Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ESS Sabre 9018 vs Wolfson WM8741?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AT0MAC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag en NAD C565 CD-afspiller, en NAD C165 pre-amp med et VDH The First kabel imellem som jeg alt sammen bruger
som hovedtelefon setup.
Derudover har jeg også en Arcam rDAC fra min PC og ned i pre-amp til når jeg hører musik den vej fra.

Har idag fået øje på et ret interessant produkt fra AudioLab, den der hedder 8200CDQ som faktisk ville kunne erstatte hele min
stak af Hi-Fi produkter!! En ret interessant tanke, hvis det altså ville give en forbedring...

Mest af alt er jeg interesseret i at høre, hvordan lyder en ESS Sabre 9018 kontra en Wolfson WM8741 chip?
Er der evt. nogen som har en 8200CD, en 8200DQ eller en 8200CDQ og vil fortælle lidt om hvordan de lyder??
Til top Vis AT0MAC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AT0MAC Besøg AT0MAC's Websted

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget, så lydt på apparaterne, og vælg, og lad være at tænke på hvad der er inden i.
Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Kanonlyd, sikke´ noget sludder.

Har selv experimeneret i lang tid med alt fra TDA1541-43, CS4390-96-98, AK4393, PCM1794-98 m.m. Ta´r du en "voltage out DAC" med samme receiverkreds og samme kvalitet udenomskomponenter, spiller de allesammen vidt forskelligt, BASTA. Det eneste, du har ret i, er at ATOMAC bør lytte sig frem til det, han bedst kan li´, og glemme alt om, hvad der sidder indeni kassen.

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Kanonlyd, sikke´ noget sludder.

Har selv experimeneret i lang tid med alt fra TDA1541-43, CS4390-96-98, AK4393, PCM1794-98 m.m. Ta´r du en "voltage out DAC" med samme receiverkreds og samme kvalitet udenomskomponenter, spiller de allesammen vidt forskelligt, BASTA. Det eneste, du har ret i, er at ATOMAC bør lytte sig frem til det, han bedst kan li´, og glemme alt om, hvad der sidder indeni kassen.

Jeg mener ikke at have sagt at der ikke er forskel på kredsene, det jeg har sagt er at det ikke er det afgørende for det samlede resultat.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

CITAT:"Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget"CITAT SLUT.

Undskyld, ikke for at ordkløve, men det kan jeg altså kun forstå som du mener, at det er udenomskomp. og ikke kredsen der er afgørende for lyden. Kan være at andre også har forstået din melding på samme vis??????

kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

CITAT:"Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget"CITAT SLUT.

Undskyld, ikke for at ordkløve, men det kan jeg altså kun forstå som du mener, at det er udenomskomp. og ikke kredsen der er afgørende for lyden. Kan være at andre også har forstået din melding på samme vis??????

Ja Korrekt forstået.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes