Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sim2 D80e (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
 Men hellere undvære den autoiris hvorfor fanden inføre Infocus den når det ikke fungere på en LCD hvorfor skulle det så fungere på en DLP?

Hilsen Jonas Bojer

Jamen de har indført den for at få forbedre kontrastforholdet. Kontrast er en vigtig salgsparameter, og med en dynamisk iris kan kontrastforholdet jo nærmest blive uendeligt højt, alt efter hvordan den dynamiske iris konstrureres. (Og alt efter målemetode!)

Problemet er jo så blot at en dynamisk iris er uanvendelig i praksis, men i salgsmaterialet ser det jo godt ud når man kan opgive et kontrastforhold på 12.000:1

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Min JVC HD1 har nu kørt 1000 timer. Stadig ingen farvefejl, men nu må vi se når vi runder 2000 timer. Jeg tvivler, og tror der er lidt DLP propaganda i de udtalelser.

Vi får se...

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Testen kan vel gå på de gammle paneler, og så er den jo ikke gælde idag, for det er vel sikke at de ny LCD panler er mere holbart end de gammle.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 December 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.

Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP

Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)

Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"

Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ved hvilken nye LCD eller D-ILA har du problemer med farverne, for jeg har sjovt ikke bemærket de problemer med de nye projektore</span>
Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jeg vil hellere sige hvilke LCD projektoere gør det korrekt? jeg har ikke set nogle, de er billige men det svare overens med kvaliteten.

Jeg har set JVC D-ILA og Sonys de har ikke farver nok til f.eks. en flydende overgang i farver eller fra sort hvid til farver det har jeg endda set i direkte test.

Men mest af alt er de gode DLP'eres evne til at vise forskelle i film materialet jeg kan lide, hvor Alle LCD og nogle D-ILA laver "glansbilleder" eller postkort billeder som min kone siger hun er nemlig amatørfotograf. Men en DLP i D80 klassen viser bare flere forskelle og hvis filmen er optaget godt kommer helt naturlige farver på ansigterne frem samt skarbheden og dybder som ikke ellers ses.

Hilsen Jonas Bojer
JonasJeg tror du favner for bredt når du siger alle LCD, når du ikke har set nogle af de bedre til +25K.fordi du har set et par billige, er det for nemt at skære alle over en kam

ØP øøøøøh Hvis du kan nævne en LCD til Film brug jeg ikke har set vil du være sej ;O)

Hilsne Jonas Bojer

Hvad med Mitsubishi HC6000?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

aulkjaer skrev:

Så har jeg bestilt d80e, den kommer hjem i denne uge.. Det bliver sgu spændende at se..

Så skal jeg bare lige have bygget biografen færdig..

Så det er for tidligt at spørge, om du har fået nogle erfaringer med D80e, som du vil dele med os? .

Hvilken projektor havde du før D80e?

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
aulkjaer skrev:

Så har jeg bestilt d80e, den kommer hjem i denne uge.. Det bliver sgu spændende at se..

Så skal jeg bare lige have bygget biografen færdig..

Så det er for tidligt at spørge, om du har fået nogle erfaringer med D80e, som du vil dele med os? .

Hvilken projektor havde du før D80e?
Projektoren ligger stadig hos forhandleren.. Det tager ldit længere tid med at få biografen færdig end håbet.. Men det bliver godt, er i gang med at lave lidt lydgips i loftet.. Jeg havde en pana AE900, eller har stadig, men den skal skydes af for et par tusind, står bare og fylder i skabet
Til top Vis aulkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aulkjaer

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

aulkjaer skrev:

Jeg havde en pana AE900, eller har stadig, men den skal skydes af for et par tusind, står bare og fylder i skabet

Så kan du vist rolig glæde dig til din Sim2 . Det er en verden til forskel mellem AE900 og D80E .

Fik du set D80e live eller hvad så du af demo hos CSO inden køb?

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
aulkjaer skrev:

Jeg havde en pana AE900, eller har stadig, men den skal skydes af for et par tusind, står bare og fylder i skabet

Så kan du vist rolig glæde dig til din Sim2 . Det er en verden til forskel mellem AE900 og D80E .

Fik du set D80e live eller hvad så du af demo hos CSO inden køb?
Jeg så den ikke live, men stolede på diverse efterretninger bl.a. herfra.. Så derimod en Mitsubishi HC 6000 , den stod sgu flot må jeg sige og med lampen på eco, så sagde den bare intet.. Men da jeg ikke får råd til projektor de næste fem seks år, så har jeg valgt at satse på en DLP, og ikke LCD elle d-ila..

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.

Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP

Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)

Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"

Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ved hvilken nye LCD eller D-ILA har du problemer med farverne, for jeg har sjovt ikke bemærket de problemer med de nye projektore</span>
Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jeg vil hellere sige hvilke LCD projektoere gør det korrekt? jeg har ikke set nogle, de er billige men det svare overens med kvaliteten.

Jeg har set JVC D-ILA og Sonys de har ikke farver nok til f.eks. en flydende overgang i farver eller fra sort hvid til farver det har jeg endda set i direkte test.

Men mest af alt er de gode DLP'eres evne til at vise forskelle i film materialet jeg kan lide, hvor Alle LCD og nogle D-ILA laver "glansbilleder" eller postkort billeder som min kone siger hun er nemlig amatørfotograf. Men en DLP i D80 klassen viser bare flere forskelle og hvis filmen er optaget godt kommer helt naturlige farver på ansigterne frem samt skarbheden og dybder som ikke ellers ses.

Hilsen Jonas Bojer
JonasJeg tror du favner for bredt når du siger alle LCD, når du ikke har set nogle af de bedre til +25K.fordi du har set et par billige, er det for nemt at skære alle over en kam

ØP øøøøøh Hvis du kan nævne en LCD til Film brug jeg ikke har set vil du være sej ;O)

Hilsne Jonas Bojer
Hvad med Mitsubishi HC6000?

Måske var det en Mitsubishi HC4900 jeg så på IFA Berlin må indrømme alle de LCD kværne kun bliver skimtet kvaliteten er bare for dårlig jeg behøver jo heller ikke drikke en hel litter mælk for at finde udaf at den er for gammel ;)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nå Otto må vi høre din uforbeholden mening omkring D80E ved du har fået den til test ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med SIM2 Domino D80??
Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:
Nogen der har erfaring med SIM2 Domino D80??

Den er netop blevet installeret hjemme hos mig.. Superbillede.. Det rykker..

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

aulkjaer skrev:

Hvordan er D80e i forhold til din tidligere projektor?

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
aulkjaer skrev:

Kan ikke beskrives.. Det er to forskellige verdener.. Havde en pa900E før..

Men jeg synes sgu at den er alle pengene værd..

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

aulkjaer skrev:
Gerdes skrev:
aulkjaer skrev:

Kan ikke beskrives.. Det er to forskellige verdener.. Havde en pa900E før..

Men jeg synes sgu at den er alle pengene værd..

jeg havde en sanyo z5  som er i samme liga som pana.Jeg har lige købt en sim2 d10 og jeg sybtes at forskellen er temmelig markant.Så jo ,du må være kommet til en anden verden.En bonus som jeg ikke havde regnet med er ,at d10 er langt bedre til at gengive knap så gode indspilninger på dvd.Måske støj og konvergens har noget at sige her
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Jonas bojer skrev:

Det de kører med i biograferne er 3-chip DLP...

I Grand Teatret er de begyndt at bruge DLP til reklamevisningerne - nok noget med en noget billigere distribution. De klarer sig ganske flot, men der er ingen tvivl om at det er 1-chips maskiner. Regnbuerne er der. De er ikke voldsomt forstyrrende, men nok til at jeg er glad for at jeg ikke valgte DLP. :) Er der nogen der har bud på hvilke maskiner de benytter? De må være ret lysstærke...

Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg snakkede selvfølgelig ikke om reklamefremviserne. Der kan selv jeg fremtvinge regnbuer. Men de projektorer de bruger til reklamerne og filmene er ikke de samme...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ja, jeg snakkede selvfølgelig ikke om reklamefremviserne. Der kan selv jeg fremtvinge regnbuer. Men de projektorer de bruger til reklamerne og filmene er ikke de samme...

Det mener jeg heller ikke jeg skrev - jeg har været bag kulisserne i Imperial og se deres Barco, den var der ikke meget 1-chip over :)

Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hehe, nu er den Barco i Imperial en 3 chips DLP 2K PJ. og har sådan set ikke meget at gørre med de PJ. man har til hjemmebruge, selv om de
komme tæt på (bl.a. så prod. Sim2 en super dyr 3 chips DLP (Full-HD), så er der stadig et god stykke op til denne Barco.

Nogler der har set Sim2 D80e med en JVC HD100, ville selv tro at D80e har det beste bilde, men med regnbure og støj.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe, nu er den Barco i Imperial en 3 chips DLP 2K PJ. og har sådan set ikke meget at gørre med de PJ. man har til hjemmebruge, selv om de
komme tæt på (bl.a. så prod. Sim2 en super dyr 3 chips DLP (Full-HD), så er der stadig et god stykke op til denne Barco.

Nogler der har set Sim2 D80e med en JVC HD100, ville selv tro at D80e har det beste bilde, men med regnbure og støj.

jeg har set d80 mod hd1,og jeg syntes at sim2 har det mest fejlfrie billede

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum