Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: NAD C270 vil ikke tænde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steensen1981
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg er ny på forum, men kender en smule til hifi.
som skrevet i profilen, har jeg et NAD anlæg bestående af C270, C370 og C541, der er hhv Effekt blok, integeret forstærker (effekt delen er identisk med C270) og CD-afspiller.

"Historien":
Jeg er lige flyttet, og havde stillet anlægget op midlertidigt, mens jeg var ude at sejle.
Fruen fortæller mig, at pludselig vil det ikke spille i den ene højtaler.

Efter jeg er kommet hjem, har jeg kigget lidt på det, og jeg kan sq ikke lige finde løsningen på problemet.
Jeg havde linket den integrerede forstærker sammen med effekt-blokken (begge med bro-koblings vælgeren i bridge-mode) med et 12v trigger signal kabel, og så en højtaler på hver forstærker.
Men ligegyldigt hvad jeg gør, kan jeg ikke få effekt-blokken (C270) til at gå ud af st.by mode. Ikke engang når den ikke har noget tilsluttet, andet end sit eget 230V stik i kontakten.
Jeg har så prøvet at bruge 12V trigger kablet, og prøve at hive det ind/ud af stikket, for at se om jeg på dén måde kunne få den igang. Jeg kan høre relæet klikke, men forstærkeren vil ikke forlade st.by mode stadigvæk.

Højtalerne der er tilsluttet, er et sæt CervinVega LS-10.

Jeg har pt tilsluttet begge højtalerne til den integrerede forstærker, men det virker som om v. kanal spiller lidt lavere end h. kanal.

Så til spørgsmålene:
  1. Er der en sikring internt i forstærkeren, der måske kan være sprunget?
  2. Er der problemer med disse forstærkere, at timeren til at forlade st.by mode står af?
  3. Hvor lang er NAD's fabriks-garanti? Delene er købt tilbage i 97-98 stykker.
  4. Kan det være højtalerne der er ved at være defekte, og på dén måde har brændt forstærkeren af?
  5. Fruen og svigermor har haft gang i at møblere rundt imens jeg var væk. Måske de ved et uhelt har kommet til at flytte bridge-mode switchen.
    Kan det have brændt enheden af? eller skulle beskyttelsen i den ikke forhindre det?
Puh ha for en novelle. Det er jeg ked af at den blev så lang, men detaljerne skal jo med.
Håber på at der er en/flere herinde der vil være i stand til at hjælpe mig, så jeg kan finde en løsning på dette problem, og få anlægget op at køre igen, som jeg vil have det.
Til top Vis Steensen1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steensen1981

Steensen1981
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål?
Til top Vis Steensen1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steensen1981

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes