højeste frekvenser bliver dæmpet, det må komme an på en prøve.

Den billigste løsning er at købe noget godt mikrofonkabel til en 20-25 kroner pr. meter og så sætte nogle stik på. Den løsning har jeg selv brugt for at få signalet til mine aktive baghøjttalere.

nilo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Men med et mikrofonkabel til 20-25,- pr m. er jeg vel næppe bedre "lyttende" end det ARGON 5055 kabel jeg har nu til til 400,- for 10m inc. stik og det er vel næppe tyndere??.

Iøvrigt...tak for rådet. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes