| Forfatter |
|
aulkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis D80 (med eller uden "e") har jeg ikke set, men jeg har tidligere haft en D18 og har nu en HT380 (og har set andre Sim2 modeller live), og jeg er ganske enkelt imponeret over hvad Sim2 kan med en projektor. Nu linker du til en svensk hjemmeside. Du har ikke overvejet at købe i Danmark? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 05 December 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så den "gamle" udgave af denne projektor i vejle (d80)og kan kun sige...skynd dig at køb den.I forhold til jvcèn som den blev sammenlignet med syntes jeg at D80 var klart bedre(bortset fra sort)billedet var skarpere og virkede generelt bare mere rigtig.Jeg ville selv vælge denne projekter hvis jeg p.t havde pengene til det
|
| Til top |
|
| |
aulkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene..
Jeg køber den i dk, men den svenske side er den eneste,der har lidt specs på d80e, ellers er det kun d80 der er omtalt..
Men jeg køber sgu nok skidtet..
Tak for hjælpen..
John K
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun støtte op omkring p.las udtaleser, var til samme arrangement og har samme opfattelse.
så hvis man kan leve med dlp-teknologien(rainbow's) som dog overhovet ikke var noget problem på den vi så, så er det helt sikkert den bedste af de 2, efter min mening.
__________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har set D80 i aktion jeg syntes den er fantastisk til prisen. Sidder lige of savler over en PDF for D80E ;O) http://www.bigture.eu/file/product/D80E_leaflet_nov07.pdf
Til dem der anbefaler D-ILA hvorfor er der ingen der nævner noget om det slid der er på disse paneler der kan måles og måske ses allerede efter 1000timers brug?
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Mads Nørskov Branchemedlem

CAVEA
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra JVC oplyses det at levetiden på D-ILA paneler er 100.000 timer.
Til Jonas Bojer
Kan du ikke sende mig info om at der skulle kunne måles slid efter 1000 timer ? __________________ Mads Nørskov
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hejsa
Jeg har set D80 i aktion jeg syntes den er fantastisk til prisen. Sidder lige of savler over en PDF for D80E ;O) http://www.bigture.eu/file/product/D80E_leaflet_nov07.pdf
Til dem der anbefaler D-ILA hvorfor er der ingen der nævner noget om det slid der er på disse paneler der kan måles og måske ses allerede efter 1000timers brug?
Hilsen Jonas Bojer
|
|
|
jeg ved ikke hvor hurtig de slides,men et ret så vigtig argument når man tænker på at med d80 er ikke rigtig nogle issues.regnbuer oplevede jeg ikke på de 2,5 time jeg så på den, der iblandt sort/hvid film
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.
Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller spare sammen til 3-chip DLP
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.
Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP |
|
|
Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)
Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"
Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.
Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Nørskov skrev:
Fra JVC oplyses det at levetiden på D-ILA paneler er 100.000 timer.
Til Jonas Bojer
Kan du ikke sende mig info om at der skulle kunne måles slid efter 1000 timer ? |
|
|
Hvis du er Brancemedlem kan du da bare vise den 100.000 timers måling fra JVC selv hvor f.eks. farveægthed og lysstyrken over hele panelet medtages. Så skulle det jo være på plads
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Mads Nørskov Branchemedlem

CAVEA
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Du er så skarp: Det vil jeg da arbejde videre med.  __________________ Mads Nørskov
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb" |
|
|
Det de kører med i biograferne er 3-chip DLP...
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu lige hvor vi nævner Sim2. Var i på messen i Århus sidste år, da var det da klart outsideren. Nogen siger den var forkert sat op........hmm
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var helt sikkert noget galt et sted. Jeg mener det var i scaleren, så billedet blev ALT for mørkt.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
slate skrev:
|
Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP |
|
|
Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)
Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"
Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.
Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
har p.t en sanyo z5 og lige netop konvergens plager mig meget.jeg vil ubetinget go efter en single chip dlp når jrg inden for nærmeste fremtid skal skifte,og det er ret sikker at det bliver sim2.Syntes simpelhen at de skiller sig ud blandt mængden
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
har p.t en sanyo z5 og lige netop konvergens plager mig meget.jeg vil ubetinget go efter en single chip dlp når jrg inden for nærmeste fremtid skal skifte,og det er ret sikker at det bliver sim2.Syntes simpelhen at de skiller sig ud blandt mængden |
|
|
Jeg er heller ikke i tvivl om, at du ender med en Sim2. Så bare få den købt  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |