Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken opgradering? (DAC/CD?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 24 November 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Så blev det endnu en overvejelse fra min side af...

Sagen er den, at jeg har lige erhvervet mig en Creek OBH-21SE hovedtelefonforstærker, til mine Denon AH-D2000 ørevarmere.
Men så er der så det med CD-afspilleren...
En Denon RCD-M37 CD-receiver, hvor jeg er tvunget til at køre gennem tape-out (Der er seperat volumen kontrol i Creek'en, men bare at rotere volumenknoppen 1 mm, er der rigeligt med forskel).

Og så er det jo ikke den bedste CD-afspiller, må jeg ærligt indrømme.

Men så er spørgsmålet, vil jeg kunne rette op på det, ved bare at køre en ekstern DAC gennem, eller er jeg (næsten) tvunget til at erhverve mig en helt ny, bedre CD-afspiller?

Bare spørg løs, hvis i mangler oplysninger!
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

PifPafGiraf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Du vil gerne kunne justerer volumen mere kontinuert korrekt?
I så fald skal du kigge på hvad Creek'en får af indgangsspænding.
vælger du at koble en ekstern DAC på der har samme udgangsspænding som denon's tape-out vil du ikke opleve nogen
forskel i lydniveau. At DAC'en nok ville forbedre lydbilledet er noget andet :)

Alternativt kan du kigge på dine hovedtelefoner istedet. De er opgivet til en små 25 ohm. dvs de kan spille tordnende højt på
din creek. Finder du nogle hovedtelefoner med en større impedans vil de ikke spille lige så højt på creek'en og du vil lettere
kunne styre volumen.

Samlet set ligger problemet i at creek'en er rated til 30-300 ohms hovedtelefoner og dine er 25ohm. og 25ohm er ikke
særligt meget og vil sagtens kunne drives af en ipod classic gætter jeg på. eller standard HP-stikket i din Denon.

Håber det kan bruges
vh

Til top Vis PifPafGiraf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PifPafGiraf

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 November 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

http://www.headaudio.dk/dac-adc-enheder

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/

Det jo så bare det hvad man skal vælge ?

Vil nok anbefale dig med det anlæg du har at købe noget der ikek koster mere end ca 1500kr og selv for 1000kr er du godt kørende, for bare få år sigen kostede en ok dac 2000kr nu kan en god dac få til det halve.

Personligt har jeg lige bestilt et creative X-FI HD usb lydkort og det er 24 bit og 96000hz som jeg personligt vil anbefale (altså min 24 bit og 96000hz) for det gir bare bedre lyd end kun 16 bit og f.eks 44.100hz.

Kunne nu være spændende med en stor tes af de 4-5 dacer jeg linker til til ca 1000kr aragon,nad, musical fidelity og firestobe modellen der også koster ca 1000kr for lige som at vide lidt om hvbor gode de er og hvad man skal vælge når man vil optimere lyden fra en gammel cdafspiller men ikke har råd til en ny  eller en dac til computeren der er sådan en af de billige helt sikkert en over vejelse værd. 

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes