Jeg har en computer med windows 7 64 bit og et Behringer uca202 lydkort som jeg vil skifte ud med f.eks et Audiotrack Prodigy Cube. Det er så, så heldigt at jeg finder et brugt, MEN der findes ikke nogen windows 7 64 bit driver til kortet, og det virker ikke med Pass-through.
Med Behringer usb lydkortet har jeg det problem at lyden knaser,knitre med standard Microsoft usb codec driveren, det sker meget tit når jeg skifter nummer med wmp, nogen gange er det der meget få gange selv om der ikke er lyd på, imens højtalerne er tændte.
Husker det som at problemet var meget mere markant da jeg først fik dem, prøvede så at installere Behringers win 7 64 bit driver,MEN problemet var der stadig og det har altid været meget markant især når der ikke blev spillet musik så knasede,knitrede de meget ofte (til vildt stor irritation, overvejede kort at få pengene tilbage,14 dages returret hos 4sound).
Har prøvet at bruge linux 64 bit sådan noget som mint og der er der ikke noget problem med at højtalerne knaser,knitre (som en pladespiller der ikke er renset,statisk elektricitet)MEN jeg bruger ikke linux pga at cam virker ikke med linux og windows msn.
Så geninstallerede jeg windows 7 64 bit og problemet var meget mindre markant når jeg ikke spiller musik, men oplever stadig problemet når jeg skifter manuelt nummer med wmp 11 og det er stadig nogen meget svage knase,knitre lyde nogen få gange når de er tændte og jeg ikke spiller musik.
Kan jeg gøre noget ved den der knase,knitre lyd ? Er det noget med stelforbindelsen at gøre ?(Har læst man helt undgår problemet ved at køre digitalt/optisk imellem computer og usb lydkort, selv om problemet ikke er der med linux)
Hvor godt virker Prodigy cube lydkortet med windows 7 64 bit ?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82376&P N=7
Hvad er Pass-through ?
http://www.audiotrack.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=27
Jeg vil helst bruge et usb kabel imellem lydkortet og min aktive multimedia,studio højtaler,selv om jeg evt kunne bruge min optisk lydudgang til at forbinde lyden imellem min computer og lydkortet(Den optiske udgang på min bærbar sidder bare upraktisk og kablet kommer til at sidde meget upraktisk,på en dum måde)