| Forfatter |
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har i øjeblikket en Denon DAP2500 forforstærker med indbygget DAC, men overvejer at skifte den til noget nyt, da jeg går ud fra at der må være sket noget siden midt 90'erne !
Jeg har lidt kig på en Advance Acoustic MPP 506DA, som koster ca. 5.500 kr hos SunAudio.
http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/ 75/sec/1
Er der nogen der har kendskab til sådan en "fætter" - Er lyd og kvalitet i orden ? - Er vurderingen at den lyder bedre end min nuværende Denon ?
Evt. andre gode bud på en forforstærker med indbygget DAC ?
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Denon DAP2500 du har skulle efter sigende være rigtig god som forforstærker.
Kunne det ikke svare sig at beholde den og så sætte en ekstern DAC til den, så du ikke er låst fast ?
Jeg tror der er sket en del mere på DACsiden, end på forforstærkersiden.
Du skriver godt nok bud på forforstærker med indbygget DAC, men jeg synes det er at låse sig lidt fast (håber du forstår hvad
jeg mener)
|
| Til top |
|
| |
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej highenden
Tak for dit svar 
Jamen Denon'en spiller da heller ikke dårligt, men den har jo nogle år på bagen med slidte kondensatorer m.v. tilfølge.
Har faktisk også overvejet en kombination af Advance Acoustic MPP506 (uden DA) og så en MDX 600 DAC til. Har dog allerede en rimelig god ekstern DAC til min vigtigst musik afgiver (PC'en), nemlig en Hegel 02, som spiller ret godt (synes jeg!!).
Men har også en DAB radio, en CD afspiller, en CD optager og en SAT receiver som jeg gerne vil opkoble digitalt og her har DENON'en indtil nu været fin, men tænkte så om det måske kunne være skifte tid - hvis der er sket en udvikling 
Lidt om MDX 600:
http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/ 79/sec/1
M.v.h.
MrForce 
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke Advance......men der er flere mærker der kunne være spændende for dig. Musical Fidelity M1 Clic, Bel Canto.... ellers ville jeg også gøre som highenden foreslår. Ny forforstærker og en ekstern DAC, med USB og hele gøjemøjet.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"
Jamen Denon'en spiller da heller ikke dårligt, men den har jo nogle år på bagen med slidte kondensatorer m.v. tilfølge."
Hvorfor er det, alt de fleste altid tror, at nogle år på bagen er lig med dårlige lytter og slidte/defekt kondensatorer m.m.???? Hvis den ikke spiller dårligt=eller næsten=ligeså godt som da den var ny, fejler dine kondensatorer ikke en s**d , kan du høre en decideret degradering, ja så er der noget at komme efter, men s´gu da ikke før . Bakker Highenden op her, en extern dac vil gi´ dig mulighed for at høre, hvad der er sket på dac-udviklingssiden de sidste 15 år på en forforstærker, der måske ingenting fejler!!!!! __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
boy dk ...ganske få steder læser man faktisk levetiden på kondensatorer ved gennemsnitligt brug og jeg læser da at de ofte har en levetid på 3000 timer og endda en del mindre for nogle så de holder altså ikke evigt uanset om de er tætte eller ej ....sorry hvis jeg tager fejl men kan kun fortælle hvad jeg læser i produktbladene hos forhandlerne ;o)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svarer lidt til, at du siger denne forstærker spiller fantastisk, for det der står i databladet er fantastisk  . Jeg siger kun, hvad jeg har oplevet som radiomekaniker i over 30 år, og som HiFi elsker i endnu længere tid  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har haft Advanced pre med indbygget dac, riaa osv. Dertil de tilhørende monoblokke og matchende cd afspiller.
det spillede til pengene helt suverænt.
Eneste anke var, at volumekontrollen var helt umulig. Det var vistnok en almindelig motorstyret sag, men alligevel var der kun
tre indstillingsmuligheder.
1. skruet helt ned, 2. MEGET højt, 3. dødshøjt;-(
Det var mest et problem ved lytning af cdere-
Ved brug af riaa, gik det hele lidt mere smertefrit.
Hvis du kan leve med at den volumekontrol er lidt sensitiv, får du et super vellydende produkt til pengene __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov! Nu vågnede jeg!
Den ser da ret interessant ud - Nogle der har hørt den? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en weiss 202 dac? eller en wyred for sound dac 2? Måske endda noget så undercover som en caiman? Eller en audiolab 8200 CDQ (cd/dac/pre i ét). Personligt er jeg også vild med idéen om en digital forforstærker (læs: her snakker vi ikke en Dac med indbygget potmeter, men en god transistor klasse a baseret forforstærker med indbygget højkvalitets dac). Ja enten dette, eller et rent digitalt setup med elektronisk deling og hele pivtøjet. Selv fandt jeg, efter at have afprøvet bl.a. mange af ovennævnte, hvad jeg søgte i noget så kontroversielt som en primare surround forforstærker, deres næstnyeste SP 31 der spiller lige op med de fleste af de selvstændige DAC'er jeg har hørt i 7-15.000,- klassen, og hvis forforstærkerdel spiller MINDST lige op med deres PRE30 (hvilket slet ikke er så tosset) - ja og så er der også mulighed for at køre SS - men dog uden indbygget HD dekoder.
|
| Til top |
|
| |