| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du gerne have det? Så du IGEN kan sige at til den afstand bør han vælge en 37" skærm...
Hvis han har 3 meter eller 4 meter til skærmen hvad så??? HAN VIL MAX HAVE 32 TOMMER SKÆRM!!! JESUS... Fat det dog snart og lad det ligge...
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er utallige eksempler på folk der køber for småt i første omgang. Mere end én gang gør OP det meget klart, at hans viden om fladskærme ligger på et meget tørt sted, så jeg prøver såmænd bare at sige, at 32" måske alligevel ikke er så vanvittigt pokkers stort. Desuden lader det også til, at man måske ikke helt er klar over, hvor niveauet egentlig ligger, med de der 32" fladskærme. Nogle mener at de bare skal have noget middelgodt, men når man så finder ud af, oftest først når skærmen ér kommet hjem, hvad det er for noget, så er dét sjovt nok lige pludselig ikke godt nok, fordi 'middelgodt' indenfor LCD tv i dag simpelthen er noget hø.
Men det er da ikke sikkert jeg ville skrive det med 37" igen; det kan også godt være, at jeg bare ville gå min vej, og sige til mig selv at 'nogle folk vil bare ikke have hjælp'...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man behøver ikke at have forstand på fladskærme for at vide hvor stort 37 tommer er... Eller for at vide om det er for stort til ens stue eller ej...
Desuden er folks krav til billedkvalitet MEGET forskellig... Jeg har selv en 50 tommer Pioneer plasma, som på købstidspunktet var det bedste man kunne købe uanset pris. Min bror købte på samme tidspunkt en 32 tommer Toshiba LCD skærm, og ja han kan da godt se at min skærm er bedre end hans, men han er fuldt ud tilfreds med hans skærm, for han er ikke lige så kræsen som mig, og han kan godt leve med et billede der ikke når hverken Panasonic eller Pioneer. Og i øvrigt har han en større stue end mig, så prøv nu at få ind i dit hoved at det ikke er alle der vælger skærm ud fra de samme kriterier som dig...
Har du nogensinde tænkt på om du overhovedet hjælper folk med den stil du har ført i denne tråd... Det eneste du gør er at disse andres valg og siger at de skal vælge skærm ud fra dine kriterier, selvom de måske ikke har de samme krav som dig...
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke 'disset' nogens valg overhovedet. Jeg ser en bruger der lægger ud med at skrive, at han INTET ved om fladskærme. Han har et budget der er mere end rigeligt til at få en GOD fladskærm, men han insisterer på en dårlig. Så er det da klart at jeg prøver at rådgive, at størrelse er en kvalitet i sig selv, samtidig med at man så bevæger sig fra at vælge imellem en jungle af dårlige skærme, til at kigge på et af de absolut bedste tv på markedet. Jeg tror at alle rent faktisk kan sætte pris på god billedkvalitet, men det kræver i flere tilfælde at andre lige viser dem hvor og hvordan man får det.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint nok at du, Naiera, har plasma og billedkvalitet som dine personlige kæpheste, men du bliver nødt til at tage hensyn til folks ønsker. Jeg vil stadig fastholde, at når OP ønsker et tv på max. 32" tommer bør dette respekteres. Når man tager i betragtning at han kommer fra et 15" tv er det stadig en markant fremgang.
Jeg da selv lyst til et så stort tv som muligt, men har som pinkfloydhomer heller ikke plads til det. Bliver det større, har jeg ikke plads til lærredet, og kan derfor sagtens "klare" mig med et 32"
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Jeg har ikke 'disset' nogens valg overhovedet.
Jo du har disset hans efterhånden MEGET KLARE valg af 32 tommer skærm...
Jeg ser en bruger der lægger ud med at skrive, at han INTET ved om fladskærme.
Ja det skriver han, men han skriver også at det SKAL være max 32 tommer!
Han har et budget der er mere end rigeligt til at få en GOD fladskærm, men han insisterer på en dårlig.
Han insisterer på at få en 32 tommer skærm... At den så i dine øjne er dårlig kan han sgu da ikke bruge til noget hvis dens billedkvalitet kan tilfredsstille ham...
Så er det da klart at jeg prøver at rådgive, at størrelse er en kvalitet i sig selv, samtidig med at man så bevæger sig fra at vælge imellem en jungle af dårlige skærme, til at kigge på et af de absolut bedste tv på markedet.
Det er så her kæden hopper af... For du rådgiver ikke, du prøver at overbevise ham om at han skal have samme meninger som dig... Jeg er sikker på at alle i denne tråd ved at en Panasonic PX80 er en super god skærm til prisen, og at den er bedre end alle LCD-skærme i den prisklasse han spørger til, men det ændrer STADIG ikke på det faktum at han vil have en 32 tommer skærm... Hvis du vil rådgive manden, så find den 32 tommer skærm du mener er bedst i den prisklasse han leder i... Og har du ikke forstand på de skærme der findes med de kriterier, så lad være med at deltage...
Jeg tror at alle rent faktisk kan sætte pris på god billedkvalitet, men det kræver i flere tilfælde at andre lige viser dem hvor og hvordan man får det.
Hvad nu hvis han er tilfreds med den billedkvalitet en 32 tommer lcd-skærm kan give ham...??? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phillips 32PFL5522D kunne være en mulighed til ca 5500,-
Fint sortniveau, skarpe billeder, men ikke så godt til hurtige bevægelser hvor der kommer lidt slør.
Se en anmeldelse her: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Philips_32PFL5522D.htm
Jeg har selv set det i Elgiganten, og i forhold til så meget andet i prisklassen synes jeg det klarer sig fint.
Phillips 9632 er bedre, men også dyrere (8999,-) - Se anmeldese her:
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/philips_32pfl9632d.htm
Og lige i midten finder du LG's LG32LB75, til ca 6999, som HDTVorg også har givet gode anmeldelser (Jeg har dog ikke selv set det)
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/lg_32lb75.htm
Så har du tre TV i tre prisklasser som du alle kan se i samme butik. Så kan du også se om du synes det er værd at kaster flere penge efter TV'et end de 5000,- du omtaler. Det bør være til at overskue på den måde.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror jeg vil blande mig i debatten
har et 32" sony wega KLV L32M1 købt for en del år siden. Det står på en plads som kan tage max 85 cm (tv'et er 83 cm). Så jeg vil da gerne høre om der er nogen der mener at jeg kan bruge et tv der er størrer end 32" på den plads. Skal sige at jeg ikke har fundet nogle tv i størrer størrelse endnu der er bedre end det.....
Men hvis der er nogen der mener de kan finde et der er større tommemæssigt og IKKE er størrer end 85 cm i bredden så hører jeg gerne herom.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var den til mig eller til trådopretter.
Hvis den var til mig, kan den så holde de 85 cm i bredden?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var til trådstarteren, men kan da se at det skulle være 82,5 cm bredt ifølge deres egen info...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Det var til trådstarteren, men kan da se at det skulle være 82,5 cm bredt ifølge deres egen info... |
|
|
Okay - forstår - det var måske også lidt forkert af mig at blande mig i tråden...men kunne nu ikke lade være efter al den snak om at 32" var noget l... og at man sagtens skulle kunne finde plads til et større tv....
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
32" er ikke noget l**t fordi det er 32"; det er noget l**t fordi de alle sammen er dårligt konstruerede LCD tv, der på ingen måde kommer så meget som tæt på at kunne levere noget der ligner korrekt billedkvalitet.
Jeg hæftede mig desuden ved, at der intet er blevet nævnt om pladsen til rådighed på den væg tv'et skal stå ved eller hænge på. Der blev kun snakket om, at med en uspecificeret afstand til tv'et, ville alt over 32" tilsyneladende blive for stort.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| 32" er ikke noget l**t fordi det er 32"; det er noget l**t fordi de alle sammen er dårligt konstruerede LCD tv, der på ingen måde kommer så meget som tæt på at kunne levere noget der ligner korrekt billedkvalitet.
Men nu er det et 32 tommer tv han vil have, og så er der ingen grund til at blive ved med det der... Der er så vidt jeg kan huske ingen i tråden der har skrevet at du ikke har ret i, at man vil kunne få en væsentlig bedre skærm ved at gå op i 37 tommer, for det kan man... Og det ved alle i tråden vel... Men hvis trådstarteren kan nøjes med den billedkvalitet han vil få med et 32 tommer LCD, når nu det SKAL være 32 tommer, så lad da ham om det... Igen, det er ikke alle der har lige så høje krav til billedkvalitet som dig... (og mig).
Derfor fandt jeg også det kommende 32 tommer LG PG6000 som absolut må være den bedste 32 tommer skærm på markedet... Jeg har læst at den er på højde med PX80, så den må være rigtig god...
Jeg hæftede mig desuden ved, at der intet er blevet nævnt om pladsen til rådighed på den væg tv'et skal stå ved eller hænge på. Der blev kun snakket om, at med en uspecificeret afstand til tv'et, ville alt over 32" tilsyneladende blive for stort.
Det er også sagen fuldstændig uvedkommende... For hvis trådstarteren siger at det max skal være en 32 tommer skærm, så har han nok en grund til at sige det uden du behøver at vide hvorfor... Og kom da for fanden videre nu!... MANDEN VIL HAVE EN 32 TOMMER SKÆRM!!!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pinkfloydhomer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Det er også sagen fuldstændig uvedkommende... For hvis trådstarteren siger at det max skal være en 32 tommer skærm, så har han nok en grund til at sige det uden du behøver at vide hvorfor... Og kom da for fanden videre nu!... MANDEN VIL HAVE EN 32 TOMMER SKÆRM!!! |
|
|
Slap nu lige lidt af, ikke? Og kom selv videre.
/David
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
pinkfloydhomer skrev:
Exxtreme skrev:
|
Det er også sagen fuldstændig uvedkommende... For hvis trådstarteren siger at det max skal være en 32 tommer skærm, så har han nok en grund til at sige det uden du behøver at vide hvorfor... Og kom da for fanden videre nu!... MANDEN VIL HAVE EN 32 TOMMER SKÆRM!!!
|
|
|
Slap nu lige lidt af, ikke? Og kom selv videre.
/David |
|
|
Jeg kan da godt forstå Exxtremes udtryk. Han prøver jo faktisk at komme til sagens kerne, men når der så er nogen der forhindre det, må man jo gøre yderligere modstand.
Jeg ville godt nok blive irreteret hvis jeg ville have nogle små legetøjs-fodbold mål i min baghave til mine børn, og hvis nogen så blev ved med at anbefale mig top professionelle 11 mands mål.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Jeg kan da godt forstå Exxtremes udtryk. Han prøver jo faktisk at komme til sagens kerne, men når der så er nogen der forhindre det, må man jo gøre yderligere modstand.
Jeg ville godt nok blive irreteret hvis jeg ville have nogle små legetøjs-fodbold mål i min baghave til mine børn, hvis så nogen blev ved med at anbefale mig top professionelle 11 mands mål.  |
|
|
Jeg kan også godt forstå Exxtremes reaktion. Han er irriteret over at han ikke kan få lov at bestemme hvad folk skriver. Jeg kan også godt forstå Naieras reaktion. Han vil gerne have lov at fremføre sin (væsentlige) pointer omkring billedkvalitet og størrelse i bedste mening, uden at skulle forsvare sig mod angreb af den type.
