Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til valg af projektor. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zacho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg så og skal ud at købe en projektor, jeg har omkring de 10.000kr til rådighed.

Jeg har søgt lidt i forumet, og er blevet lidt lun på Panasonic's AX200e, men er også belevet anbefalet Sony's Bravia VPL-AW15, men jeg er helt på bar bund og ved ikke specielt meget om enmet.

Valget var faktisk faldet på Panasonic'en, men da BJ Trading ikke magtede at levere den, eller give mig en leverings dato valgte jeg at annullere ordren, men nu er jeg kommet i tvivl om det er den bedste løsning til den pris.

Derudover mangler jeg også hjælp til valg af lærred, har kigget lidt rundt, men fandt ikke helt ud af hvilket gain jeg skulle gå efter.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Marc
Til top Vis zacho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zacho

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

VPL-AW14??!!

Er du sikker på du ikke mener VPL-AW15?

I så fald ville jeg klart vælge PT-AX200, da pixelstrukturen er mere synlig på Sony'en. Så meget at der i denne anmeldelse anbefales at du sidder mindst 1,8 gange lærredets bredde væk.

Uddrag fra http://www.projectorcentral.com/sony_vpl-aw15.htm

We currently have four different 720p resolution LCD projectors on hand, and the AW15 is clearly the most perfectly aligned of the four. However, that means that the pixel structure is more distinctly visible in the AW15's image than any of the others. For this reason we recommend a minimum seating distance of 1.8x the screen width. For example, you should be sitting at least 13 feet from the screen if the image size is 100" diagonal. At this viewing distance, pixel structure becomes invisible, and the eye comfortably resolves the image to an integrated whole.

That in turn means if you want to set the projector behind the seats, you will need to use the telephoto end of the zoom range. Why? Because the projector produces a 100" diagonal image from a distance of between 9.6 to 15.7 feet, and if you want to sit at least 13 feet from the screen, you only have a couple of feet to play with. In essence, the projector must be placed on a shelf immediately above and behind the seating area, or conversely, on a table between the seats, or on a coffee table in front of the seats.

Uddrag fra http://www.projectorreviews.com/panasonic/pt-ax200u/performa nce.php#lens

The PT-AX200U, thanks to its Smooth Screen technology, has pixels so invisible that you'll have to get within a couple or three feet (or so) of a 100 inch screen to even see them. As a result there is no screen door effect visible at anything even remotely considered normal seating distance. If you like to sit 3 feet from a 100 inch screen, sure it's there, but then it would be far, far worse on any other 720p projector on the market

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

zacho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

UPS! Lille tryk fejl, mente selvfølgelig VPL-AW15, men efter hvad du skriver så tror jeg at jeg har besluttet mig til Panasonic'en.

Tak for hjælpen :)
Til top Vis zacho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zacho

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes