Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Flac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2011 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa .

Sad og lyttede lidt på musik fra Linn records . Og der var da en del godt imellem .

Nu har jeg aldrig rigtig rodet med at bruge pc som lydkilde .... men kunne man trække et digital kabel fra pc'en , til min konverter ..... og så afspille de flac filer man kan købe der ?

Er der nogle problemer forbundet med det ?

Håber nogle kan hjælpe  

Skal lige siges at konverteren jeg vil spille igennem er den der sidder i min cd ..... Accuphase DP 65V !

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 November 2011 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Hejsa .

Sad og lyttede lidt på musik fra Linn records . Og der var da en del godt imellem .

Nu har jeg aldrig rigtig rodet med at bruge pc som lydkilde .... men kunne man trække et digital kabel fra pc'en , til min konverter ..... og så afspille de flac filer man kan købe der ?

Håber nogle kan hjælpe  

Skal lige siges at konverteren jeg vil spille igennem er den der sidder i min cd ..... Accuphase DP 65V !

mvh

Måske er det mig der er tungnem,men jeg fatter ikke rigtig hvad du mener.
Selvfølgelig kan man trække et kabel fra pc til konverter, det er ligesom meningen hvis du vil afspille fra pc
Afspille flac filer man kan købe hvor?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2011 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Her kan købes musik i Flac.

http://cphrecords.shop2download.com/

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Managuense skrev:

Hejsa .

Håber nogle kan hjælpe  

mvh

Selvfølgelig kan man trække et kabel fra pc til konverter, det er ligesom meningen hvis du vil afspille fra pc
Afspille flack filer man kan købe hvor?

Ellers er det mig der er dum til at forklare hvad jeg mener .

Du kan købe flac musik () på linn records !!

Mine "bekymringer" går på om det digitale signal fra pc , kunne gøre skade på min konverter .... mener da at ha hørt om problemer med noget stelstrøm , som ikke skulle være sundt for anlægget ..... men det gælder måske kun analoge signaler ??

Mulig problem nr 2 :

Vil min konverter "syntes om" et flac signal ?? Det tvivler jeg nemlig stærkt på ..... det den nok for gammel til når det kommer til stykket !!

mvh

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Et optisk kabel skaber ingen stelforbindelse - det er det smarte ved det. (kablet kaldes også lyslederkabel) Fungerer ved lys, ikke støm. Det er opbygget af en plastrør pakket ind i mere plast. Det leder ikke strøm ergo ingen stelforbindelse.

Hvilket format filerne er er ligegyldigt for konverteren! Det er din computers problem at decode numrene. Det eneste den sender til din Accuphase er 1'er og 0'er - med et optisk kabel "lys" og "ikke lys"

Så alt i alt er du 100 % good to go.

Dog har jeg hørt at udvalget i Flac online stores er begrænset, men det ved jeg ikke så meget om.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Et optisk kabel skaber ingen stelforbindelse - det er det smarte ved det. (kablet kaldes også lyslederkabel) Fungerer ved lys, ikke støm. Det er opbygget af en plastrør pakket ind i mere plast. Det leder ikke strøm ergo ingen stelforbindelse.

Hvilket format filerne er er ligegyldigt for konverteren! Det er din computers problem at decode numrene. Det eneste den sender til din Accuphase er 1'er og 0'er - med et optisk kabel "lys" og "ikke lys"

Så alt i alt er du 100 % good to go.

Dog har jeg hørt at udvalget i Flac online stores er begrænset, men det ved jeg ikke så meget om.

Tak for svaret  

Det lyder jo som noget der skal prøves så !! Dog havde jeg planer om at bruge coax kabel .... men lysleder kan jo nok osse være okay

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 November 2011 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:
Max.H skrev:
Managuense skrev:

Hejsa .

Håber nogle kan hjælpe  

mvh

Afspille flack filer man kan købe hvor?

Ellers er det mig der er dum til at forklare hvad jeg mener .

Du kan købe flac musik () på linn records !!

Mine "bekymringer" går på om det digitale signal fra pc , kunne gøre skade på min konverter .... mener da at ha hørt om problemer med noget stelstrøm , som ikke skulle være sundt for anlægget ..... men det gælder måske kun analoge signaler ??

Mulig problem nr 2 :

Vil min konverter "syntes om" et flac signal ?? Det tvivler jeg nemlig stærkt på ..... det den nok for gammel til når det kommer til stykket !!

mvh

Javel det hjalp lidt på forståelsen,jeg er også blevet lidt mere vågen nu
Kan se at nissemanden har været der  med en forklaring
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 November 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hvilken computer skal det bruges med, og er der allerede en digital udgang på den?!

Kig evt. lidt på M2Tech's HiFace produkter.. De gør det rigtig godt når der skal hives et digitalt signal ud af en computer. Jeg har ikke hørt EVO'en, men den lille HiFace gør en verden til forskel hvis signalet sammenlignes med den indbyggede optiske udgang på en Mac Mini..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Hvilken computer skal det bruges med, og er der allerede en digital udgang på den?!

Kig evt. lidt på M2Tech's HiFace produkter.. De gør det rigtig godt når der skal hives et digitalt signal ud af en computer. Jeg har ikke hørt EVO'en, men den lille HiFace gør en verden til forskel hvis signalet sammenlignes med den indbyggede optiske udgang på en Mac Mini..

//Allan

Hej Allan.

Jeg har både toslink og coax på mit bundkort ..... så ville da helst bare bruge en af dem !!!

mvh

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Yep... Enig med Alland. har selv M2tech hiface, med foobar2000 og flac... og det virker kanon.

Er der nogen som kan forklare mig hvorfor optisk ikke kan laves bedre? Optisk i sig selv er jo rigeligt hurtig til at at overfører
selv de vildeste signaler. se bare på fibernet.

Desuden bliver det også lidt tricky/dyrt at lave en linær forsyning til bærbaren, bare for at undgå SMPS-støj linjen.

Jeg har stadig lidt brum fra min bærbar, selv om hiface skriver at der er små spoler i udgangen, inde i M2tech'en, som skulle
kunne klare 2KV. Det er meget tydeligt når jeg piller forsyningen fra til min bærbar og kører på batteri, så bliver der nemlig
helt tyst.
Men fejlen kunne også ligge i min Dac Magic. Den kan nemlig heller ikke bruge USB indgangen, uden at jeg har seriøst
voldsomt brum fra pc.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge optisk over coax. Grunden er netop det med stelforbindelsen. Coax er et elektrisk signal.

Digital Thor
Hvad mener du med at optisk ikke kan laves bedre? Det er da tilstrækeligt til de lydsignaler du kan producere på din computer?
Det der er med Dacmagicen er at nogle (ikke jeg) mener at coax lydder bedre i selve dac'en - men det har intet med de 2 signaltyper at gøre.

Jeg vil tro at m2tech kun er "smart"/nødvendigt hvis man ikke har det i sit bundkort. Mit bundkort med optisk til dacmagic kører i hvert fald super. Det eneste støj der er, er forstærkerens egenstøj.
At dit usb skaber støj skyldes sikkert stelforbindelsen. Den oplever jeg ikke med usb heller (intet er jordet), men det varierer sikkert.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
Jeg ville vælge optisk over coax. Grunden er netop det med stelforbindelsen. Coax er et elektrisk signal.

Digital Thor
Hvad mener du med at optisk ikke kan laves bedre? Det er da tilstrækeligt til de lydsignaler du kan producere på din computer?
Det der er med Dacmagicen er at nogle (ikke jeg) mener at coax lydder bedre i selve dac'en - men det har intet med de 2 signaltyper at gøre.

Jeg vil tro at m2tech kun er "smart"/nødvendigt hvis man ikke har det i sit bundkort. Mit bundkort med optisk til dacmagic kører i hvert fald super. Det eneste støj der er, er forstærkerens egenstøj.
At dit usb skaber støj skyldes sikkert stelforbindelsen. Den oplever jeg ikke med usb heller (intet er jordet), men det varierer sikkert.

Jamen så må jeg jo bare prøve et optisk kable

Takker for hjælpen !!

mvh

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 November 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:

Jeg vil tro at m2tech kun er "smart"/nødvendigt hvis man ikke har det i sit bundkort.

Her er jeg uenig.. Jeg har på 3 forskellige setups oplevet meget hørbar forskel på integreret onboard optisk og den lille HiFace..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 November 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du har optisk indgang i din cd-afspiller vil jeg anbefale følgende opsætning:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=91061&K W=Mellemtone

Det er en meget let betjening med en laptop/netbook på sofabordet.

Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes