| Forfatter |
|
hebsbebs Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den sidste måneds tid har jeg stået og vaklet mellem Sanyo Z4 og Hitachi TX200 Projektorer. Men idag faldt valget på en Hitachi TX200, dels på grund af billedet, men også designet. Jeg synes den er RØVfed

Kassen kom på bordet !!!

Men hvor var dyret ???

Jeg var bare sååå hurtigt om at få den op af kassen og monteret på det gamle ophæng

Billederne herunder er taget i eftermiddags i en stue, hvor der kommer lys ind ad vinduerne.
Det er IKKE på lærredet, men på min Mathvide væg !!!
Projektoren er IKKE kalibreret endnu, så jeg er pt. ganske tilfreds med billedet.

Men mit Panasonic 32" TAU Widescreen tv, står pt stadig skarpere end på væggen og har lysere baggrund end projektoren - er det normalt ?? Men den er jo heller ikke afprøvet i total mørke endnu!!
Fandt dog ud af, at det mindste billede jeg kunne lave - var 10 - 15 cm større i bredden end mit Lissau C75 Motor lærrede på 170x130cm - så nu skal jeg af med det og kigge efter nyt !!!!
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med projektoren. 
Jeg kan anbefale at bruge lidt penge på en kalibreringsdvd - f.eks Digital Video Essentials PAL, hvis du vil trække det bedste ud af din projektor.
Animation ser (næsten) altid godt ud på projektorer og fladskærme og er ikke specielt velegnet til finindstilling. Du skal bruge scener fra 'rigtige' film - scener med f.eks. diverse hudtoner, absolut sort og hvidtniveau og røde, grønne og blå nuancer.
Og ja - dit tv vil altid lyse kraftigere end din projektor, eftersom det er direkte bagbelyst i modsætning til projektoren som leverer inddirekte lys på lærredet - projektoren har også en svagere lyskilde i forhold til arealet der skal oplyses. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det er jeg glad for at høre, for nu har jeg prøvet at kalibrere den lidt, men ikke så det bliver så skarpt som mit Panasonic Widescreen tv. Kan den dvd du taler om, også bruges til bare vægge i mathvid farve, indtil jeg får et nyt lærred ??
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som erfagringer med at bruge filter på deres projektor - giver det et MEGET bedre billede eller er det kun lidt synligt ?? Og i så fald, hvor kan disse købes ?
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har PJ-TX200 ligeså meget lens-shift som Z4'eren? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor meget mere end Z4, men jeg prøvede at køre den ud i den yderligste position - og det var LANGT, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad køre du med af DVD afspiller og kabler, lærred er vel mat hvid ?
Bruge af filter kan måske være en fordel (hvis der da er filter gevind) især ved et hvid lærred
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Har PJ-TX200 ligeså meget lens-shift som Z4'eren? |
|
|
ja det har den.. og kan flytte billedet endnu mere pga. den store linse __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud.. håber du er lige så glad for din projector som jeg er for min egen af dem... og ja det hjælper når er blevet kalibreret... det giver det sidste 
blev spurgt hvor man kunne købe en kalibrerings dvd og det kan man bl.a her: www.tapeconnection.dk under tilbehør __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
per_zk skrev:
|
|
ja det har den.. og kan flytte billedet endnu mere pga. den store linse
|
|
|
Jeg har nu siden læst i en test at Z4 har lidt mere lens-shift en TX200. Z4 fire har desuden 2:1 zoom mod TX200 1.6:1. For mig er dette altafgørende, da det betyder jeg kan have den på bagvæggen i stedet for at den skal hænge lige over hovedet på mig. DLP projektorer har typisk begrænset zoom og lidt eller ingen lens-shift. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
nemligja skrev:
per_zk skrev:
|
|
ja det har den.. og kan flytte billedet endnu mere pga. den store linse
|
|
|
Jeg har nu siden læst i en test at Z4 har lidt mere lens-shift en TX200. Z4 fire har desuden 2:1 zoom mod TX200 1.6:1. For mig er dette altafgørende, da det betyder jeg kan have den på bagvæggen i stedet for at den skal hænge lige over hovedet på mig. DLP projektorer har typisk begrænset zoom og lidt eller ingen lens-shift.
|
|
|
Jeg vil godt gi ret at Z4 har en større zoom, men mener bare at have læst at TX200 skulle være bedre til at lens shifte, bl.a pga at man forskyder hele linsen frem for at dreje nogle spejle (eller hvordan det fungerer)  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Leff Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Hvor meget måtte du slippe for den? Overvejer selv at købe en.. Leff
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft min TX200 i ca 1½ år og har været yderst tilfreds med den. Deværre er der på det seneste kommet et blåt skær på de nederste ca. 10% af billedet. Er der andre der har oplevet dette problem og eventuelt har en forklaring på det?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende alverden til projektorer, vil jeg sige at pæren er begyndt at sætte ud. Har du skiftet pæren siden du købte projektoren?
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Christian B Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 28 Marts 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightbird skrev:
| Jeg har nu haft min TX200 i ca 1½ år og har været yderst tilfreds med den. Deværre er der på det seneste kommet et blåt skær på de nederste ca. 10% af billedet. Er der andre der har oplevet dette problem og eventuelt har en forklaring på det? |
|
|
Der er desværre også den mulighed, at det er varmen fra pæren der er begyndt at misfarve LCD panelet/panelerne, det ser man desværre ret ofte, har du husket at rense filteret, hvis ikke stiger temperaturen gradvist indenbords i projektoren, og det er ikke godt !.
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
| Uden at kende alverden til projektorer, vil jeg sige at pæren er begyndt at sætte ud. Har du skiftet pæren siden du købte projektoren? |
|
|
Jeg har ikke skiftet pæren. Jeg kan dog ikke forestille mig at pæren skulle have indflydelse på farverne. Umiddelbart ville jeg tro at problemet er hos et af LCD-panelerne.
|
| Til top |
|
| |
Nightbird Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian B skrev:
Nightbird skrev:
| Jeg har nu haft min TX200 i ca 1½ år og har været yderst tilfreds med den. Deværre er der på det seneste kommet et blåt skær på de nederste ca. 10% af billedet. Er der andre der har oplevet dette problem og eventuelt har en forklaring på det? |
|
|
Der er desværre også den mulighed, at det er varmen fra pæren der er begyndt at misfarve LCD panelet/panelerne, det ser man desværre ret ofte, har du husket at rense filteret, hvis ikke stiger temperaturen gradvist indenbords i projektoren, og det er ikke godt !.
|
|
|
Jeg synes da at jeg renser filteret jævnligt, men din forklaring lyder desværre meget fornuftig.
|
| Til top |
|
| |