Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny Forforstærker med DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har i øjeblikket en Denon DAP2500 forforstærker med indbygget DAC, men overvejer at skifte den til noget nyt, da jeg går ud fra at der må være sket noget siden midt 90'erne !

Jeg har lidt kig på en Advance Acoustic MPP 506DA, som koster ca. 5.500 kr hos SunAudio.

http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/ 75/sec/1

Er der nogen der har kendskab til sådan en "fætter" - Er lyd og kvalitet i orden ? - Er vurderingen at den lyder bedre end min nuværende Denon ?

Evt. andre gode bud på en forforstærker med indbygget DAC ?

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Sendt: 20 December 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Den Denon DAP2500 du har skulle efter sigende være rigtig god som forforstærker.

Kunne det ikke svare sig at beholde den og så sætte en ekstern DAC til den, så du ikke er låst fast ?

Jeg tror der er sket en del mere på DACsiden, end på forforstærkersiden.

Du skriver godt nok bud på forforstærker med indbygget DAC, men jeg synes det er at låse sig lidt fast (håber du forstår hvad
jeg mener)
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 20 December 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej highenden

Tak for dit svar

Jamen Denon'en spiller da heller ikke dårligt, men den har jo nogle år på bagen med slidte kondensatorer m.v. tilfølge.

Har faktisk også overvejet en kombination af Advance Acoustic MPP506 (uden DA) og så en MDX 600 DAC til. Har dog allerede en rimelig god ekstern DAC til min vigtigst musik afgiver (PC'en), nemlig en Hegel 02, som spiller ret godt (synes jeg!!).

Men har også en DAB radio, en CD afspiller, en CD optager og en SAT receiver som jeg gerne vil opkoble digitalt og her har DENON'en indtil nu været fin, men tænkte så om det måske kunne være skifte tid - hvis der er sket en udvikling

Lidt om MDX 600:

http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/ 79/sec/1

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 December 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Kender ikke Advance......men der er flere mærker der kunne være spændende for dig. Musical Fidelity M1 Clic, Bel Canto.... ellers ville jeg også gøre som highenden foreslår. Ny forforstærker og en ekstern DAC, med USB og hele gøjemøjet.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

"

Jamen Denon'en spiller da heller ikke dårligt, men den har jo nogle år på bagen med slidte kondensatorer m.v. tilfølge."

Hvorfor er det, alt de fleste altid tror, at nogle år på bagen er lig med dårlige lytter og slidte/defekt kondensatorer m.m.????
Hvis den ikke spiller dårligt=eller næsten=ligeså godt som da den var ny, fejler dine kondensatorer ikke en s**d, kan du høre en decideret degradering, ja så er der noget at komme efter, men s´gu da ikke før. Bakker Highenden op her, en extern dac vil gi´ dig mulighed for at høre, hvad der er sket på dac-udviklingssiden de sidste 15 år på en forforstærker, der måskeingenting fejler!!!!!

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

boy dk ...ganske få steder læser man faktisk levetiden på kondensatorer ved gennemsnitligt brug og jeg læser da at de ofte har en levetid på 3000 timer og endda en del mindre for nogle så de holder altså ikke evigt uanset om de er tætte eller ej ....sorry hvis jeg tager fejl men kan kun fortælle hvad jeg læser i produktbladene hos forhandlerne ;o)
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Det svarer lidt til, at du siger denne forstærker spiller fantastisk, for det der står i databladet er fantastisk. Jeg siger kun, hvad jeg har oplevet som radiomekaniker i over 30 år, og som HiFi elsker i endnu længere tid.

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Her er et godt bud på en afløser

http://audioaero.com/en/products/7-la-fontaine-dac

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej har haft Advanced pre med indbygget dac, riaa osv. Dertil de tilhørende monoblokke og matchende cd afspiller.
det spillede til pengene helt suverænt.
Eneste anke var, at volumekontrollen var helt umulig. Det var vistnok en almindelig motorstyret sag, men alligevel var der kun
tre indstillingsmuligheder.
1. skruet helt ned, 2. MEGET højt, 3. dødshøjt;-(
Det var mest et problem ved lytning af cdere-
Ved brug af riaa, gik det hele lidt mere smertefrit.
Hvis du kan leve med at den volumekontrol er lidt sensitiv, får du et super vellydende produkt til pengene

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 21 December 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Goodie skrev:

Her er et godt bud på en afløser

http://audioaero.com/en/products/7-la-fontaine-dac

Hov! Nu vågnede jeg!

Den ser da ret interessant ud - Nogle der har hørt den?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hvad med en weiss 202 dac? eller en wyred for sound dac 2? Måske endda noget så undercover som en caiman? Eller en audiolab 8200 CDQ (cd/dac/pre i ét). Personligt er jeg også vild med idéen om en digital forforstærker (læs: her snakker vi ikke en Dac med indbygget potmeter, men en god transistor klasse a baseret forforstærker med indbygget højkvalitets dac). Ja enten dette, eller et rent digitalt setup med elektronisk deling og hele pivtøjet. Selv fandt jeg, efter at have afprøvet bl.a. mange af ovennævnte, hvad jeg søgte i noget så kontroversielt som en primare surround forforstærker, deres næstnyeste SP 31 der spiller lige op med de fleste af de selvstændige DAC'er jeg har hørt i 7-15.000,- klassen, og hvis forforstærkerdel spiller MINDST lige op med deres PRE30 (hvilket slet ikke er så tosset) - ja og så er der også mulighed for at køre SS - men dog uden indbygget HD dekoder.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes