| Forfatter |
|
Wazkyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til uniggardins mørklægnings gardiner? Står og skal bruge 2x "105x160" og 1x "240x105" som jeg vil sætte uden på karmene, da jeg håber det vil have en bedre effekt. Kan se de kan lave dem i speciale mål til fine priser, 560 kr og 670. Så det ville blive en 1800 stykker i alt. Hvad der står gardinet: "Stof og farver: Du kan vælge imellem mere end 40
dessinger. Alle stoffer er produceret i polyester og behandlet med
teflon, hvilket gør dem smudsafvisende. Endvidere er alle
mørklægningsgardiner beklædt med en hvid gummibelægning på bagsiden,
som gør dem optimale til mørklægning. Se alle farverne her. " Lige et link til dem: http://www.uniggardin.dk/www/user1/?page=view_product&pa rent_menu_id=4&menu_id=4&action_menu=sub&subcat_ value=&cat_id=4&parent_cat_id=0&product_id=126 Jeg tager nok også lige et smut forbi Ikea en af dagende for at se på deres Tupplur gardiner. Så hvis i har prøvet dem eller kender til dem, så skriv endeligt Tak
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud. Er selv på kik men har lidt svært ved at finde noget der ikke er blank i overfladen. Har du fået en vareprøve på den farve du ønsker? og derved set om det er blank eller mat stof.
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se man kan få gratis vareprøver mange steder, bestiller lige fra uni hvis de har
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skulle de kommer om et par dage, skal nok lige komme med opdatering :)
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, hvilke farver har du valgt?
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
372-Sort
392-Mørkeblå
Så håber jeg også det er det jeg for :P
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er de kommet. Mørkeblå (lidt ala marine blå) og så sort. Begge helt matte, med en tynd hvid gummiflade bagpå der også er mat :P. Ser også ud som om de holder lyset fint væk, dog lidt svært at teste når de kun er 5x10 cm.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stoffet ser fint ud, men jeg synes nu det er afskærmningen der er svær.
Altså at få det helt lystæt, når gardinet er rullet ned.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er du kommet videre i dit mørklægningsprojekt? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt og de ligger nok på et lager et sted i århus. Var ikke hjemme da de kom og har desvære ikke fået den seddel de skulle ha lagt så skal lige ha ringet til GLS/Uniggardin i morgen. Skal nok opdatere når jeg for dem sat op (nok en gang i næste uge)
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal også have købt nogle mørklægningsgardiner. Det ville være pænest i hvide, men hvordan er hvide vs. sorte mørklægningsgardiner? De mørklægger vel i princippet lige godt, men vil rummet ikke virke mørkere indefra med sorte gardiner? Min stue er malet hvid i forvejen, så derfor ville det være pænest og mest diskret med hvide mørklægningsgardiner. Bortset fra det, er det så muligt at få sådan en "skjuler" til sine gardiner, så man ikke kan se dem i vinduet? Evt en ting man kunne sætte udover så det lignede falske foldegardiner eller noget. Altså tænker på bare de øverste 10cm så det måske lignede et foldegardin, der bare var hevet op. Bor på 4. etage uden mulighed for at folk kan kigge ind til mig, så behøver ikke rigtig afskærmning af vinduerne. Kun til når jeg ser film.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det virker helt mystisk at Unigardin ikke har sorte mørklægningsgardiner på deres side?
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insomniac jeg ville tro hvide gardiner skærmer lige godt som sorte mod lyset udefra, dog vil lyset indrefra (fra projekteren) reflektere på hvide gardiner i højere grad end sorte, som absorbere det bedre. Har også hvid stue men vil ha sorte gardiner da de alligevel kun skal rulles ned når der skal være mørkt i hele stuen. Kan ikke svare på det med skjuler... Og du kan fint få dem i sortBåde Unig og Faber fås i sort.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så får jeg nok også snart besøg af gardinbussen  Har du fået sat dine gardiner op og hvordan fungerer de? Er de tilfredsstillende?
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Wazkyr Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er blevet sat op her den anden dag. Virker helt fortrinligt, dog slipper lidt lys igennem ved siderne, hvilket dog ikke kan undgås da de hænger uden på karmene, og ikke er i skinner. Ellers er jeg godt tilfreds med dem, de holder det dejligt mørkt i denne tids sol :P
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt. Gardinbussen opererer desværre ikke i mit område 
Mht til skinner, havde jeg tænkt mig at gøre som Filmtossen har gjort. Det lyder genialt smart. Bare tage nogle lister og sammensætte dem, så det kommer til at fungere som en skinne. Så bliver det helt lystæt 
Bortset fra det, så forhørte jeg mig hos en forhandler hvad det ville koste for dem at lave med skinner. Et gardin på 233 x 140cm koster 1200kr uden skinner. Med skinner 4200kr  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |