| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cycon skrev:
|
En ting er jo hvilken serie de skal erstatte. En anden ting er hvordan de nye serier placerer sig kvalitetsmæssigt i forhold til de gamle. Der er jo f.eks. ingen tvivl om at den nye 450-serie vil være bedre end S8-serien, som den skal afløse. Men vil 450-serien også være bedre end R8-serien? Og M8-serien?
|
|
|
Hvorfor er der ingen tvivl om det? Så længe ingen har set de nye TV er det vel kun en generel antagelse at de nye bliver bedre. Uden at jeg siger at det er tilfældet, så kunne det jo godt være samme panel med tilsvarende signalbehandling, men et andet kabinet og yderligere tuner/features. Der er såmænd mange som mener at Samsungs R7X generation på nogle områder var et tilbageskridt.
Jeg har ikke selv set de nye 450-skærme, og kan derfor ikke udtale mig om kvaliteten, men jeg ville være tvivlende overfor påstanden om at Samsungs absolutte entry-level TV pludselig skulle blive meget bedre end det er i dag. Kabinet, indpakning og tunere udgør trods alt en del af prisen på sådan et TV.
Cycon skrev:
Eller sagt på en anden måde: vil 450-serien, set i forhold til de serier der udgår, billedmæssigt placere sig
F8 <--- her? M8 <--- her? R8 <--- eller her? S8
|
|
|
Mon ikke du rammer meget godt med den nederste placering mellem S og R-modellerne. Husk på at Samsung også kommer med 550, 650, 750, 850 og 950 serier. Det er da bestemt sandsynligt at de bliver bedre end de tilsvarende nuværende modeller, men 450- serien kommer næppe til at lægge sig mellem de nuværende M og F- skærme, fx. er den ikke i Full-HD, og kontrasten ligger langt under 550-modellen.
Spændende det bliver det dog. Jeg har set 650-serien, som generelt imponerede mig for et LCD-TV.
|