Jeg påpeger sådan set bare at det som Exxtreme laver er det samme som han beskylder Naiera for: Han bliver ved og ved og ved. Han stopper ikke før han får ret. Det er mindst lige så irriterende som det Naiera gør. Og i det mindste har Naiera i sine gentagelser en pointe som er relevant for "sagen". Exxtreme vil bare bestemme. Det ville jeg også reagere på.
/David
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra, at det jo ikke er Exxtreme der fremsætter en påstand her, men derimod Naiera. Dermed er det bestemt ikke det samme Exxtreme gør som Naiera gør, for nu at blive i den lidt tunge formulering. Det er jo omvendt argumentation - det er Naiera der "vil bestemme" - ikke omvendt.
Det ironiske er sjovt nok, at jeg for så vidt er enig med Naiera. Skærmene i 32"segmentet ER vitterlig ringere end 37" og opefter. Derfor har jeg også opfordret trådstarter tidligere til at undersøge sine muligheder grundigt.
Der hvor jeg stejler er når Naierer på arrogant hvis argumenterer for, at ALLE 32" skærme er skod, eller i bedste fald variationer heraf, hvilket ganske enkelt ikke er rigtigt. Hvis man kun har plads eller budget til 32", så kan det sagtens lade sig gøre med fint resultat - blot ej så godt som hvis man går et par tommer op i størrelse.
Håber at alle efterhånden forstår pointen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
Bortset fra, at det jo ikke er Exxtreme der fremsætter en påstand her, men derimod Naiera. Dermed er det bestemt ikke det samme Exxtreme gør som Naiera gør, for nu at blive i den lidt tunge formulering. Det er jo omvendt argumentation - det er Naiera der "vil bestemme" - ikke omvendt.
|
|
|
Det er vi så ikke enige i.
Mortus skrev:
Det ironiske er sjovt nok, at jeg for så vidt er enig med Naiera. Skærmene i 32"segmentet ER vitterlig ringere end 37" og opefter. Derfor har jeg også opfordret trådstarter tidligere til at undersøge sine muligheder grundigt.
Der hvor jeg stejler er når Naierer på arrogant hvis argumenterer for, at ALLE 32" skærme er skod, eller i bedste fald variationer heraf, hvilket ganske enkelt ikke er rigtigt. Hvis man kun har plads eller budget til 32", så kan det sagtens lade sig gøre med fint resultat - blot ej så godt som hvis man går et par tommer op i størrelse.
Håber at alle efterhånden forstår pointen |
|
|
Det er jo relativt. Du indrømmer at 32"-skærmene på markedet er ringere. Hvem bestemmer så om de er "totalt skod" eller "blot ej så godt som hvis man går et par tommer op"? Det er jo bare forskellige udtryk, du er jo enig med Naiera og siger sådan set det samme i ovenstående.
Jeg tror ikke det du reagerer på er indholdet men attituden. Og den er sådan set lige så dårlig hos Exxtreme.
Det er jo ikke vigtigt (i denne del af diskussionen) om Naiera har ret eller ej. Det vigtige er hvordan folk opfører sig. Og Exxtreme (og du) synes at reagere på den måde Naiera opfører sig på. Jeg påpeger så at Exxtremes måde at opføre sig på ikke er bedre. Hvem af to deltagere der bliver ved med at svare på hinandens indlæg er det der "bliver ved og ved"? Det da ikke kun den ene. Det er et arrogant udsagn. Og hvem er det der RÅBER? Det er Exxtreme.
/David
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
| Der hvor jeg stejler er når Naiere på arrogant hvis argumenterer for, at ALLE 32" skærme er skod (...) |
|
|
Det er slet ikke arrogance. Det er i nærmere et udtryk for, at jeg stiller højere krav til tv, end f.eks. dem i denne tråd, som synes der findes masser af gode 32" tv at vælge imellem. Faktum er dog, at hvis man interesserer sig for god/korrekt billedkvalitet, så er der meget, meget lidt at komme efter, i den størrelse.
|
| Til top |
|
| |