| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er vi vist ved at være der hvor at ønskelisten til jul skal skrives og i den forbindelse vil jeg gerne snakke Spotify
jeg har længe tænkt mig at anskaffe mig en iphone 4 (nej ikke 4s det kan ikke betale sig og 4'erens pris falder som var den
kastet fra rundetårn!), og den kan jo som bekendt sagtens overfører spotify (med premium abon. på 99,- om måneden).
mit spørgsmål er nu: hvad pokker kan modtage spotify når man bare streamer og ikke desideret har downloadet musiken? og
hvilken løsning vil være billigst (fattig studerende på SU  )?
MvH og fortsat god aften!
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport Express.
Benytter det selv, og det fungerer fremragende.
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg en lille smule mere og køb Appletv - merpengene værd og kan meget, meget mere
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen kan appletv modtage streaming fra andre ting end apple produkter? :)
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATV understøtter airplay på lige fod med AE.
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV er genialt og med ikke særligt meget meget snilde kan du installere XBMC på det, og Vupti, så kan alt afspilles
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
UptiVupti skrev:
Apple TV er genialt og med ikke særligt meget meget snilde kan du installere XBMC på det, og Vupti, så kan alt afspilles  |
|
|
Ok det betyder jo at det kan åbnes op for MKV mv, men er det ikke noget med at Apple tv kun kan outputte 720p og har hørt fra nogle at de kæmper lidt med store filer over 7-8 gb?
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i. På den facon har det sine begrænsninger. Men hvis du kan leve med den opløsning og har alle dine medier på
en NAS, er det en rigtig god og nem løsning.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
som nævn øverst var det i forbindelse med Spotify og dermed en løsning der (som basis) udelukkende skal bruges til lyd, og
gerne uden tab når jeg streamer
så appletv til 895,- er løsningen frem og en iphone 4 til 3875,-?
så ved jeg da hvad der skal stå på min ønske liste
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
UptiVupti skrev:
Det har du ret i. På den facon har det sine begrænsninger. Men hvis du kan leve med den opløsning og har alle dine medier på en NAS, er det en rigtig god og nem løsning. |
|
|
Ja, men det er ikke grund nok til at lade være med at købe det. 720p/1080p - same, same - næsten  __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer snart en ny AppleTV.
link
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
link |
|
|
snart og snart, der står den først ser dagens lyst tidligst i 2012/2013 - det vil jo være det samme som at vente på det næste efter det nye lige er kommet og så kan man jo blive ved med at udskyde det
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
roundsound skrev:
link |
|
|
snart og
snart, der står den først ser dagens lyst tidligst i 2012/2013 - det vil jo være det samme som at vente på det næste efter det
nye lige er kommet og så kan man jo blive ved med at udskyde det  |
|
|
Nu indsætter jeg lige citatet du omtaler:
"Apple is also said to be working on a Siri-enabled television set, but that product is reportedly not set to debut until late
2012 or 2013 and it is unclear how that product would affect or relate to the Apple TV set-top box."
Det der i sætningen hentydes til er et Apple-branded TV og ikke en ekstern boks.
Jeg vil dog give dig ret i at det ikke altid kan betale sig at vente på det næste nye, men i tilfældet med den nuværende Apple
TV må der siges at være nogle begrænsninger som de fleste der går en lille smule op i afspilning af film ikke kan leve med.
Det største problem er ikke den manglende understøttelse af 1080p output. Et vigtigt problem er understøttelsen af gængse
filformater. Det løser installation af XBMC dog. Installation af XBMC løser desværre endnu
ikke det allerstørste problem med ATV2; nemlig at den kun kan outputte video i 50hz eller 60hz. Dermed kan 24p materiale
ikke afspilles uden stutter/hakken. Dette påvirker afspilning af alle film i biograf/bluray format.
Imens vi venter på en opdatering af ATV der løser dette problem vil min anbefaling være at købe en nettop pc med Intel Atom
og Nvidia ION og installere XBMC Live på denne. Ja, det er en dyrere løsning, og af samme grund har jeg kun 1 Atom/ION-PC
med XBMC der samtidig fungerer som NAS-server. Venter på at kunne købe en streaming device til skærm #2 der er i stand
til at køre XBMC og levere output der kan bruges til noget.
Edit: Jeg beklager hvis jeg med dette indlæg har været med til at dreje diskussionen væk fra trådstarters emne. Jeg kan ikke
huske om der har været en tråd om ATV2's begrænsninger på dette forum. I så fald kan vi evt. fortsætte diskussionen der
eller starte en ny tråd.
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan aldrig betale sig at gætte på noget som helst der har med Apple at gøre mht udgivelsesdatoer eller hvad de har i støbeskeen. Folk tager altid fejl
__________________ Nuforce & B&O
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roundsound: det helt iorden du drejer samtalen jeg har allerede fået svar på mit spørgsmål  dog var det jo (som nævnt øverst) udelukkende LYD det skulle bruges til og dermed ikke billed/video funktionen. mit spørgsmål er bare hvor god kvalitet den sender ud af den optiske port? :) Leise: Jeg er helt enig, Apple lancere først når de selv smider en dato :)
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Roundsound:det helt iorden du drejer samtalen jeg har allerede fået svar på mit spørgsmål dog
var det jo (som nævnt øverst) udelukkende LYD det skulle bruges til og dermed ikke billed/video funktionen. mit spørgsmål er
bare hvor god kvalitet den sender ud af den optiske port? :)Leise:Jeg er helt enig, Apple lancere først når de selv smider en
dato :)
|
|
|
Til ren audio tror jeg at den er genial. Kvaliteten af digitale signaler kan kun forringes af jitter. Jeg har ikke læst nogen kritik af
ATV2 vedrørende dette. Hvis du har en DAC med jitter-reduktion skulle det heller ikke være noget problem hverken teoretisk
eller i praksis.
Hvis du ikke er en af de frelste der kan høre græsset gro vil mit bud være at du du ikke vil kunne høre forskel på det digitale
signal fra ATV2 og en hvilken som helst anden signalkilde.
Det er helt sikkert vigtigere for lydkvaliteten at man ripper sine CD'er til det tabsfrie ALAC format.
|
| Til top |
|
| |